LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging

Ongelezen bericht door 16again »

tttlocke schreef:Misschien tijd om het te laten rusten en over te gaan tot de orde van de dag.
Wat maakt het uit, compensatie of niet?
Laten rusten? dat zou TUI wel willen.
Levert TUI ruim 150.000 euro op.

Huib1964
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2018 15:28

Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging

Ongelezen bericht door Huib1964 »

Wij zaten ook op deze vlucht en ze willen ons ook niet meer uitkeren dan € 100,- p.p. Dit is toch belachelijk!
Wie weet hoe we dit het beste kunnen oplossen de bovenstaande verklaringen heb ik ook al van TuI via mijn DAS rechtsbijstandsverzekering ontvangen ! Wat nu te doen???

Huib1964
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2018 15:28

Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging

Ongelezen bericht door Huib1964 »

Kan iemand me vertellen hoe nu te handelen en wat de beste weg is om te bewandelen ?
Wij werden ook afgescheept met de waardebon van € 100,-

Moneyman
Berichten: 30224
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, je zult zelf actie moeten ondernemen. Stel ze in gebreke en bedenk of je ervoor wilt gaan procederen.

Huib1964
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2018 15:28

Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging

Ongelezen bericht door Huib1964 »

Ik lees dat er ook een whats app groep is willen en kunnen jullie mij daar ook aan toevoegen?
Gr Huib Hammer

japie44nl
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mar 2018 11:38
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging

Ongelezen bericht door japie44nl »

vandaag een email van ILT ontvangen, waaruit blijkt dat TUI fly geen verwijt valt te maken en zich op overmacht kan beroepen.

Moneyman
Berichten: 30224
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging

Ongelezen bericht door Moneyman »

japie44nl schreef:vandaag een email van ILT ontvangen, waaruit blijkt dat TUI fly geen verwijt valt te maken en zich op overmacht kan beroepen.
Case closed dus?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging

Ongelezen bericht door tttlocke »

japie44nl schreef:vandaag een email van ILT ontvangen, waaruit blijkt dat TUI fly geen verwijt valt te maken en zich op overmacht kan beroepen.
Hè hè, eind goed al goed.
Veel heisa om niks dus.
Vraag is ook of de EU regelgeving op dit punt,, gecombineerd met jurisprudentie waarbij rechters de hoogte van compensatie bepaalden, niet te ver is doorgeslagen.
Misschien een goed moment voor de reiziger om zich af te vragen of het wel goed is om je er zo druk om te maken. Uiteindelijk bestaat er ook nog zo iets als pech.
Een beetje tegenslag, het zit even niet mee, en meteen verschijnen de eurotekens in de ogen: waar heb ik recht op? , kan ik er beter van worden, of er zelfs een slaatje uitslaan?
Eigenlijk netjes van TUI dat ze zich verontschuldigd hebben en cadeaubonnen hebben uitgedeeld. Zo hoort het.


atlas1302

Re: Tui weigert compensatie na 27 uur vertraging

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Het was dus een fabricage fout van Boeing en daar vliegen er 600 van in het rond, Boeing horen we vreemd genoeg er niet over dus het zal net per ongeluk toevallig het enige toestel van TUI geweest zijn. Tja ...what can we do.

We wachten de volgende maar af, met deze uitspraak van ILT zal het gemakkelijk op overmacht afgeschoven worden in de toekomst en dan is een cadeau bonnetje een mooi gebaar.

Gesloten