Anderzorg vergoedt Eye Wish-bril niet meer, -lenzen nog wel
Geplaatst: 14 feb 2018 21:01
Ik ben inmiddels 3 jaar verzekerd bij Anderzorg. Ik was altijd tevreden met een basispakket plus aanvullende verzekering.
Mijn bril ging een aantal weken geleden kapot. Ik dacht dat ik met mijn aanvullende verzekering weer een nieuwe kon uitkiezen. Dat had ik 3 jaar geleden voor het laatst gedaan bij Hans Anders. Bij de eyewish Groeneveld zei het systeem dat ik 75 euro vergoed zou krijgen.
Eenmaal toen ik de bril kwam halen, bleek dat hij toch niet vergoed werd. Wat bleek later: Sinds dit jaar heeft Anderzorg alleen een regeling met Ace&Tate opticiens. Ik woon in de kop van de provincie Groningen. De dichtstbijzijnde winkel is voor mij in Utrecht of Hamburg. Ik zie dus geen kans om daar een bril te kopen. Dit zou voor teveel reiskosten zorgen. Het meest verwarrende van het verhaal is dat de lenzen van Eye wish wel vergoed worden, maar de brillen niet.
Ik vind het ronduit belachelijk dat ik voor een landelijke dekking betaal, waar ik geen gebruik van kán maken.
De medewerker die ik hierover bij de klantenservice sprak, begreep mijn klacht en zei dat hij het de laatste tijd veel vaker hoort. Een klachtenbrief die ik later stuurde, is afgewezen.
Ik zou graag in contact willen komen met mensen die hetzelfde is overkomen.
Mijn bril ging een aantal weken geleden kapot. Ik dacht dat ik met mijn aanvullende verzekering weer een nieuwe kon uitkiezen. Dat had ik 3 jaar geleden voor het laatst gedaan bij Hans Anders. Bij de eyewish Groeneveld zei het systeem dat ik 75 euro vergoed zou krijgen.
Eenmaal toen ik de bril kwam halen, bleek dat hij toch niet vergoed werd. Wat bleek later: Sinds dit jaar heeft Anderzorg alleen een regeling met Ace&Tate opticiens. Ik woon in de kop van de provincie Groningen. De dichtstbijzijnde winkel is voor mij in Utrecht of Hamburg. Ik zie dus geen kans om daar een bril te kopen. Dit zou voor teveel reiskosten zorgen. Het meest verwarrende van het verhaal is dat de lenzen van Eye wish wel vergoed worden, maar de brillen niet.
Ik vind het ronduit belachelijk dat ik voor een landelijke dekking betaal, waar ik geen gebruik van kán maken.
De medewerker die ik hierover bij de klantenservice sprak, begreep mijn klacht en zei dat hij het de laatste tijd veel vaker hoort. Een klachtenbrief die ik later stuurde, is afgewezen.
Ik zou graag in contact willen komen met mensen die hetzelfde is overkomen.