LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Folder FNV / Menzis onleesbaar en onbegrijpelijk
Folder FNV / Menzis onleesbaar en onbegrijpelijk
Na jaren als zorgmijder door het leven te gaan bleek ik op het moment dat ik tandzorg dringend nodig had niet via mijn aanvullende verzekering verzekerd te zijn. De informatie op de polis zegt in cryptische termen dat ik een aanvullende verzekering heb. Maar het boekje van FNV/Menzis met de verzekeringspakketten beslaat 30 pagina's en er is geen doorkomen aan. Vijf jaar geleden heb ik de verkeerde verzekering afgesloten maar door mijn zorgmijdend gedrag heb ik dit niet eerder opgemerkt. Ik betaal 138 euro p. mnd. en het verschil met aanvullende tandzorgverzekering is hooguit 4 euro per maand maar FNV/Menzis en ook de FNV laten mij in de kou staan. Zij zijn niet bereid mijn verzekering aan het begin van dit jaarin februari nog aan te passen. Hebben meer mensen slechte ervaring met de ondoorzichtigheid van alle verschillende pakketten waarmee je als verplicht verzekerde door verzekeringsmaatschappijen overstelpt wordt?
Re: Folder FNV / Menzis onleesbaar en onbegrijpelijk
Waarom heb je dan een aanvullende verzekering afgesloten als je niet eens weet waarvoor die aanvullende dekking zou dienen? Niemand verplichte je om die aanvulling te kiezen.
Verder is het natuurlijk logisch dat je een verzekering niet zomaar pas kunt gaan afsluiten op het moment dat je die nodig hebt.
Verder is het natuurlijk logisch dat je een verzekering niet zomaar pas kunt gaan afsluiten op het moment dat je die nodig hebt.
-
Om te weten welke verzekeringen je hebt hoef je niet de complete polisvoorwaarden door te lezen. Op de polis (1 A4-tje) staat welke verzekeringen je hebt. Ik heb nog nooit gezien dat dat er cryptisch op staat. Maar misschien kan je eens een foto van je polis plaatsen.
En in het algemeen: tandzorg zit voor zover ik weet nooit in een aanvullende verzekering. Daar heb je altijd nog een tandzorgverzekering voor nodig.
En in het algemeen: tandzorg zit voor zover ik weet nooit in een aanvullende verzekering. Daar heb je altijd nog een tandzorgverzekering voor nodig.
Een zorgverzekering in de loop van het jaar is nooit mogelijk. Het ook nooit mogelijk een verzekering aan te passen als een risico al werkelijkheid is: eerst je auto in de prak en dan de WA omzetten naar volledig casco zou vergelijkbaar zijn met wat u wilt.
Bent u al bij de tandarts geweest? Weet u al wat de kosten zullen worden? Misschien vallen die wel mee.
Bent u al bij de tandarts geweest? Weet u al wat de kosten zullen worden? Misschien vallen die wel mee.
Op het polis A4-tje staan codes. Met de stelselwijziging zijn we overgeleverd aan de verkooptrucs en de tuin der lusten van commerciële verzekeraars.
Dat heeft de versnippering van de zorg als gevolg gehad. Aanvullend betekende ooit aanvullend. Maar dank voor het medeleven!
Dat heeft de versnippering van de zorg als gevolg gehad. Aanvullend betekende ooit aanvullend. Maar dank voor het medeleven!
Aanvullend is nog steeds aanvullend. Maar dan met je wél de moeite nemen om te kijken wat je afsluit.elabijt schreef:Op het polis A4-tje staan codes. Met de stelselwijziging zijn we overgeleverd aan de verkooptrucs en de tuin der lusten van commerciële verzekeraars.
Graag gedaan, geen dank.
Nogmaals mijn vraag: bent u al bij de tandarts geweest? En mocht dat niet het geval zijn: dan hebt u geluk gehad dat u van tevoren toch nog hebt opgezocht of u verzekerd was.
U hebt een aanvullende verzekering. De verklaring van de codes op het polisblad staan waarschijnlijk in het boekje dat u hebt. Tandheelkunde staat daar niet bij (dat is vrijwel altijd een afzonderlijke aanvullende verzekering), maar waarschijnlijk wel fysiotherapie, alternatieve (dus onbewezen) geneeswijzen en nog zo wat. Kijk nu goed wat voor u van belang is, zoals @Moneyman aangeeft, dan kunt u aan het eind van het jaar een passende verzekering afsluiten en mogelijk een paar tientjes per maand besparen.
Nogmaals mijn vraag: bent u al bij de tandarts geweest? En mocht dat niet het geval zijn: dan hebt u geluk gehad dat u van tevoren toch nog hebt opgezocht of u verzekerd was.
U hebt een aanvullende verzekering. De verklaring van de codes op het polisblad staan waarschijnlijk in het boekje dat u hebt. Tandheelkunde staat daar niet bij (dat is vrijwel altijd een afzonderlijke aanvullende verzekering), maar waarschijnlijk wel fysiotherapie, alternatieve (dus onbewezen) geneeswijzen en nog zo wat. Kijk nu goed wat voor u van belang is, zoals @Moneyman aangeeft, dan kunt u aan het eind van het jaar een passende verzekering afsluiten en mogelijk een paar tientjes per maand besparen.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 14 feb 2018 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
U zult geen Menzis jongeren verzorgd dekking hebben, want dan hebt u een aanvullende met ook nog tanddekking..
Maar als u zorg mijdend bent, begrijp ik niet waarom u zo’n dure verzekering hebt.
Maar als u zorg mijdend bent, begrijp ik niet waarom u zo’n dure verzekering hebt.
Die conclusie is er ook nog, iets wat off topic te trekken: u heeft een nogal dure verzekering met E 138,- premie.
Hoe ben je ooit tot deze keuze gekomen ?
Hoe ben je ooit tot deze keuze gekomen ?
Als dat verschil hooguit 4 euro zou zijn, dan was het toch een kleine moeite om vooraf voor die aanvullende tandzorgverzekering te kiezen?Ik betaal 138 euro p. mnd. en het verschil met aanvullende tandzorgverzekering is hooguit 4 euro per maand maar FNV/Menzis en ook de FNV laten mij in de kou staan.
Overigens is volgens mij de goedkoopste tandzorg aanvulling al 10 euro per maand. Ik weet niet waar jij die 4 euro vindt?
-
Ik kan ook niet begrijpen dat Menzis u geen coulance verleent. Zeker omdat u in feite een goede, goedkope klant bent. En u heeft jarenlang een hoge premie betaald. Ik heb de informatie op de website van de FNV-Menzis bijgevoegd. In de zogenaamde " alles-in-1" polissen zit ook de tandarts inbegrepen tot een maximum bedrag. Voor een bedrag van €22,95 heeft u fysiotherapie maar ook mondzorg tot €500.
- Bijlagen
-
- Allesineenzorgpakkettenfnvmenzis.pdf
- (1.12 MiB) 37 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Ik zie niet in waarom dit reden voor coulance zou moeten zijn, daar waar dit gewoon inherent is aan de systematiek.Mathilde D. schreef:Ik kan ook niet begrijpen dat Menzis u geen coulance verleent. Zeker omdat u in feite een goede, goedkope klant bent. En u heeft jarenlang een hoge premie betaald.
Ik kan heel goed begrijpen waarom Menzis geen coulance verleent, dan kunnen ze net zo goed geen voorwaarden meer stellen aan hun verzekeringen.Mathilde D. schreef:Ik kan ook niet begrijpen dat Menzis u geen coulance verleent. Zeker omdat u in feite een goede, goedkope klant bent. En u heeft jarenlang een hoge premie betaald. Ik heb de informatie op de website van de FNV-Menzis bijgevoegd. In de zogenaamde " alles-in-1" polissen zit ook de tandarts inbegrepen tot een maximum bedrag. Voor een bedrag van €22,95 heeft u fysiotherapie maar ook mondzorg tot €500.
Het is de verantwoordelijkheid van de verzekerde zijn polis na te kijken op de dekking, dat geldt niet alleen voor de zorgverzekering maar voor álle verzekeringen die hij heeft afgesloten.
In de openingspost vraagt TS zich af of hij/zij voor tandzorg verzekerd is, maar meldt ook dat hij/zij zorgmijdend is. Wordt daarmee bedoeld dat de halfjaarlijkse controles en mondhygiene (tandsteen verwijderen) niet plaats hebben gevonden? Dat zou ik eerst wel eens willen vernemen.
Ook al zou TS wel verzekerd zijn, in sommige tandzorgverzekeringen staat een clausule waarin staat dat declaraties niet (of minder) uitbetaald worden als geen regelmatig onderhoud heeft plaatsgevonden. Preventief onderhoud aan het gebit is immers de basis waarmee dure reparaties in de toekomst voorkomen kunnen worden.
Ook al zou TS wel verzekerd zijn, in sommige tandzorgverzekeringen staat een clausule waarin staat dat declaraties niet (of minder) uitbetaald worden als geen regelmatig onderhoud heeft plaatsgevonden. Preventief onderhoud aan het gebit is immers de basis waarmee dure reparaties in de toekomst voorkomen kunnen worden.
aan de andere kant: al die jaren dat u niet naar de tandarts bent geweest en er ook niet verzekerd voor bent geweest is een behoorlijk bedrag aan premie daarvoor uitgespaard. Dat het nu dan niet gedekt is, is dan eigenlijk toch geen probleem?
maakt, gerekend vanaf moment dat er geen tandartspolis is geweest, eigenlijk niet uit dan? enige is dat het nu in 1x komt ipv uitgesmeerd. En wellicht over alle jaren gerekend misschien nog goedkoper uit geweest ook.
(ik weet niet wat er nu aan de hand is, maar zorgmijders lopen op mondzorgniveau meestal tegen wortelkanaalbehandelingen aan (of trekken) waar het met regelmatige controles gewoon met een eenvoudige vulling te verhelpen was geweest).
maakt, gerekend vanaf moment dat er geen tandartspolis is geweest, eigenlijk niet uit dan? enige is dat het nu in 1x komt ipv uitgesmeerd. En wellicht over alle jaren gerekend misschien nog goedkoper uit geweest ook.
(ik weet niet wat er nu aan de hand is, maar zorgmijders lopen op mondzorgniveau meestal tegen wortelkanaalbehandelingen aan (of trekken) waar het met regelmatige controles gewoon met een eenvoudige vulling te verhelpen was geweest).
TS betaalde juist 138 euro per maand aan premie, wat duidt op de aanwezigheid van een aanvullende verzekering. TS dacht alleen dat het ook voor de tandarts was, maar dat blijkt nu niet zo te zijn. Hij/zij heeft geen geld bespaard maar aan de verkeerde aanvullende verzekering besteed. Anders heb ik het niet goed begrepen.vroem schreef:aan de andere kant: al die jaren dat u niet naar de tandarts bent geweest en er ook niet verzekerd voor bent geweest is een behoorlijk bedrag aan premie daarvoor uitgespaard.
Mijn geen FNV verzekeraar.... heeft naast de basis diverse aanvullende pakketten....
Dit is Fysio en zo...
En daarnaast indien je een van deze hebt een tand polis, ook weer 3 keuzes!
Met 4 aanvullende en 3 tand polissen en dat kun je afsluiten.
Ik weet dat de reclame redelijk duidelijk was maar de voorwaarden online.... kijk in polis blad welke wel of niet van toepassing zijn.
Ook heb je kans dat een enkele jaren terug afgesloten aanvullende aangepast word.
Daarom heb ik alleen Basis en ik betaal zelf wel, geen kosten voor deze reclame pulp en administratie kosten want ook op aanvullende moeten ze verdienen!
Dit is Fysio en zo...
En daarnaast indien je een van deze hebt een tand polis, ook weer 3 keuzes!
Met 4 aanvullende en 3 tand polissen en dat kun je afsluiten.
Ik weet dat de reclame redelijk duidelijk was maar de voorwaarden online.... kijk in polis blad welke wel of niet van toepassing zijn.
Ook heb je kans dat een enkele jaren terug afgesloten aanvullende aangepast word.
Daarom heb ik alleen Basis en ik betaal zelf wel, geen kosten voor deze reclame pulp en administratie kosten want ook op aanvullende moeten ze verdienen!
Tja, als iedereen pas iets gaat verzekeren op het moment dat het nodig is, dan gaat de verzekering niet werken natuurlijk.
Wat is de naam van het pakket wat u afgesloten heeft? Want juist in een aantal aanvullende pakketten van Menzis / FNV, zoals PrimaZorg, zit de tandarts wel degelijk erbij...
-
Ik ben het ook wel weer met jou en moneyman eens. Maar Menzis heeft, zoals TS zegt, wel een hele onduidelijke website. Bij de ene basisverzekering zijn andere aanvullende verzekeringen dan bij de andere. Dus als je een premieberekening doet met de " foute" basisverzekering, dan krijg je de aanvullende verzekeringen in de bijlage niet eens te zien. Ik vind dit wel een hoop onduidelijkheid en ik kon ook geen vergelijkingstool op hun website vinden.Lowieze schreef:Ik kan heel goed begrijpen waarom Menzis geen coulance verleent, dan kunnen ze net zo goed geen voorwaarden meer stellen aan hun verzekeringen.Mathilde D. schreef:Ik kan ook niet begrijpen dat Menzis u geen coulance verleent. Zeker omdat u in feite een goede, goedkope klant bent. En u heeft jarenlang een hoge premie betaald. Ik heb de informatie op de website van de FNV-Menzis bijgevoegd. In de zogenaamde " alles-in-1" polissen zit ook de tandarts inbegrepen tot een maximum bedrag. Voor een bedrag van €22,95 heeft u fysiotherapie maar ook mondzorg tot €500.
Het is de verantwoordelijkheid van de verzekerde zijn polis na te kijken op de dekking, dat geldt niet alleen voor de zorgverzekering maar voor álle verzekeringen die hij heeft afgesloten.