Tele2 verstuurt refurbished toestel als nieuw exemplaar
Geplaatst: 01 mar 2018 20:40
Sinds september 2017 heb ik een contract afgesloten bij Tele2 met een Iphone7 abonnement.
Direct al was het toestel niet helemaal goed, defect geluid en scherm reageerde niet goed.
Door vakantie dit gemeld op de 15e dag na ontvangst van het toestel. Na contact met Tele2, moest ik toestel opsturen ter reparatie naar Dynafix, hun reperatieservice. Had ik het een dag eerder gemeld had het toestel nog geruild mogen worden. Toestel heb ik inmiddels drie keer opgestuurd naar Dynafix waarbij zij aangeven het probleem niet te constateren. Dus voor het gemak had ik Tele2 filmpjes (gefilmd met een ander toestel) van het probleem wat er dus wel degelijk was doorgestuurd, na een week wist niemand waar mijn toestel was. Uiteindelijk bleek dat Dynafix had aangegeven dat het toestel door hun niet te repareren was en deze naar Apple is verzonden. Trouwens had Dynafix het toestel nog verder kapot gemaakt doordat de homebutton/fingerprint ineens ook niet meer werkte. En ja wel, ik kreeg een ander toestel. Ik vroeg nog, een nieuw toestel of een andere? Ik vind het niet terecht dat ik een 2e hands/refurbished/service toestel zou krijgen terwijl ik wel moet betalen voor een nieuw toestel. Nee verzekerde Tele2 mij op schrift, ik kreeg echt een nieuw toestel. Deze blijkt na een dag ook echt geen goed toestel te zijn, batterij in not time leeg, raakt oververhit en valt automatisch uit. Vandaag contact met Apple, a.d.h.v. imei nummer blijkt het inderdaad te gaan om een service/refurbished toestel, ze hebben met mij allerlei tests gedaan, ik moest de laatste update downloaden, maar als het nog zo bleef toestel niet meer gebruiken, zou onverantwoord zijn. Nou ja, je brand bijna je vingers, dus veel keus is er niet. Terug naar Tele2, ze doen er niets mee, of ik probleem al had gemeld bij Dynafix. Ik moest daar maar weer naar opsturen voor reparatie. Nou dat ga ik dus niet doen. Ik eis een nieuw toestel zonder problemen, en die ga ik dan ook zonder problemen betalen, maar ik sta toch in mijn recht dat ik niet akkoord ga met een service toestel met gebreken en daar dan de volle mep voor moet betalen. Tele2 geeft net als laatst aan dat ze deze maand (het is de 1e van de maand) gaan reageren. Ik ga toch geen maand meer wachten. Wat zijn nou precies mijn rechten als consument? Heb tot op heden altijd netjes betaald, maar mijn geduld is echt op.
Direct al was het toestel niet helemaal goed, defect geluid en scherm reageerde niet goed.
Door vakantie dit gemeld op de 15e dag na ontvangst van het toestel. Na contact met Tele2, moest ik toestel opsturen ter reparatie naar Dynafix, hun reperatieservice. Had ik het een dag eerder gemeld had het toestel nog geruild mogen worden. Toestel heb ik inmiddels drie keer opgestuurd naar Dynafix waarbij zij aangeven het probleem niet te constateren. Dus voor het gemak had ik Tele2 filmpjes (gefilmd met een ander toestel) van het probleem wat er dus wel degelijk was doorgestuurd, na een week wist niemand waar mijn toestel was. Uiteindelijk bleek dat Dynafix had aangegeven dat het toestel door hun niet te repareren was en deze naar Apple is verzonden. Trouwens had Dynafix het toestel nog verder kapot gemaakt doordat de homebutton/fingerprint ineens ook niet meer werkte. En ja wel, ik kreeg een ander toestel. Ik vroeg nog, een nieuw toestel of een andere? Ik vind het niet terecht dat ik een 2e hands/refurbished/service toestel zou krijgen terwijl ik wel moet betalen voor een nieuw toestel. Nee verzekerde Tele2 mij op schrift, ik kreeg echt een nieuw toestel. Deze blijkt na een dag ook echt geen goed toestel te zijn, batterij in not time leeg, raakt oververhit en valt automatisch uit. Vandaag contact met Apple, a.d.h.v. imei nummer blijkt het inderdaad te gaan om een service/refurbished toestel, ze hebben met mij allerlei tests gedaan, ik moest de laatste update downloaden, maar als het nog zo bleef toestel niet meer gebruiken, zou onverantwoord zijn. Nou ja, je brand bijna je vingers, dus veel keus is er niet. Terug naar Tele2, ze doen er niets mee, of ik probleem al had gemeld bij Dynafix. Ik moest daar maar weer naar opsturen voor reparatie. Nou dat ga ik dus niet doen. Ik eis een nieuw toestel zonder problemen, en die ga ik dan ook zonder problemen betalen, maar ik sta toch in mijn recht dat ik niet akkoord ga met een service toestel met gebreken en daar dan de volle mep voor moet betalen. Tele2 geeft net als laatst aan dat ze deze maand (het is de 1e van de maand) gaan reageren. Ik ga toch geen maand meer wachten. Wat zijn nou precies mijn rechten als consument? Heb tot op heden altijd netjes betaald, maar mijn geduld is echt op.