LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL = NUMMERGEBONDEN! ???? Wie kan mij helpen????

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dondray aka Edwin

ADSL = NUMMERGEBONDEN! ???? Wie kan mij helpen????

Ongelezen bericht door Dondray aka Edwin »

:cry: :evil: Sinds begin juni heb ik ADSL van Tiscali (via KPN) en dat staat op mijn naam, het telefoonnummer waarop het is aangesloten is van mijn ouders. Nu ben ik op mezelf gaan wonen en ben nu al meer dan 1 maand bezig met ADSL te verhuizen maar ben nu ten einde raad!
Tiscali zegt van dat kan wel, KPN zegt dat het niet mogelijk is omdat het ADSL "Nummergebonden" is. Nu kwam een medewerker van Tiscali met een oplossing, de ADSL lijn "slopen" (term van TISCALI) en een nieuwe aanvraag doen bij KPN. Doordat je de oude laat "slopen" kan KPN de ADSL lijn stoppen op het ene nummer. Maar let goed op als je dan een nieuwe aanvraag doet dan moet je opnieuw aansluitkosten betalen. Ik ben nu in afwachting van mijn brief die ik heb verzonden naar KPN & Tiscali omtrent de aansluitkosten!

Ik heb geen zin om extra kosten te betalen, daar zit ik totaal niet op te wachten!
Dat zou in het kort zijn dat ik dan 2 x € 74,95 heb moeten betalen = € 149,90 dat delen door 12 (aantal maanden) + 49,95 abonnementskosten = € 62,44 aan abonnementskosten! Gewoon machtsmisbruik van KPN....!
Ik heb gekeken in de ALGEMENE VOORWAARDEN van KPN ADSL en TISCALI ADSL en in geen 1 van de 2 kan ik terugvinden dat ADSL Nummergebonden is. Wie kan mij vertellen wat mijn rechten zijn? Kan ik het abonnement opzeggen zonder enige kosten?
Ik ben ten einde raad, als niemand me hier verder mee kan helpen dan ga ik kijken wat de rechtswinkel voor mij kunnen betekenen.

Mvg. dhr. E.Schoonbeek, Leeuwarden!
0641119661

Bob Schurkjens

Re: ADSL = NUMMERGEBONDEN! ???? Wie kan mij helpen????

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Lees deze forumberichten er eens op na (vul in: adsl verhuizen):

http://www.adslforum.nl/search.asp

Het probleem bij jou is dat het telefoonnummer niet mee verhuist. Kunnen je ouders die ADSL-aansluiting niet van je overnemen? Desnoods met en downgrade van het abonnement? Je moet sowieso betalen voor een ADSL-verhuizing (als het al kan).

Je kan dan met een schone lei beginnen en een betere provider kiezen

www.internetten.nl en www.speedtest.nl zijn handig om providers te vergelijken.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dit is de procedure die XS4ALL hanteert bij verhuizingen (ook KPN ADSL):

http://www.xs4all.at/adsl/verhuizen.php

Het zou dus gewoon moeten kunnen.

XS4ALL is trouwens een provider die verhuizingen netjes schijnt te regelen, maar dat terzijde.

J.Slim

Ongelezen bericht door J.Slim »

Is fysiek niet mogelijk om een adsl abo van het ene telefoonnummer zonder meer over te zetten op een ander omdat in de telefooncentrale een fysieke koppeling is gemaakt tussen de internet backbone en het telefoonnummer waarop het adsl abo is afgesloten. Zodoende krijg je dus altijd verhuiskosten in rekening gebracht als je je adsl abo van telefoonnummer a naar b wil verhuizen. Een monteur moet IN de centrale HANDMATIG stekkers loskoppelen en verbinden, dat kost tijd en dus geld. Je kan met ADSL om diezelfde reden dus ook niet vanaf 10 adressen een internet abo delen met je vrienden, hetgeen met een ouderwets modem-abo wel kon. Elk voordeel heeft zoals je merkt ook een nadeel.

Gesloten