Leen Bakker probeert onder de garantie uit te komen
Geplaatst: 28 feb 2018 16:07
Al zo'n 2 maanden ben ik bezig om mijn bank door Leen Bakker te laten maken.
Een leuning van de bank begon uit het niets in te zakken en hier heb ik toen direct een melding bij Leen bakker van gemaakt en daarbij 3 foto's opgestuurd.
Na ruim 2 weken wachten, heb ik zelf het filiaal gebeld en kreeg ik te horen dat de vraag er al zo'n 5 dagen daar lag (terwijl het filiaal met mij binnen een week contact zou opnemen).
Ik kreeg op dat moment de vraag: hoe is dit gebeurt?
Hierop antwoorde in dat ik werkelijk geen idee heb hoe dit kan gebeuren, wij zitten niet op de leuning (wat ook niet mogelijk is omdat je hier met een vensterbank zit), toen liet de filiaal manager al weten dat het raar is en dat het mijn schuld was en niet van Leen Bakker (hier werd al een oordeel getrokken voordat de fabriek uberhaut een reactie kon geven?).
Daarna weer zo'n ruime 5 weken moeten wachten, dus heb ik zelf weer contact met het bedrijf opgenomen, en je raad het natuurlijk al: De bank is kapot gegaan door de concument.
Deze filiaal manager was ook voor geen enkele reden vatbaar en zei: Dan kunt u beter de bank even open maken en dan zelf repareren.
Dit is natuurlijk een hele rare uitspraak aangezien je dit als consument niet mag doen (zo vervalt de garantie natuurlijk).
Omdat ik al weinig vertrouwen meer had in Leen Bakker heb ik een specialist op het gebied van Meubilair naar de bank laten kijken, deze kwam op de volgende punten:
- de bank bevat geen beschadegingen of vochtplekken waardoor er iets afgebroken kan zijn
- op deze leuning kun je niet zitten omdat je met een vensterbank/radiator zit
- Leen Bakker kan geen oordeel geven aan de hand van 3 foto's, dan moet de bank daadwerkelijk worden opgehaald worden
- De filiaal manager mag niet aan de klant vragen om de bank open te maken, zo vervalt de garantie en heeft de klant daar geen recht op
- Leen Bakker is verplicht zich te houden aan de garantieprocedure van 2 jaar die samen met het CWB is vastgelegd
- Leen Bakker moet kunnen aan tonen dat de bank door schuld van de consument kapot is gegaan, hierbij mogen ze de klant niet de schuld geven vanaf het begin dat hij/zij de klacht aan hen meld, dit kan tevens pas wanneer de bank is opgehaald en door de fabriek is bekeken
Met deze punten heb ik Leen Bakker weer eens gebeld/gemaild maar ze hebben ik een korte mail terug gestuurd dat ik geen aanspraak kan maken op de garantie, omdat er een oordeel aan de hand van 3 foto's is gemaakt, inhoudelijk gingen zij er niet om in wat de specialist erover zei.
Ik weet niet of er iemand ookal dit soort ervaringen met de firma Leen Bakker heeft mee gemaakt?
Een leuning van de bank begon uit het niets in te zakken en hier heb ik toen direct een melding bij Leen bakker van gemaakt en daarbij 3 foto's opgestuurd.
Na ruim 2 weken wachten, heb ik zelf het filiaal gebeld en kreeg ik te horen dat de vraag er al zo'n 5 dagen daar lag (terwijl het filiaal met mij binnen een week contact zou opnemen).
Ik kreeg op dat moment de vraag: hoe is dit gebeurt?
Hierop antwoorde in dat ik werkelijk geen idee heb hoe dit kan gebeuren, wij zitten niet op de leuning (wat ook niet mogelijk is omdat je hier met een vensterbank zit), toen liet de filiaal manager al weten dat het raar is en dat het mijn schuld was en niet van Leen Bakker (hier werd al een oordeel getrokken voordat de fabriek uberhaut een reactie kon geven?).
Daarna weer zo'n ruime 5 weken moeten wachten, dus heb ik zelf weer contact met het bedrijf opgenomen, en je raad het natuurlijk al: De bank is kapot gegaan door de concument.
Deze filiaal manager was ook voor geen enkele reden vatbaar en zei: Dan kunt u beter de bank even open maken en dan zelf repareren.
Dit is natuurlijk een hele rare uitspraak aangezien je dit als consument niet mag doen (zo vervalt de garantie natuurlijk).
Omdat ik al weinig vertrouwen meer had in Leen Bakker heb ik een specialist op het gebied van Meubilair naar de bank laten kijken, deze kwam op de volgende punten:
- de bank bevat geen beschadegingen of vochtplekken waardoor er iets afgebroken kan zijn
- op deze leuning kun je niet zitten omdat je met een vensterbank/radiator zit
- Leen Bakker kan geen oordeel geven aan de hand van 3 foto's, dan moet de bank daadwerkelijk worden opgehaald worden
- De filiaal manager mag niet aan de klant vragen om de bank open te maken, zo vervalt de garantie en heeft de klant daar geen recht op
- Leen Bakker is verplicht zich te houden aan de garantieprocedure van 2 jaar die samen met het CWB is vastgelegd
- Leen Bakker moet kunnen aan tonen dat de bank door schuld van de consument kapot is gegaan, hierbij mogen ze de klant niet de schuld geven vanaf het begin dat hij/zij de klacht aan hen meld, dit kan tevens pas wanneer de bank is opgehaald en door de fabriek is bekeken
Met deze punten heb ik Leen Bakker weer eens gebeld/gemaild maar ze hebben ik een korte mail terug gestuurd dat ik geen aanspraak kan maken op de garantie, omdat er een oordeel aan de hand van 3 foto's is gemaakt, inhoudelijk gingen zij er niet om in wat de specialist erover zei.
Ik weet niet of er iemand ookal dit soort ervaringen met de firma Leen Bakker heeft mee gemaakt?