Pagina 1 van 1

Ruit pelletkachel wordt snel vies

Geplaatst: 04 mar 2018 11:57
door magacel
Hallo,
Weet iemand hoe het komt dat de ruit van een pelletkachel snel vies wordt en of dit bv met een andere pellets zijn op te lossen. Graag ervaringen delen.
Ik gebruik nu de pellets van Plospan

Re: Ruit pelletkachel wordt snel vies

Geplaatst: 04 mar 2018 21:49
door WimL
Is helaas bij iedere verbranding van pellets het geval. Iedere dag schoonmaken met Dusty. Je moet de asresten er toch ook uitzuigen
M.a.w. het is een kleine moeite.

Re: Ruit pelletkachel wordt snel vies

Geplaatst: 04 mar 2018 22:00
door Moneyman
Iedere dag (!) je kachel schoonmaken...? Serieus?

Re: Ruit pelletkachel wordt snel vies

Geplaatst: 05 mar 2018 14:58
door De Tegenpartij
Raampje wel moneyman :)

Vroeger maakte men deze schoon door krantenpapier vochtig te maken, door de resterende as te halen en daarmee je raam schoon maken. Je kan dat ook met een stukje keukenpapier doen.

Re: Ruit pelletkachel wordt snel vies

Geplaatst: 05 mar 2018 15:25
door juliomariner
Ik heb zelf een houtkachel. Als ik hem smoor (dus de luchtinlaten dicht doe) om het niet te warm te krijgen worden de ramen ook zwart.
Als ik hem dan eens goed opstook door de luchtinlaten open te zetten en er goed wat brandstof i te gooien branden de ramen vanzelf weer schoon. Misschien werkt dit ook met een palletkachel?