Pagina 1 van 1

Foutieve? incasso Vodafone

Geplaatst: 27 feb 2018 14:19
door karinama
Hallo, ik zou graag willen weten of iemand het volgende herkend en weet hoe hier duidelijkheid in te krijgen is. Van afgelopen februari heb ik een afschrijving van mijn abonnementsgeld ontvangen van Vodafone, maar tot mijn grote verbazing zag ik dat deze hoger was dan hij zou moeten zijn.
Hierop heb ik telefonisch contact opgenomen met Vodafone en daar kreeg ik te horen dat de extra kosten waren berekend omdat ik een aankoop had gedaan met mijn telefoon. Helaas weet ik nergens van en koop ook nooit iets met mijn telefoon. Ik wist ook helemaal niet dat je überhaubt iets kon kopen op kosten van je telefoonrekening. Toch, zo zei de mevrouw, had ik dat misschien onbewust gedaan, omdat dit zomaar met een klikje mogelijk was. De winkel waar ik dat zou hebben gedaan zei me helemaal niets en ik vond het eigenlijk ook best wel een raar verhaal. Maar, ze zou het gaan uitzoeken en dan zou ik er nog van horen. Er vanuit gaande dat het waarschijnlijk gewoon een fout was wachtte ik af, tot ik vandaag de conclusie van Vodafone toegestuurd kreeg met de mededeling dat ik zelf iets had gekocht en had goedgekeurd, dus dikke pech voor mij dus.
In de conclusie stond dat ik iets had gekocht via Boku.com bij g2a.com. Van beide heb ik nog nooit gehoord. Boku.com zou een betalingssite zijn van o.a. Vodafone en ik heb er vandaag gekeken omdat ik er ook e.e.a. kon blokkeren, wat ik gelijk heb gedaan, maar hiervoor moest ik wel eerst met een toegangscode inloggen die ik via sms van hun heb ontvangen. Dat is vreemd, want van de dag dat ik die aankoop heb gedaan heb ik geen smsje, dus heb ik zonder toegangscode betaald en dat klopt volgens mij toch niet. Bovendien heb ik geen flauw idee wat ik zou hebben gekocht, want ik heb niks gekregen van iemand via sms of email. Wie weet wat ik hier mee kan, want ik zou graag weten wat ik dan heb gekocht, zodat er wat duidelijkheid komt in dit alles. Ik gebruik deze telefoon alleen maar zelf en ik heb geen uitgebreid abonnement met van alles en nog wat, alleen bellen en klein beetje internet gebruik, dus het is mij een raadsel.
Ik hoor het graag als iemand mij kan helpen, want het zit mij niet lekker dat dit zomaar kan.
Ik behoor niet meer tot de jongsten onder ons en als ik zelf iets heb gedaan, dan zou ik graag willen weten wat.
Alvast bedankt voor eventuele hulp.

Re: Foutieve? incasso Vodafone

Geplaatst: 27 feb 2018 14:26
door Lady1234
g2a.com is een spelletjes site. Dus u moet een spelletje gedownload hebben.

Re: Foutieve? incasso Vodafone

Geplaatst: 27 feb 2018 14:37
door yan
via https://www.payinfo.nl/ kunt u precies zien welke betaalde diensten u gebruikt én deze opzeggen.

Re: Foutieve? incasso Vodafone

Geplaatst: 27 feb 2018 15:18
door BenWelkor
Hi Karina,

Wat een toestand! Heel vervelend zeg.
Ik heb dit inderdaad ook wel eens meegemaakt. Heel lang terug. Ik werd toen ook echt heel slecht geholpen door Vodafone. Onbegrijpelijk....
Tot op de dag van vandaag is dit niet opgelost en ben er eigenlijk nog steeds boos om. Ook al is het maar een klein bedrag.
Ik vind het gewoon ongehoord.
Ik heb nu een abonnement via belwinkel.nl en dit kan ik je wel aanraden hoor. Bij problemen fungeren zij dan als tussenpersoon.
Gelukkig nooit meer zo iets meegemaakt.
Als ik u was zou ik het er echt niet bij laten zitten. Als je geen berichtje hebt ontvangen dan klopt er gewoon iets niet....
Ik hoor graag hoe het is afgelopen!

Met vriendelijke groeten,
Ben

Re: Foutieve? incasso Vodafone

Geplaatst: 28 feb 2018 09:30
door karinama
Allemaal bedankt voor het antwoorden.
Geachte Lady1234, ik heb geen spelletje gedownload.
Geachte Yan, ik heb geen betaalde diensten.
Geachte Ben, het klopt precies, het wordt allemaal gewoon maar bij de klant neergelegd en ik ben er zeker nog niet klaar mee, maar je moet wel weten wat je kunt beginnen. Je staat er wat dat betreft gewoon alleen voor. Als ik wel iets heb gedaan, onbewust, wat me erg raar lijkt, dan is dat zo, maar je loopt toch ook niet, onbewust, een winkel in, gaat bij de kassa betalen, maar wat je betaald hebt weet je niet en neem je ook niet mee.
Zoals het er nu uitziet zal het wel even duren, als het al opgelost wordt.
Bedankt voor je hulp. Het schijnt dus vaker voor te komen.
Hoop snel iets te kunnen melden.