LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] grote beurt incl. apk

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
langenberg

grote beurt incl. apk

Ongelezen bericht door langenberg »

Voor mijn citroen zx uit 1996 (apk afgeleverd) betaalde ik onlangs €600,= voor een grote beurt incl. apk. Voor mijn vorige auto, een opel corsa uit 1985, heb ik een dergelijk bedrag alleen betaald bij zo'n onderhoud voor de laatste keer. Daarom kocht ik een andere auto. Hoe moet ik als consument weten of €600,= inderdaad te duur is of dat de citroendealer eventueel half werk heeft afgeleverd?

wat

Re: grote beurt incl. apk

Ongelezen bericht door wat »

Als je nu eens aangeeft hoeveel de auto heeft gelopen
Maar wat nog belangrijker is WAT is er voor dat geld gedaan ?
Distributie riem vernieuwd ? of banden of nog meer

Normaal kost een grote beurt rond de 225,- euro ( kleine auto's )
Dus denk dat er nog wel iets meer voor dat geld gdaan is

P.

Mo

Ongelezen bericht door Mo »

Volgens de ANWB is het beste rond te vragen (shoppen) bij Bovag garages.
Grote beurt met APK kost bij Kwik Fit 149 euro,

Echter heb ik daar met een kleine beurt en APK (89 euro) slechte ervaringen omdat ze van alles willen verkopen, zich niet aan de datum van de vorige keuring houden en de datum met twee maanden vervroegen, en niet echt klantvriendelijk zijn.
De vorige garage heeft vorig jaar mijn uitkaat goed gelast, volgens kwik fit moest toch dat gedeelte vernieuwd worden en dat kostte 300 euro.

Maar 600 euro is erg duur.

Als je zeker weet dat de auto verder niets mankeert kun je gerust dus naar kwik fit gaan en dan ben je voor 149 klaar (hetgeen ze uitvoeren wordt wel goed gedaan, dat is wel de ervaring).

En anders gewoon kleinere garage's die ook Bovag zijn bellen en vragen wat de normale kosten zijn voor een beurt en APK.

Succes

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 16 Jun 2004 13:02 door carmen

--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil heel graag autobedrijf van Rijn in Hilvarenbeek een warme douche geven, ze hadden het sleutelnummer van mijn 15 jaar oude ford Sierra nog in de computer staan en daardoor kon ik mijn verloren sleutels toch nog bij laten maken, de kostenbesparing is enorm!
Hartelijk bedankt, echt geweldig!
Carmen, te Rotterdam

langenberg

Ongelezen bericht door langenberg »

Reactie op gast wat:
De kilometerteller staat op 92303 km en op de rekening staan:
lucht-, brandstof- & oliefilter, bougie ngk, achterremschoenset met wielremcilinders, remvloeistof, 2 ruitenwisserbladen, oliepeilstok, naafdop en -moer, forte fuel system cleaner, ruitenvloeistof, motorolie melia, vliergas test, apk afmeldkosten, div. materialen incl. milieukosten en 5 arbeidsuren. Kortom het is moeilijk te bepalen voor mij (consument), welk onderhoud, welk artikel en vooral welke kosten relevant zijn.

Reactie op gast mo:
Ik dacht, dat ik met mijn citroen voor een grote beurt inc. apk alleen bij de citroendealer terecht kon, maar ga nu zeker kwik fit proberen. Verder was deze citroengarage ook bij BOVAG aangesloten.

remblok

Ongelezen bericht door remblok »

Even een reaktie op de factuur.

Volgens mij is die prijs niet verkeerd ik had onlangs nieuwe remschoenen en wielremcilinders achter laten vervangen.
Hiervoor moest ik al 320 euro betalen.

Dus 600 euro incl grote beurt lijkt mij niet teveel.
Informeer eens bij kwikfit wat dat kost?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

€ 600 voor een grote beurt bij een normale auto (dus geen dure bak) is het zoveelste voorbeeld van fl vervangen door €

Ik had in het fl tijdperk een redelijk aparte auto (Xedos met 6-cilinder motor). Hiervoor was de grote beurt de laatste keer fl 650. Vond dat toen al duur omdat ik gewend was aan grote beurten voor zo'n fl 450 (Citroen Xantia)

Kortom € 600 voor een grote beurt aan een Citroen ZX is behoorlijke afzetterij.
Ik zie ook dat er ruitenvloeistof opstaat. Wordt tijd dat daar eens kamervragen overgesteld worden want dat maak ik al sinds mensenheugenis mee. Ruitenvloeistof op de rekening ondanks dat je hem de vorige dag tot het randje hebt gevuld. Bij een aanmerking hierover is het steevast: "sorry foutje".

Maar heel Nederland consequent niet geleverde ruitenvloeistof berekenen moet toch landelijk op jaarbasis toch wel een miljoentje opleveren.
Collectieve kleine criminaliteit van die garagisten!!!!!!!!!!

Gesloten