![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Nu doet easyJet een beroep op slechte weersomstandigheden. Maar vanuit Genève vloog KLM wel gewoon naar Schiphol. Ik wil het er niet bij laten zitten en wil zelf achter easyJet aan (dus zonder claimbedrijf). Wie heeft hier nog meer last van gehad?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
De slechte weersomstandigheden kunnen wel degelijk de oorzaak zijn. Het wil niet zeggen dat de hele luchthaven gesloten is, maar kan ook betekenen dat de capaciteit niet voldoende is (omdat er bijvoorbeeld maar 1 vliegtuig per 15 minuten kan vertrekken i.p.v. 1 per 5 minuten). Logischerwijs mag je dan verwachten dat duurdere luchtvaartmaatschappijen (die ook hogere landings- en starttarieven betalen) voorrang krijgen bij beperkte capaciteit.Shyngalicious schreef: Nu doet easyJet een beroep op slechte weersomstandigheden. Maar vanuit Genève vloog KLM wel gewoon naar Schiphol. Ik wil het er niet bij laten zitten en wil zelf achter easyJet aan (dus zonder claimbedrijf). Wie heeft hier nog meer last van gehad?
Wat een grote onzin. De toestellen van EasyJet zijn modern en de piloten zijn net zo geschikt, bekwaam en bevoegd als elke andere piloot anders mogen ze niet eens op Schiphol landen.geengast schreef:Denkt u niet dat een goed KLM toestel met zeer ervaren piloten bij slechter weer kunnen vliegen dan de goedkope Easyjet met alleen stagiares achter de stuurknuppel?
De taxi was te laat dat is uw schuld zelf.NiMos schreef:Ook wij hebben anders moeten terugreizen dan gepland. Wij zouden met de EasyJet avondvlucht terugvliegen afgelopen zaterdag. In plaats daarvan vanuit Basel de trein genomen en vroeg in de ochtend moeten vertrekken. Wij kregen geen bericht van EasyJet maar zagen t bericht op de app. Tegen mij wordt ook gezegd dat ze vanwege veiligheid niet konden vliegen en dus geen compensatie.
Neem graag actie tegen EasyJet!
Ons heen reis was ook een ramp vanwege een fout van de balie medewerker. Ons taxi was te laat daardoor kwamen we net 3 min te laat aan om ons koffer in te checken. De dame bij de balie dacht dat de koffer tot 40 min voor gate close ingeleverd kon worden terwijl dit tot 40 min voor vertrek kan. Toen ze eindelijk door had dat wij gelijk hadden was het echt te laat en hadden we geen keus meer. Daardoor moesten we om boeken (extra 440,00 betalen) en 11 uur op de luchthaven wachten. Extra overnachting betalen op Genève omdat we kapot waren om verder te reizen naar de bergen. En ons huurauto moest ook omgeboekt worden omdat ze de auto niet wilde vasthouden voor ons tot de avond. Ook weer extra kosten en nog zien dat we het geld voor de eerste boeking bij Budget terug krijgen. Een groot drama!!
Wie heeft deze mega ingewikkelde en kostbare reis bedacht, meerdere keren per dag kan je zonder reserveren vooraf (wel treinkaartje kopenShyngalicious schreef:.....Uiteindelijk met bus-trein-TGV-vliegtuig een dag onderweg. Lekker, met drie kleine kinderen![]()
Hoezo, de piloten van EasyJet landen waarschijnlijk vaker dan hun collega's bij KLM vanwege de kortere vluchten.geengast schreef:Denkt u niet dat een goed KLM toestel met zeer ervaren piloten bij slechter weer kunnen vliegen dan de goedkope Easyjet met alleen stagiares achter de stuurknuppel?
Volgens mij begrijp je bar weinig waarom iets overmacht is.atlas1302 schreef:Vliegmaatschappijen kunnen zich makkelijk beroepen op overmacht, er hoeft maar een zuchtje wind te staan...weersomstandigheden. Uw taxi is te laat door file vanwege een ongeluk en u komt net 3 minuten tekort bij het inchecken, pech want passagiers kunnen zich niet beroepen op ovemacht.
Daarom zit ik altijd 4 uur van te voren op het vliegeveld om in te checken waarna ik nog eens 3 uur kan wachten op vertraging, het vliegtuig was vertraagd .
Maar goed, dit zal nooit beter worden alsmaar erger, met de HSL lekker onderuit dat lijkt me wel wat. Die vertrekt altijd op tijd op de minuut nauwkeurig en dat gaat ook met een bloedvaart ervandoor.
Volgens mij schrijft Nimos dat ze helemaal niet (3 minuten) te laat waren maar dat de baliemedewerker zich vergiste en alleen dacht dat ze 3 minuten te laat waren (40 minuten voor gate-sluiten ipv 40 minuten voor gepland vertrek).R. Proctor schreef: Dat jij te laat komt met een Taxi is eigen keus dan had je eerder moeten vertrekken, klinkt hard maar zo is het wel.
Fout ligt wel degelijk bij TSmichieldejong schreef:Volgens mij schrijft Nimos dat ze helemaal niet (3 minuten) te laat waren maar dat de baliemedewerker zich vergiste en alleen dacht dat ze 3 minuten te laat waren (40 minuten voor gate-sluiten ipv 40 minuten voor gepland vertrek).R. Proctor schreef: Dat jij te laat komt met een Taxi is eigen keus dan had je eerder moeten vertrekken, klinkt hard maar zo is het wel.
Het is natuurlijk nooit verstandig om zo op het laatste moment aan te komen zetten maar uiteindelijk ligt de fout dan toch echt bij Easyjet.
Inchecken op het vliegveld
•De incheckbaliessluiten stipt 40 minuten voor de geplande vertrektijd. van de vlucht 1
•We raden u aan om tenminste twee uur voor de geplande vertrektijd in te checken.
•Alle passagiers moeten een geldig identificatiebewijs met foto overleggen bij het inchecken voor alle vluchten. Ook binnenlandse vluchten.
•Ga na het inchecken direct na de veiligheidscontrole.
•Degate sluit 30 minuten voor de geplande vertrektijd1.
•Wij wachten niet op u!
Passagiers die zich niet 30 minuten voor de geplande vertrektijd bij de gate melden, worden niet voor vervoer geaccepteerd en verliezen hun plaats 1.
Even voor de zekerheid dat ik je goed begrijp.R. Proctor schreef: Fout ligt wel degelijk bij TS
Hoe je het ook keert of draait ze was gewoonweg te laat
Gelukkig zijn er dan mensen zoals jou die het allemaal wel begrijpen!Volgens mij begrijp je bar weinig waarom iets overmacht is.
Maakt niet uit TS was al veel te laat geeft ze zelf aan 3 minuten te laat.michieldejong schreef:Even voor de zekerheid dat ik je goed begrijp.R. Proctor schreef: Fout ligt wel degelijk bij TS
Hoe je het ook keert of draait ze was gewoonweg te laat
Ik maak uit het verhaal van Nimos (technisch gezien niet de TS) op dat ze iets meer dan 40 minuten voor vertrek aan de incheckbalie stond. Laten we zeggen dat het 45 minuten was.
Mijn vraag aan jou: vind jij het de schuld van de reiziger als die 45 minuten voor gepland vertrek aan de incheckbalie geweigerd wordt?
Als je goed leest niet dus. TS gaf aan dat de balie 40 minuten voor het sluiten van gate sloot en niet 40 minuten voor vertrek:R. Proctor schreef: Maakt niet uit TS was al veel te laat geeft ze zelf aan 3 minuten te laat.
De incheckbalie sluit stipt op 40 min voor vertrek, dus TS is gewoon veel te laat van huis vertrokken.
Nimos schrijft ook dat ze 3 minuten te laat was maar uit de context maak ik op dat er bedoelt wordt dat ze volgens de persoon bij de incheckbalie 3 minuten te laat waren en dat die persoon zich dus vergiste.NiMos schreef:De dame bij de balie dacht dat de koffer tot 40 min voor gate close ingeleverd kon worden terwijl dit tot 40 min voor vertrek kan.