Pagina 1 van 2

Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 09 feb 2018 08:24
door Marianlhh
Ik ben afgelopen week benaderd door de energiemanager, een heer zegt dat hij samenwerkt met o.a. Consumentenbond en verschillende andere energieleveranciers. Hij vraagt mij wat wij aan energie vebruiken, wat de kosten zijn, bij wie we zijn momenteel etc..dan komt hij met een voorstel -we betalen n.l. Teveel vokgens hem- en ik zeg "stuur maar door per email dan zullen mijn man en ik het bekijken". Zo gedaan, niet goed gelezen en daar mijn man nog geen zin had om het te bekijken, bleef het zonals het was. Wat schetst mijn verbazing toen ik twee dagen later een bevestiging kreeg van de NLE met dank voor de overstap en de eerste betaling zou geschieden in maart.
Oh, wat werd ik kwaad, verbaasd, heb alles gelezen en heb uiteindelijk gebeld naar de energiemanager en de telefoniste zei me dat ik op de lonk had gedrukt om accoord te gaan!!!!!!! ABSOLUUT NIET GEDAAN!!!!! Hie komen ze erbij. Ik was zo vreselijk boos en verontwaardigd.. de dame zei me dat ik contact had gehad rond 12.30 uur en om 13.30 uur is de link aangeklikt..dan kan helemaal niet, nooit gedaan, ik moest nog overleggen. Dus ik zei tegen de dame dat die meneer die link moet hebben geactiveerd, maa niet ik!
Ze kwam al snel met het voorstel om het contract te annuleren. Ik zei dat ze maar snel moest doen.
Hebben meerdere mensen dit voiorval meegemaakt??? ben ik erg nieuwsgierig naar.

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 09 feb 2018 18:25
door Brahms
Marianlhh schreef:Ik ben afgelopen week benaderd door de energiemanager, een heer zegt dat hij samenwerkt met o.a. Consumentenbond en verschillende andere energieleveranciers. Hij vraagt mij wat wij aan energie vebruiken, wat de kosten zijn, bij wie we zijn momenteel etc..dan komt hij met een voorstel -we betalen n.l. Teveel vokgens hem- en ik zeg "stuur maar door per email dan zullen mijn man en ik het bekijken". Zo gedaan, niet goed gelezen en daar mijn man nog geen zin had om het te bekijken, bleef het zonals het was. Wat schetst mijn verbazing toen ik twee dagen later een bevestiging kreeg van de NLE met dank voor de overstap en de eerste betaling zou geschieden in maart.
Oh, wat werd ik kwaad, verbaasd, heb alles gelezen en heb uiteindelijk gebeld naar de energiemanager en de telefoniste zei me dat ik op de lonk had gedrukt om accoord te gaan!!!!!!! ABSOLUUT NIET GEDAAN!!!!! Hie komen ze erbij. Ik was zo vreselijk boos en verontwaardigd.. de dame zei me dat ik contact had gehad rond 12.30 uur en om 13.30 uur is de link aangeklikt..dan kan helemaal niet, nooit gedaan, ik moest nog overleggen. Dus ik zei tegen de dame dat die meneer die link moet hebben geactiveerd, maa niet ik!
Ze kwam al snel met het voorstel om het contract te annuleren. Ik zei dat ze maar snel moest doen.
Hebben meerdere mensen dit voiorval meegemaakt??? ben ik erg nieuwsgierig naar.
Het zou me mateloos verbazen als het contract zo makkelijk wordt geannuleerd, is dit al bevestigd en zit ja al weer bij je oude leverancier.

Wanneer leren mensen nu eens niet in zee te gaan met dit soort lieden en aan compleet onbekenden al hun gegevens over verbruik, de betalingen, leverancier en mailadres te geven....

Tot slot, de consumentenbond is geen energieleverancier dus toen die mijnheer dat zei had je al de deur moeten dichtgooien.

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 09 feb 2018 18:47
door Marianlhh
Ja, die wijsheid had ik op dat moment net niet, meestal hou ik er ook niet van en kap ze af, heb nu de emal laten komen...maar dan...ik neem aan dat we nog steeds gewoon bij Nuon zitten...
Zal een mailtje sturen...

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 09 feb 2018 18:50
door Lady1234
Ik zou dat maar even controleren bij Nuon. Zulke telefoongesprekken moet u afkappen, dankuwel, geen interesse. Dan hebt u ook geen gedoe.

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 09 feb 2018 19:50
door Marianlhh
Yes, ik moet weer leren nee te zeggen...

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 10 feb 2018 00:58
door stofzuigertje
Binnen 7 dagen een mail terug sturen dat je de aanbieding niet neemt, klikken op link moet je nooit doen.....

NLE een mail sturen voor zekerheid dat je misleid bent met valse beloftes en geen klant wilt worden.
Anders kan het omdat de Service Enegermanager de provisie toch kreeg en je aan NLE vast zit.
Deze tussenpersoon belooft van alles maar gewoon NLE bericht sturen dat je geen contract wilde en deze SE zich niet aan de voorwaarden van alleen info heeft gehouden.

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 10 feb 2018 06:51
door Marianlhh
Dank voor advies!

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 10 feb 2018 08:16
door chrisd1
Marianlhh schreef:Dank voor advies!
?? Zo lang je geen contract getekend hebt zit je in zo'n geval
Consuwijzer schreef:Wanneer moet ik schriftelijk instemmen met een overeenkomst?
U moet schriftelijk instemmen als u ingaat op een aanbod voor:
...
Het regelmatig leveren van energie, water of stadsverwarming.
iig nergens aan vast. : gewoon nergens meer op reageren richting**manager.
Zou zekerheidshalve idd huidige leverancier bellen, zoals hierboven al geadviseerd.

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 10 feb 2018 08:38
door Marianlhh
Stofzuigertje: ik heb dus NIET op de link gedrukt...dat is hetvfeit waar ik zo kwaad over ben, moet die man gedaan hebben..

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 10 feb 2018 08:41
door chrisd1
Marianlhh schreef:Stofzuigertje: ik heb dus NIET op de link gedrukt...dat is hetvfeit waar ik zo kwaad over ben, moet die man gedaan hebben..
Althans m.i. had dat vlg Consuwijzer geen verschil gemaakt.

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 10 feb 2018 09:35
door Brahms
Marianlhh schreef:Stofzuigertje: ik heb dus NIET op de link gedrukt...dat is hetvfeit waar ik zo kwaad over ben, moet die man gedaan hebben..
D1RK kan niet goed lezen, dat zorgt wel vaker voor verwarring op dit forum helaas....

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 10 feb 2018 09:43
door stofzuigertje
Ser En Man... die firma/verkoper word betaald per klant en even na doorsturen zelf drukken is niet uitgesloten.

NLE kan misschien het IP nummer controleren en dan deze verkoper royeren en mogen ze niets meer voor hun doen.

Verder maken ze vaak fouten, als ze Nuon zien nemen ze dat tarief per Kwh en Gas maar de bijkomende kosten voor administratie of hoe welke aanbieder dat ook noemde, alleen netwerk staat vast....
Goedkope stroom is meestal dure vaste maandelijkse kosten.
Vooral zuinige mensen hebben meer aan lage vaste kosten dan hoeveel je voor stroom en gas betaalde.
Via http://www.gaslicht.com kun je zien wie goedkoper zou zijn dan je oude.
Pas na goed doorlezen en op bevestiging klikken zit je daar aan vast... maar als je niet door klikte krijg je daar geen problemen mee.
Ook de Nuon blijf bij ons aanbieding en krijg korting zul je bij overstap mislopen en daar houden ook de online aanbieders geen rekening mee.....

Eerst zelf NLE mailen en melden.... later kun je kijken of je iets voordeliger kunt vinden maar voor kleine bedragen is overstappen vaak niet rendabel...
wel meer kans op fouten en problemen.

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 10 feb 2018 09:47
door stofzuigertje
Brahms schreef:
Marianlhh schreef:Stofzuigertje: ik heb dus NIET op de link gedrukt...dat is hetvfeit waar ik zo kwaad over ben, moet die man gedaan hebben..
D1RK kan niet goed lezen, dat zorgt wel vaker voor verwarring op dit forum helaas....
Ik weet dat een tussenpersoon ook voor jou kan klikken, anders als hij niets doet geen provisie!

En ooit een pagina gevonden waar de knop gewoon halve pagina was, dus klein vakje maar er flink naast drukken was voldoende!
Ze halen wel meer rare grappen uit.

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 10 feb 2018 10:01
door Brahms
D1RK schreef:
En ooit een pagina gevonden waar de knop gewoon halve pagina was, dus klein vakje maar er flink naast drukken was voldoende!
Bedankt voor deze aanvulling uit de praktijk.

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 13 feb 2018 10:35
door EnergieManager
Beste Marian,

Wat vervelend om te horen dat u geen fijne ervaring met onze organisatie heeft gehad.
Wij zouden graag telefonisch contact met u willen opnemen om hetgeen met u te bespreken.
Indien het mogelijk is kunt u ons een privé bericht sturen met daarin uw contactgegevens.

Met vriendelijke groet,

Team Energie Manager

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 13 feb 2018 12:46
door Marianlhh
Hoe stuur ik een privébericht?

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 13 feb 2018 13:47
door EnergieManager
@Marianlhh

Heeft u een emailadres of postcode zodat ik uw gegevens erbij kan pakken?
Ik kan zo ook niet zien hoe ik u een privébericht kan sturen.

Met vriendelijke groet,

Team Energie Manager

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 13 feb 2018 13:53
door Holy53
Marianlhh schreef:Hoe stuur ik een privébericht?
Klik op naam in blauw van energiemanager.
Dan zie je staan: stuur prive bericht.

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 13 feb 2018 13:54
door mahadma
edit

Re: Service-Energiemanager sluit mij zomaar over

Geplaatst: 13 feb 2018 15:34
door Verwijderd
EnergieManager schreef:Beste Marian,

Wat vervelend om te horen dat u geen fijne ervaring met onze organisatie heeft gehad.
Wij zouden graag telefonisch contact met u willen opnemen om hetgeen met u te bespreken.
Indien het mogelijk is kunt u ons een privé bericht sturen met daarin uw contactgegevens.

Met vriendelijke groet,

Team Energie Manager
Doe dat dan via de mail. Dan heeft de consument in ieder geval bewijs van uw schandalige acties tegenover hen. Via de telefoon zeggen jullie het één, maar jullie doen het ander.