Pagina 1 van 1

Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 17 feb 2018 13:34
door frans-swart
Feenstra (o.a. van de CV´s) heeft nu een aanbieding: Huur van 2 camera´s (met infrarood nachtzicht, HD kwaliteit) en 1 recorder voor de prijs van € 33,15 per maand inclusief BTW, inclusief installatie (€ 149,00) en inclusief een Full Service contract gedurende de huurperiode van 5 jaar. Er wordt ook een App bijgeleverd voor de smartphone. De camera´s worden met vaste lijnen naar de router geleid (geen WiFi) zodat ze moeilijk door derden gemanipuleerd kunnen worden. Na deze 5 jaar wordt de apparatuur eigendom van de huurder (= eigenlijk huurkoop) en kan deze zelf besluiten of hij nog een Full Service contract wenst.

Is er bij deze overeenkomst ook sprake van een bedenktijd van 30 dagen om te bezien of alles naar tevredenheid werk?

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 17 feb 2018 13:41
door Lady1234
Waarom zou er 30 dagen bedenktijd inzitten? En dan zouden zij komen installeren en op dag 29 zegt u het bevalt me niet, dan weer alles terug en u geld terug? Lijkt me sterk.

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 17 feb 2018 13:48
door Nevyn
Misschien 30 dagen bedenktijd voordat ze het installeren :D

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 17 feb 2018 13:48
door Moneyman
frans-swart schreef:Feenstra (o.a. van de CV´s) heeft nu een aanbieding: Huur van 2 camera´s (met infrarood nachtzicht, HD kwaliteit) en 1 recorder voor de prijs van € 33,15 per maand inclusief BTW, inclusief installatie (€ 149,00) en inclusief een Full Service contract gedurende de huurperiode van 5 jaar. Er wordt ook een App bijgeleverd voor de smartphone. De camera´s worden met vaste lijnen naar de router geleid (geen WiFi) zodat ze moeilijk door derden gemanipuleerd kunnen worden. Na deze 5 jaar wordt de apparatuur eigendom van de huurder (= eigenlijk huurkoop) en kan deze zelf besluiten of hij nog een Full Service contract wenst.

Is er bij deze overeenkomst ook sprake van een bedenktijd van 30 dagen om te bezien of alles naar tevredenheid werk?
Wat zegt Feenstra?

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 17 feb 2018 14:16
door Lady1234
Nevyn schreef:Misschien 30 dagen bedenktijd voordat ze het installeren :D
Maar hoe kan je dan zien of het naar tevredenheid werkt?

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 17 feb 2018 14:19
door alfatrion
frans-swart schreef:Is er bij deze overeenkomst ook sprake van een bedenktijd van 30 dagen om te bezien of alles naar tevredenheid werk?
Nee, omdat er geen sprake is van een geregeld iets leveren of doen. Feenstra mag dat natuurlijk wel aanbieden.

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 17 feb 2018 16:05
door Har45
In mijn belevingswereld zijn de algemene voorwaarden hier duidelijk over ......

https://www.feenstra.com/assets/Alg.VW/ ... rw.HBV.pdf

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 17 feb 2018 16:15
door thecure
Een snelle som leert dat je na 5 jaar bijna 2000 euro betaald hebt. Pittig voor slechts 2 camera's en een recorder.

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 17 feb 2018 16:27
door Lady1234
En na drie maanden mogen ze de prijzen verhogen.

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 17 feb 2018 18:04
door renewouters
thecure schreef:Een snelle som leert dat je na 5 jaar bijna 2000 euro betaald hebt. Pittig voor slechts 2 camera's en een recorder.
Het blijkt maar weer dat veel mensen geen cijfermatig inzicht hebben en zich kennelijk makkelijke laten verleiden door een op het eerste gezicht lekker laag maandbedrag t.o.v. de boel allemaal zelf aanschaffen. Dat aanschaf uiteindelijk veel goedkoper is snappen veel mensen blijkbaar niet, anders zouden er niet zo veel van dit soort abonnementsconstructies worden aangeboden (en verkocht).

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 17 feb 2018 18:24
door sylvesterb
frans-swart schreef:Feenstra (o.a. van de CV´s) heeft nu een aanbieding: Huur van 2 camera´s (met infrarood nachtzicht, HD kwaliteit) en 1 recorder voor de prijs van € 33,15 per maand inclusief BTW, inclusief installatie (€ 149,00) en inclusief een Full Service contract gedurende de huurperiode van 5 jaar. Er wordt ook een App bijgeleverd voor de smartphone. De camera´s worden met vaste lijnen naar de router geleid (geen WiFi) zodat ze moeilijk door derden gemanipuleerd kunnen worden. Na deze 5 jaar wordt de apparatuur eigendom van de huurder (= eigenlijk huurkoop) en kan deze zelf besluiten of hij nog een Full Service contract wenst.

Is er bij deze overeenkomst ook sprake van een bedenktijd van 30 dagen om te bezien of alles naar tevredenheid werk?
Je zult dan wel de installatie kosten moeten betalen als je na 14 dagen annuleert.

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 17 feb 2018 20:14
door 16again
frans-swart schreef:De camera´s worden met vaste lijnen naar de router geleid (geen WiFi) zodat ze moeilijk door derden gemanipuleerd kunnen worden.
De werkelijke reden: Bekabeld is veel minder storingsgevoelig, als aanbieder wil je niet 5 jaar lang WiFi ellende op je bordje hebben.

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 17 feb 2018 22:03
door stofzuigertje
Feenstra, het enige goed van deze firma is dat ik gelukkig nu weg ben......

en wat na 5 jaren huren, dan restbedrag en afkopen?

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 18 feb 2018 00:09
door sylvesterb
16again schreef:
frans-swart schreef:De camera´s worden met vaste lijnen naar de router geleid (geen WiFi) zodat ze moeilijk door derden gemanipuleerd kunnen worden.
De werkelijke reden: Bekabeld is veel minder storingsgevoelig, als aanbieder wil je niet 5 jaar lang WiFi ellende op je bordje hebben.
Wifi is niet veilig genoeg voor dit soort zaken dat is de rede ze liegen hier dus niet over. Dat wifi niet stabiel genoeg is staat hier compleet los van is alleen een bijkomend voordeel.

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 18 feb 2018 02:26
door kokka
Kabeltje kan je doorknippen, wifi niet

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 18 feb 2018 13:27
door stofzuigertje
Snel afbericht en elders offerte vragen....

Een opgezegde offerte herstarten doen ze tenslotte maar al te graag.

Re: Camerahuur bij Feenstra: 30 dagen bedenktijd?

Geplaatst: 21 feb 2018 09:34
door feenstramede
Geachte heer Swart,

Naar aanleiding van uw bericht reageren wij als volgt.

Nadat er een opdrachtbevestiging is ondertekend en alle producten volledig geïnstalleerd zijn in uw woning, dan heeft u geen bedenktijd meer. Op het moment dat alle producten zijn geïnstalleerd en het werkt niet naar behoren, dan gaan wij er alles aan doen om alles zo spoedig mogelijk in orde te maken.

Mocht u naar aanleiding van ons bericht vragen hebben, dan kunt u een e-mail sturen naar [email protected]. Wij helpen u graag verder en voorzien u graag van advies op maat.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Me vriendelijke groet,
Feenstra Webcare