LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30910
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb nog even over wat dingen nagedacht.

De topicstarter heeft een nieuwe auto gekocht. Dat betekent dat de dealer hem indertijd op zijn naam heeft gezet. Ik kan me indenken dat mensen niet altijd de regels weten voor het overschrijven van een auto. Dat de topicstarter er niet bovenop zat toen de vriend hem kocht - ik kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen.

Bedrijven, of het nu sleepbedrijven of sloperijen zijn, weten donders goed hoe dat zit. Als een nota niet betaald wordt, zijn er andere wegen om het geld te incasseren dan het weigeren van een vrijwaring.

De gevolgen voor de topicstarter staan in geen enkele verhouding tot de niet-betaalde nota. Ik denk, als de topicstarter hiervan werk maakt via een goede advocaat, dat het bergingsbedrijf wel eens een flink probleem zou kunnen hebben.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door vroem »

lexusssss schreef:
NeoDutchio schreef:U verkoopt een auto en schrijft deze niet over? U ontvangt dus ook geen vrijwaring. Een auto tenaam stellen doe je voordat de koper er mee weg rijdt. En waarom is de auto 3 dagen later al gesloopt, of heeft u de auto bij een sloper ingeleverd? Ook dan krijg je gewoon een vrijwaring mee.

De enige redding die u heeft is als u kan aantonen dat de auto gesloopt is op de bewuste datum 15 jaar geleden.
het enige wat ik van de wegsleepbedrijf nog mee kan krijgen is een hand geschreven briefje dat de auto idd gesloopt is 15jr geleden , maar dat lijkt mij niet een rechtsgeldig briefje
Ook autodemontagebedrijven kunnen gewoon een vrijwaring geven. Wordt eenmalig uitgegeven, en zij melden af bijd e RDW. als je het netjes doet. Ook al verkoop je aan een vriend, schrijf wel over, of neem de verantwoordelijkheid door de auto zelf verzekerd te houden tot je de vrijwaring in huis hebt. Die vriend kan ook nog een schriftelijke verklaring schrijven.
Dit soort ellende krijg je wanneer meerdere partijen laks zijn met administratie...

Gesloten