Zeer slechte behandeling door Belsimpel
Geplaatst: 03 mar 2018 15:25
Hi iedereen die dit leest,
Ik heb ware horrorverhalen meegemaakt met Belsimpel en wil de gemaakte actie's van belsimpel niet ongekend voorbij laten gaan. Er zijn keer op keer fouten gemaakt door Belsimpel en ik vind dat ik als klant zeer onrechtvaardig behandeld ben.
First of all; korte feiten van het verhaal
- Bel simpel is mijn pakketje kwijt geraakt door een verkeerd retour adres op de retourbon te zetten (dit hebben ze zelf toegegeven) + (Ik heb er zelf achteraan moeten gaan om deze terug te vinden).
- De eerste reparatie kostte 499,25 euro; tweede reparatie kostte 280. De zelfde reparatie voor het zelfde probleem, maar bij een verschillende reparateur kan leiden tot zo’n bizar groot verschil in reparatie kosten (blijkbaar gaat een telefoon bij de eerste reparatie altijd naar een 'onervaren' reparateur en bij een tweede reparatie naar een 'meer ervaren' reparateur > dit leidt tot verschillende uitkomsten.
- Het reparatie proces van mijn telefoon begon in oktober en duurt nog steeds (door keer op keer gemaakte fouten van Belsimpel). Absurd dat een reparatie proces zo lang kan duren.
Long story alert, be prepared!
Mijn geliefde telefoon, besloot afgelopen zomer aan het eind van z’n lantijn te zijn. Tut mir leid. Maar goed, aangezien ik mijn Nexus 5X in mei 2016 gekocht had, zou dit nog ruim binnen de garantie vallen. Aangezien ik voor deze telefoon zorgde alsof het mijn kind was, ging ik er vanuit dat het probleem binnen de garantie viel en ik asap weer gewoon weer mijn telefoon terug zou krijgen. Echter bleek dit anders te zijn, ik kreeg namelijk te horen dat het repareren van mijn telefoon 499,25 euro kostte, buiten de garantie.
Met een gebroken hart heb ik er voor gekozen om de telefoon terug te laten sturen om zelf te kijken of het probleem verholpen kon worden.
Toen een onafhankelijke telefoon winkel aangaf dat er geen waterschade aanwezig was in de telefoon, adviseerde deze mij om de telefoon opnieuw op te laten sturen naar Belsimpel, hopende dat de telefoon bij een andere reparateur terecht zou komen.
Zo gezegd zo gedaan, opnieuw een online retourbon aangevraagd op de site (belsimpel) en het pakketje in begin oktober met goede moed aangetekend opgestuurd. De goede moed was echter maar van korte duur, toen ik halverwege december (2 maanden later) nog niets van mijn telefoon had gehoord, besloot ik om er achteraan te gaan. Na minimaal een uur aan de telefoon te hebben gehangen bij de klanten service van belsimpel, waar ik varierde van 2e in de wachtrij tot plots weer 4e in de wachtij, besloot ik om dit op te geven en het via de mail verder te proberen, aangezien hulp van de klantenservice voor mij simpelweg onbereikbaar was.
Op de vraag hoe het ervoor stond met mijn telefoon, kregen wij een mail terug met het bericht dat mijn telefoon nooit aangekomen was bij belsimpel. Maar oh, wat ben ik er zeker van dat ik het pakketje goed opgestuurd heb naar het adres wat op de retourbon stond.
Aangezien belsimpel mij niet verder wilden helpen ben ik toen zelf maar op onderzoek uitgegaan. Ik heb het geluk gehad dat ik mijn paketje aangetekend had verzonden. Wij hebben jullie de bewijsbon opgestuurd van het verzenden van het pakketje, waarop jullie antworden dat ik het verkeerde retouradres had opgegeven. Echter bleek, nadat ik na wat zoeken de retourbon terug te hebben gevonden, dat Belsimpel het verkeerde retour adres hadden opgegeven en dat het dus niet mijn fout was! Wat er dus in resulteerde dat mijn telefoon, buiten mijn schuld om, bij een totaal verkeerd adres op de stoep lag (note: even bedenken hoelang ik mijn telefoon nu al kwijt ben geweest, en hoeveel moeite ik zelf heb moeten doen om erachter aan te blijven gaan).
Uiteindelijk op 24 januari was mijn telefoon dan eindelijk bij de reparateur beland en kreeg hij eindelijk een eerlijke kans om bekeken te worden. Met een sprong in de tijd komen we op 11 februari uit waar ik nog steeds niets had gehoord van deze reparatie, wat ik vreemd vond want ik was onderhand het wachten wel zat. Na mijn gehele mail door gespit te hebben, had ik zeker geen update mail ontvangen van Belsimpel. Dus zocht ik de track&trace mail van het reparatie proces op, waaruit bleek dat op 24 januari (de zelfde dag als dat ‘ie aankwam) de reparateur al had aangegeven dat het waterschade was en niet binnen de garantie viel. Echter is dit nooit aan bel simpel doorgegeven of aan mij, de klant (ookal waren we weer bijna 3 weken verder)!
Aangezien ik vanaf begin oktober tot aan nu nog steeds bezig ben met dit proces waar ik echt helemaal klaar mee ben, gaf ik dit aan bij Belsimpel waardoor ik 20 euro accesoire tegoed ter compensatie kreeg aangeboden. Dit vind ik persoonlijk echt niet kunnen.
Ik kom nier verder bij de klantenservice van belsimpel zelf, vandaar dat ik het nu via een andere route probeer. Belsimpel heeft te veel fouten gemaakt waarvoor ik een redelijkere tegemoet koming verdien.
Rebecca Huistra
Ik heb ware horrorverhalen meegemaakt met Belsimpel en wil de gemaakte actie's van belsimpel niet ongekend voorbij laten gaan. Er zijn keer op keer fouten gemaakt door Belsimpel en ik vind dat ik als klant zeer onrechtvaardig behandeld ben.
First of all; korte feiten van het verhaal
- Bel simpel is mijn pakketje kwijt geraakt door een verkeerd retour adres op de retourbon te zetten (dit hebben ze zelf toegegeven) + (Ik heb er zelf achteraan moeten gaan om deze terug te vinden).
- De eerste reparatie kostte 499,25 euro; tweede reparatie kostte 280. De zelfde reparatie voor het zelfde probleem, maar bij een verschillende reparateur kan leiden tot zo’n bizar groot verschil in reparatie kosten (blijkbaar gaat een telefoon bij de eerste reparatie altijd naar een 'onervaren' reparateur en bij een tweede reparatie naar een 'meer ervaren' reparateur > dit leidt tot verschillende uitkomsten.
- Het reparatie proces van mijn telefoon begon in oktober en duurt nog steeds (door keer op keer gemaakte fouten van Belsimpel). Absurd dat een reparatie proces zo lang kan duren.
Long story alert, be prepared!
Mijn geliefde telefoon, besloot afgelopen zomer aan het eind van z’n lantijn te zijn. Tut mir leid. Maar goed, aangezien ik mijn Nexus 5X in mei 2016 gekocht had, zou dit nog ruim binnen de garantie vallen. Aangezien ik voor deze telefoon zorgde alsof het mijn kind was, ging ik er vanuit dat het probleem binnen de garantie viel en ik asap weer gewoon weer mijn telefoon terug zou krijgen. Echter bleek dit anders te zijn, ik kreeg namelijk te horen dat het repareren van mijn telefoon 499,25 euro kostte, buiten de garantie.
Met een gebroken hart heb ik er voor gekozen om de telefoon terug te laten sturen om zelf te kijken of het probleem verholpen kon worden.
Toen een onafhankelijke telefoon winkel aangaf dat er geen waterschade aanwezig was in de telefoon, adviseerde deze mij om de telefoon opnieuw op te laten sturen naar Belsimpel, hopende dat de telefoon bij een andere reparateur terecht zou komen.
Zo gezegd zo gedaan, opnieuw een online retourbon aangevraagd op de site (belsimpel) en het pakketje in begin oktober met goede moed aangetekend opgestuurd. De goede moed was echter maar van korte duur, toen ik halverwege december (2 maanden later) nog niets van mijn telefoon had gehoord, besloot ik om er achteraan te gaan. Na minimaal een uur aan de telefoon te hebben gehangen bij de klanten service van belsimpel, waar ik varierde van 2e in de wachtrij tot plots weer 4e in de wachtij, besloot ik om dit op te geven en het via de mail verder te proberen, aangezien hulp van de klantenservice voor mij simpelweg onbereikbaar was.
Op de vraag hoe het ervoor stond met mijn telefoon, kregen wij een mail terug met het bericht dat mijn telefoon nooit aangekomen was bij belsimpel. Maar oh, wat ben ik er zeker van dat ik het pakketje goed opgestuurd heb naar het adres wat op de retourbon stond.
Aangezien belsimpel mij niet verder wilden helpen ben ik toen zelf maar op onderzoek uitgegaan. Ik heb het geluk gehad dat ik mijn paketje aangetekend had verzonden. Wij hebben jullie de bewijsbon opgestuurd van het verzenden van het pakketje, waarop jullie antworden dat ik het verkeerde retouradres had opgegeven. Echter bleek, nadat ik na wat zoeken de retourbon terug te hebben gevonden, dat Belsimpel het verkeerde retour adres hadden opgegeven en dat het dus niet mijn fout was! Wat er dus in resulteerde dat mijn telefoon, buiten mijn schuld om, bij een totaal verkeerd adres op de stoep lag (note: even bedenken hoelang ik mijn telefoon nu al kwijt ben geweest, en hoeveel moeite ik zelf heb moeten doen om erachter aan te blijven gaan).
Uiteindelijk op 24 januari was mijn telefoon dan eindelijk bij de reparateur beland en kreeg hij eindelijk een eerlijke kans om bekeken te worden. Met een sprong in de tijd komen we op 11 februari uit waar ik nog steeds niets had gehoord van deze reparatie, wat ik vreemd vond want ik was onderhand het wachten wel zat. Na mijn gehele mail door gespit te hebben, had ik zeker geen update mail ontvangen van Belsimpel. Dus zocht ik de track&trace mail van het reparatie proces op, waaruit bleek dat op 24 januari (de zelfde dag als dat ‘ie aankwam) de reparateur al had aangegeven dat het waterschade was en niet binnen de garantie viel. Echter is dit nooit aan bel simpel doorgegeven of aan mij, de klant (ookal waren we weer bijna 3 weken verder)!
Aangezien ik vanaf begin oktober tot aan nu nog steeds bezig ben met dit proces waar ik echt helemaal klaar mee ben, gaf ik dit aan bij Belsimpel waardoor ik 20 euro accesoire tegoed ter compensatie kreeg aangeboden. Dit vind ik persoonlijk echt niet kunnen.
Ik kom nier verder bij de klantenservice van belsimpel zelf, vandaar dat ik het nu via een andere route probeer. Belsimpel heeft te veel fouten gemaakt waarvoor ik een redelijkere tegemoet koming verdien.
Rebecca Huistra