LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SOS Pechhulp: beëindigd als ik nog vaker pech krijg
SOS Pechhulp: beëindigd als ik nog vaker pech krijg
Hallo, ik heb een pechhulpabonnement bij SOS Pechhulp International en onlangs ontving ik deze email waarin gedreigd wordt dat mijn abonnement kan worden beëindigd als ik nog vaker pech krijg. Alsof ik daarvoor kies!
Nu is in de algemene voorwaarden een clausule opgenomen als volgt:
Artikel 9. Einde van de pechhulpservice
d. indien SOS Pechhulp International de pechhulpservice schriftelijk beëindigt in verband met het aantal verzoeken tot pechhulp. SOS Pechhulp International heeft dit recht tot 30 dagen na de afwikkeling van de pechhulpverlening. Daarbij wordt de pechhulpservice na twee maanden beëindigd;
Maar mag dit wel? Is dit geen discriminatie? Voor mij is pechhulp toch een soort verzekering, ik vind het erg raar dat ik dan als klant geloosd kan worden op het moment dat ik geen winstgevende klant meer ben? Dat is toch het hele idee van een verzekering, dat je je indekt tegen onverwachte gebeurtenissen?
Dit is dus de email:
"Beste heer ...,
U heeft bij ons een pechhulpabonnement voor uw auto, onder nummer *********. Uit onze gegevens blijkt dat u de afgelopen jaren meerdere malen een beroep op pechhulp heeft gedaan. Een overzicht hiervan vindt u hieronder.
Overzicht pechhulp verzoeken
U bent op de volgende data door SOS Pechhulp International geholpen:
- 29 augustus 2016, verlichting, uitgekeerd € 187,55
- 11 juli 2017, motorisch, uitgekeerd € 187,55
- 31 december 2017, carrosserie, uitgekeerd € 187,55
Gemiddeld aantal pechgevallen
SOS Pechhulp International vraagt de laagste lidmaatschapsvergoeding in Nederland voor pechhulp. Deze vergoeding hebben wij onder andere gebaseerd op een gemiddeld gebruik van pechhulp in Nederland van eenmaal per 7 jaar. Wij willen deze pechhulp graag tegen een zo laag mogelijke vergoeding blijven aanbieden. Om die reden zijn wij zeer alert op de frequentie van de hulpverlening en ontvangt u dit bericht.
Uw pechhulpfrequentie
Wij vinden het vervelend voor u dat u te maken heeft gehad met autopech. We willen u er wel op attent maken dat uw pechhulpfrequentie bovengemiddeld is. Dat betekent dat uw lidmaatschap opnieuw beoordeeld wordt, wanneer u binnen 2 jaar een nieuw verzoek tot pechhulp indient. Dit kan gevolgen hebben voor de voortzetting van uw pechhulpabonnement. We hopen natuurlijk dat dit niet nodig is.
Vragen?
Heeft u vragen over deze e-mail? We helpen u graag. [contactgegevens verwijderd].
Vriendelijke groet,
[naam verwijderd] | Teamleider risicobeoordeling"
Nu is in de algemene voorwaarden een clausule opgenomen als volgt:
Artikel 9. Einde van de pechhulpservice
d. indien SOS Pechhulp International de pechhulpservice schriftelijk beëindigt in verband met het aantal verzoeken tot pechhulp. SOS Pechhulp International heeft dit recht tot 30 dagen na de afwikkeling van de pechhulpverlening. Daarbij wordt de pechhulpservice na twee maanden beëindigd;
Maar mag dit wel? Is dit geen discriminatie? Voor mij is pechhulp toch een soort verzekering, ik vind het erg raar dat ik dan als klant geloosd kan worden op het moment dat ik geen winstgevende klant meer ben? Dat is toch het hele idee van een verzekering, dat je je indekt tegen onverwachte gebeurtenissen?
Dit is dus de email:
"Beste heer ...,
U heeft bij ons een pechhulpabonnement voor uw auto, onder nummer *********. Uit onze gegevens blijkt dat u de afgelopen jaren meerdere malen een beroep op pechhulp heeft gedaan. Een overzicht hiervan vindt u hieronder.
Overzicht pechhulp verzoeken
Gemiddeld aantal pechgevallen
SOS Pechhulp International vraagt de laagste lidmaatschapsvergoeding in Nederland voor pechhulp. Deze vergoeding hebben wij onder andere gebaseerd op een gemiddeld gebruik van pechhulp in Nederland van eenmaal per 7 jaar. Wij willen deze pechhulp graag tegen een zo laag mogelijke vergoeding blijven aanbieden. Om die reden zijn wij zeer alert op de frequentie van de hulpverlening en ontvangt u dit bericht.
Uw pechhulpfrequentie
Wij vinden het vervelend voor u dat u te maken heeft gehad met autopech. We willen u er wel op attent maken dat uw pechhulpfrequentie bovengemiddeld is. Dat betekent dat uw lidmaatschap opnieuw beoordeeld wordt, wanneer u binnen 2 jaar een nieuw verzoek tot pechhulp indient. Dit kan gevolgen hebben voor de voortzetting van uw pechhulpabonnement. We hopen natuurlijk dat dit niet nodig is.
Vragen?
Heeft u vragen over deze e-mail? We helpen u graag. [contactgegevens verwijderd].
Vriendelijke groet,
[naam verwijderd] | Teamleider risicobeoordeling"
Laatst gewijzigd door Radar op 09 feb 2018 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Re: SOS Pechhulp: beëindigd als ik nog vaker pech krijg
Maar mag dit wel? Is dit geen discriminatie?
Als u bij een verzekering (te) vaak schade claimt, wordt u eruit gezet na een schrijven. Dus ja, dit mag.
Zoek vòòr u het woord discriminatie eens uit wat dit nu echt betekent. Dit slaat in deze situatie nergens op discriminatie.
Wellicht is een beter onderhouden voertuig/beter voertuig een oplossing om minder vaak aan de kant van de weg te staan.
U heeft netjes een waarschuwing ontvangen (en hier ook bevestigd) dat u die ontvangen heeft dat u straks niet kunt zeggen: "Ik wist van niets".
Als u bij een verzekering (te) vaak schade claimt, wordt u eruit gezet na een schrijven. Dus ja, dit mag.
Zoek vòòr u het woord discriminatie eens uit wat dit nu echt betekent. Dit slaat in deze situatie nergens op discriminatie.
Wellicht is een beter onderhouden voertuig/beter voertuig een oplossing om minder vaak aan de kant van de weg te staan.
U heeft netjes een waarschuwing ontvangen (en hier ook bevestigd) dat u die ontvangen heeft dat u straks niet kunt zeggen: "Ik wist van niets".
-
Goedkoop is vaak duurkoop. Het princiepe is dat er wel geld binnen komt, maar natuurlijk zo weinig mogelijk uitgekeerd wordt.
Een verzekeraar mag iemand uitsluiten als de kosten te hoog worden. Een keertje pech kan altijd, maar alsnhet vaker voorkomt is het verstandiger om uit te kijken naar een andere auto of het onderhoud beter te doen.
Overigens pechhulp laten komen voor verlichting? Sinds wanneer is een kapot lampje pech?
Een verzekeraar mag iemand uitsluiten als de kosten te hoog worden. Een keertje pech kan altijd, maar alsnhet vaker voorkomt is het verstandiger om uit te kijken naar een andere auto of het onderhoud beter te doen.
Overigens pechhulp laten komen voor verlichting? Sinds wanneer is een kapot lampje pech?
Zoek eens op dit forum op verzeker*: welkom in de wereld van lieden, die ook dachten, dat terugkrijgen van een z.g. verzekeraar even makkelijk is als premie betalenHans7272 schreef:Dat is toch het hele idee van een verzekering, dat je je indekt tegen onverwachte gebeurtenissen?
Pechhulp is niet ter vervanging van onderhoudsbeurten en/of het kunnen blijven rondrijden in een wrakje.
Ga eerst uw mond eens goed spoelen en zoek dan eens op wat "discriminatie" betekend in de juiste zin van het woord.Hans7272 schreef: Maar mag dit wel? Is dit geen discriminatie? Voor mij is pechhulp toch een soort verzekering, ze gegevens blijkt dat u de afgelopen jaren meerdere malen een beroep op pechhulp heeft gedaan. Een overzicht hiervan vindt u hieronder.
U heeft een "pechhulp abonnement" en dat abonnement is geen vervanging / of spaarpotje voor het regulier onderhoud van het voertuig.
Waarschijnlijk is de pechhulporganisatie van mening dat uw pechgevallen met een gebrek aan regulier onderhoud te maken hebben, vandaar dat ze u liever kwijt dan rijk zijn, omdat zij nog meer ellende en de daarbij behorende kosten van u verwachten.
Andere pechhulporganisaties werken overigens met hetzelfde systeem, "te veel panne" inpakken en wegwezen.
Dit is niet aan de orde, mijn auto (uit 2011) wordt normaal onderhouden bij een dealer.Lady1234 schreef:Pechhulp is niet ter vervanging van onderhoudsbeurten en/of het kunnen blijven rondrijden in een wrakje.
Dit is niet aan de orde, mijn auto (uit 2011) wordt normaal onderhouden bij een dealer.scontra schreef: U heeft een "pechhulp abonnement" en dat abonnement is geen vervanging / of spaarpotje voor het regulier onderhoud van het voertuig.
Feit is dat u te veel claimt. Dus willen ze u kwijt. En dat mag.Hans7272 schreef:Dit is niet aan de orde, mijn auto (uit 2011) wordt normaal onderhouden bij een dealer.scontra schreef: U heeft een "pechhulp abonnement" en dat abonnement is geen vervanging / of spaarpotje voor het regulier onderhoud van het voertuig.
Mijn auto (uit 2011) wordt normaal onderhouden bij een dealer en ik heb nog nooit pech gehad. Ik vind het echt bizar dat u 1 keer per jaar "pech" heeft.Hans7272 schreef:Dit is niet aan de orde, mijn auto (uit 2011) wordt normaal onderhouden bij een dealer.Lady1234 schreef:Pechhulp is niet ter vervanging van onderhoudsbeurten en/of het kunnen blijven rondrijden in een wrakje.
En hoezo is 1 kapotte lamp ("verlichting") pech? Dat vind ik vreemd.
-
Nou inderdaad. Ik ben momenteel aan het zoeken naar een ander karretje, je wil niet weten wat je tegen komt.Lady1234 schreef:Pechhulp is niet ter vervanging van onderhoudsbeurten en/of het kunnen blijven rondrijden in een wrakje.
Misschien kan ik je helpen. Ik schijn nogal goed te zijn in het uitkiezen van net de juiste advertenties, aangezien ikzelf altijd goede auto's voor een lage prijs heb gekocht (overigens nog maar aan mijn 2e auto) en voornamelijk omdat mijn vrienden het altijd navragen bij mij, voordat ze überhaupt op een advertentie reageren (en dat vaak met succes). Stuur maar een PM, misschien kan ik iets voor je betekenen. Ik weet wat een oerwoud het is.witte angora schreef:Nou inderdaad. Ik ben momenteel aan het zoeken naar een ander karretje, je wil niet weten wat je tegen komt.Lady1234 schreef:Pechhulp is niet ter vervanging van onderhoudsbeurten en/of het kunnen blijven rondrijden in een wrakje.
Dit betrof een startprobleem, de omschrijving "verlichting" is onjuist.Jesa H schreef:En hoezo is 1 kapotte lamp ("verlichting") pech? Dat vind ik vreemd.
Dan zou ik maar meteen een andere, fatsoenlijke garage en auto zoeken. Zo vaak pech op een nog niet zo heel oude auto is niet normaal.Hans7272 schreef:Dit betrof een startprobleem, de omschrijving "verlichting" is onjuist.Jesa H schreef:En hoezo is 1 kapotte lamp ("verlichting") pech? Dat vind ik vreemd.
-
Helaas heeft u " de pech " gehad dat u binnen 1.5 jaar 3x een beroep op hun heeft moeten doen.--------
---------------
SOS Pechhulp International vraagt de laagste lidmaatschapsvergoeding in Nederland voor pechhulp. Deze vergoeding hebben wij onder andere gebaseerd op een gemiddeld gebruik van pechhulp in Nederland van eenmaal per 7 jaar .... ..
( nb : ik denk dat je niet zomaar kunt stellen dat dit aan het onderhoud of een gebrek aan onderhoud is, dat weten we simpelweg niet, kan ook idd domme pech zijn geweest )
Zij stellen een gemiddelde van 1x per 7 jaar dat men een beroep op hen doet en dat daarom de premie niet hoog is.
U zit daarboven, vandaar dat ze u een waarschuwende mail hebben gestuurd en u nogmaals wijzen op hun voorwaarden en op deze clausule.
Hier is geen sprake van discriminatie.
Nee, dat lijkt mij niet. De verzekeraar geeft zichzelf hier de bevoegdheid om de overeenkomst tussentijds te ontbinden en hanteert daarbij een vaagcriterium. Dit doet mij sterk denk aan artikel 6:236 sub a BW. Strik genomen is deze bevoegdheid niet onvoorwaardelijk, maar praktisch gezien wel, omdat ze dit later kunnen inkleuren. Het beding raakt artikel 6:236 sub b en d BW.Hans7272 schreef:Maar mag dit wel?
Nee, discriminatie is het ongelijk behandelen, achterstellen of uitsluiten van mensen op basis van (persoonlijke) kenmerken.Hans7272 schreef:Is dit geen discriminatie?
Eens.Hans7272 schreef:Voor mij is pechhulp toch een soort verzekering, ik vind het erg raar dat ik dan als klant geloosd kan worden op het moment dat ik geen winstgevende klant meer ben? Dat is toch het hele idee van een verzekering, dat je je indekt tegen onverwachte gebeurtenissen?
-
Ts heeft al langer dan een jaar de verzekering lopen, dus mag er, met inachtneming van een opzegtermijn, opgezegd worden. Dit mag van beide kanten. In principe hoeft er ook geen reden vernoemd te worden.alfatrion schreef:Nee, dat lijkt mij niet. De verzekeraar geeft zichzelf hier de bevoegdheid om de overeenkomst tussentijds te ontbinden en hanteert daarbij een vaagcriterium. Dit doet mij sterk denk aan artikel 6:236 sub a BW. Strik genomen is deze bevoegdheid niet onvoorwaardelijk, maar praktisch gezien wel, omdat ze dit later kunnen inkleuren. Het beding raakt artikel 6:236 sub b en d BW.Hans7272 schreef:Maar mag dit wel?
Nee, nee en nog eens nee. Het is niet zo dat verzekering na een jaar "maandelijks" mag worden opgezegd. Het is niet zo dat dit van beide kanten mag. En het is al helemaal niet zo dat daar geen goede reden voor hoeft te worden opgegeven.NeoDutchio schreef:Ts heeft al langer dan een jaar de verzekering lopen, dus mag er, met inachtneming van een opzegtermijn, opgezegd worden. Dit mag van beide kanten. In principe hoeft er ook geen reden vernoemd te worden.
Mag er niet een maximum te claimen zijn? De topicstarter claimt m.i. buitensporig veel gezien de auto "goed wordt onderhouden" en uit 2011 is.alfatrion schreef:Nee, nee en nog eens nee. Het is niet zo dat verzekering na een jaar "maandelijks" mag worden opgezegd. Het is niet zo dat dit van beide kanten mag. En het is al helemaal niet zo dat daar geen goede reden voor hoeft te worden opgegeven.NeoDutchio schreef:Ts heeft al langer dan een jaar de verzekering lopen, dus mag er, met inachtneming van een opzegtermijn, opgezegd worden. Dit mag van beide kanten. In principe hoeft er ook geen reden vernoemd te worden.
Uit de voorwaarden.
“Einde van de pechhulpservice”.
d. indien SOS Pechhulp International de pechhulpservice schriftelijk beëindigt in verband met het aantal verzoeken tot
pechhulp. SOS Pechhulp International heeft dit recht tot 30 dagen na de afwikkeling van de pechhulpverlening.
Daarbij wordt de pechhulpservice na twee maanden beëindigd
“Einde van de pechhulpservice”.
d. indien SOS Pechhulp International de pechhulpservice schriftelijk beëindigt in verband met het aantal verzoeken tot
pechhulp. SOS Pechhulp International heeft dit recht tot 30 dagen na de afwikkeling van de pechhulpverlening.
Daarbij wordt de pechhulpservice na twee maanden beëindigd