LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meer betalen als je alleen op vakantie gaat
-
Meer betalen als je alleen op vakantie gaat
Wie heeft er ook last van als je alleen op vacantie gaat daarvoor gestrafd wordt omdat je niet met meerdere gaat. Bovendien is de toeslag per reisorganisatie verschillend. Waarom worden de alleen gaande vacantiegangers gediscrimineerd.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mar 2018 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
-
Re: Meer betalen als je alleen op vakantie gaat
Daar is het woordje discriminatie weer.
Een alleenreiziger betaald niet de helft van een stel. Waarom niet? Hotels hebben nagegoeg geen 1 persoon kamers. U maakt gebruik van een 2 persoons kamer. Een hotelkamer van bv 120 euro zitten alle kosten in. Het is niet zo dat er 60 euro per persoon betaald wordt. Als u de kamer alleen gebruikt moet deze ook schoongemaakt worden. Of er 1 of 2 personen in slapen, het werk is hetzelfde. Idem voor de badkamer. De enige besparing die er is, is dat er minder water gebruikt wordt. Ook het ontbijt is een beparing aangezien dat voor 1 persoon is.
De meeste kosten in een vakantie zijn niet persoonsgericht.
Een alleenreiziger betaald niet de helft van een stel. Waarom niet? Hotels hebben nagegoeg geen 1 persoon kamers. U maakt gebruik van een 2 persoons kamer. Een hotelkamer van bv 120 euro zitten alle kosten in. Het is niet zo dat er 60 euro per persoon betaald wordt. Als u de kamer alleen gebruikt moet deze ook schoongemaakt worden. Of er 1 of 2 personen in slapen, het werk is hetzelfde. Idem voor de badkamer. De enige besparing die er is, is dat er minder water gebruikt wordt. Ook het ontbijt is een beparing aangezien dat voor 1 persoon is.
De meeste kosten in een vakantie zijn niet persoonsgericht.
Alleengaande vakantiegangers worden niet gediscrimineerd. U maakt zelf de keuzes. Ik heb vorige week als single vakantieganger nog een schitterende hotelkamer geboekt, een ruime tweepersoons voor nog geen 40 euro per nacht. Er wordt niemand gestraft, tenzij u vakantie als een straf beschouwt. Niet meer gaan dus.
Ga zelf ook alleen op vakantie en kijk alleen naar de eenpersoons prijzen.jacqueline 1 schreef:Wie heeft er ook last van als je alleen op vacantie gaat daarvoor gestrafd wordt omdat je niet met meerdere gaat. Bovendien is de toeslag per reisorganisatie verschillend. Waarom worden de alleen gaande vacantiegangers gediscrimineerd.
Natuurlijk is het voordeliger als je met twee gaat en de kosten door twee, nog beter als je met 8 gaat en door 8 kan delen. maar helaas zit er niet in.
Dus aan je naam te zien, of zoek een leuke vent (of vrouw als dat je voorkeur is) of accepteer dat het flink geld kost.
Als je goedkoop wil reizen als tip, backpack door polen, kost erg weinig, vriendelijke mensen en een hoop te zien/beleven.
Je betaalt in verhouding iets meer, maar je hebt die mega grote 2 persoonskamer wel helemaal voor jezelf.
Wastafel, douche, bad, balkon en overdwars liggen in het 2 persoonsbed, wat een luxe !
En luxe mag wat kosten......
Wastafel, douche, bad, balkon en overdwars liggen in het 2 persoonsbed, wat een luxe !
En luxe mag wat kosten......
Wie heeft er ook last van als je alleen op vacantie gaat daarvoor gestrafd wordt omdat je niet met meerdere gaat. Bovendien is de toeslag per reisorganisatie verschillend. Waarom worden de alleen gaande vacantiegangers gediscrimineerd.
Alle alleengaanders die op vakantie gaan lopen tegen deze ervaring op. Dit "probleem", er zijn te weinig 1 persoons kamers in hotels enz omdat er sinds jaar en dag verhoudingsgewijze meer 2 persoons kamers in gebruik zijn. Dit is geen discriminatie maar een gegeven in de reiswereld.
Alle alleengaanders die op vakantie gaan lopen tegen deze ervaring op. Dit "probleem", er zijn te weinig 1 persoons kamers in hotels enz omdat er sinds jaar en dag verhoudingsgewijze meer 2 persoons kamers in gebruik zijn. Dit is geen discriminatie maar een gegeven in de reiswereld.
Ik heb daar dus nooit last van. Ik boek gewoon lekker een 2-persoonskamer voor dezelfde prijs als 2 personen die kunnen boeken. Voor vliegtickets betaal ik maar de helft dan wat 2 personen betalen.
Als alleengaande betaald u het normale tarief.jacqueline 1 schreef:Wie heeft er ook last van als je alleen op vacantie gaat daarvoor gestrafd wordt omdat je niet met meerdere gaat. Bovendien is de toeslag per reisorganisatie verschillend. Waarom worden de alleen gaande vacantiegangers gediscrimineerd.
Maak je met meerdere personen gebruik van dezelfde accommodatie, dan krijg je een "korting"op het normale tarief.
En dit heeft 'niets' met discriminatie te maken @jacqueline 1, maar wel met een gebrek aan woorden om uw ongenoegen op een fatsoenlijke manier te kunnen uiten.
Dus heel de vrienden en kennissenkring, als u die heeft, maar mobiliseren en met z'n tweeën boeken, dat scheelt een slok op een borrel.
Daarom boek ik vaak alles zelf of kies ik voor een reisorganisatie waarbij je zelf de keuze hebt of je die toeslag wil betalen ja of nee. Er zijn genoeg hotels die geen toeslag vragen en waarbij je regelmatig ook gewoon een twee persoonskamer krijgt. Heb ook wel eens in familiekamers gezeten in m'n eentje.
Heb pas 1x gehad dat ik in een schoenendoos terecht kwam waar net een 1 persoons bed, kastje en stoel in paste.
Wat ik wel irritant vind is dat ik geen gebruik kan maken van leuke aanbiedingen. Zo had een tijdje geleden de spoordeelwinkel een leuke aanbieding. Maar toen ik de aanbieding nog eens goed doorlas was die alleen geldig vanaf 2 personen. Je kon wel alleen boeken maar dan moest je nog voor 2 personen betalen. Tja dan is het geen leuke aanbieding meer natuurlijk. Baal daar wel van en vind het ook niet echt eerlijk maar wat doe je eraan?
Heb pas 1x gehad dat ik in een schoenendoos terecht kwam waar net een 1 persoons bed, kastje en stoel in paste.
Wat ik wel irritant vind is dat ik geen gebruik kan maken van leuke aanbiedingen. Zo had een tijdje geleden de spoordeelwinkel een leuke aanbieding. Maar toen ik de aanbieding nog eens goed doorlas was die alleen geldig vanaf 2 personen. Je kon wel alleen boeken maar dan moest je nog voor 2 personen betalen. Tja dan is het geen leuke aanbieding meer natuurlijk. Baal daar wel van en vind het ook niet echt eerlijk maar wat doe je eraan?
Dat u daar vanaf 2 personen terecht kunt, komt waarschijnlijk doordat er een aantal kamers gereserveerd worden voor deze deal en dit waarschijnlijk allemaal 2-persoonskamers zijn.Geisha schreef:Daarom boek ik vaak alles zelf of kies ik voor een reisorganisatie waarbij je zelf de keuze hebt of je die toeslag wil betalen ja of nee. Er zijn genoeg hotels die geen toeslag vragen en waarbij je regelmatig ook gewoon een twee persoonskamer krijgt. Heb ook wel eens in familiekamers gezeten in m'n eentje.
Ja waarschijnlijk maar ik vind het niet eerlijk dat ik voor een extra persoon moet betalen als ik alleen ben. Dat ik iets extra moet betalen omdat ik alleen ben kan ik nog inkomen want ik houd toch een 2 persoons kamer bezet maar gewoon het hele bedrag? Nee. En al helemaal niet als het hotel toch niet vol zit en de kamer leeg zou zijn als ik niet geboekt had. Denk dat ik daarom ook zo vaak een "upgrade" heb gekregen.Nijogeth schreef:Dat u daar vanaf 2 personen terecht kunt, komt waarschijnlijk doordat er een aantal kamers gereserveerd worden voor deze deal en dit waarschijnlijk allemaal 2-persoonskamers zijn.Geisha schreef:Daarom boek ik vaak alles zelf of kies ik voor een reisorganisatie waarbij je zelf de keuze hebt of je die toeslag wil betalen ja of nee. Er zijn genoeg hotels die geen toeslag vragen en waarbij je regelmatig ook gewoon een twee persoonskamer krijgt. Heb ook wel eens in familiekamers gezeten in m'n eentje.
Tja; als ik een 6 persoons huisje huur op een willekeurig vakantiepark, betaal ik ook niet minder als ik er alleen in zit.Geisha schreef: Ja waarschijnlijk maar ik vind het niet eerlijk dat ik voor een extra persoon moet betalen als ik alleen ben. Dat ik iets extra moet betalen omdat ik alleen ben kan ik nog inkomen want ik houd toch een 2 persoons kamer bezet maar gewoon het hele bedrag? Nee. En al helemaal niet als het hotel toch niet vol zit en de kamer leeg zou zijn als ik niet geboekt had. Denk dat ik daarom ook zo vaak een "upgrade" heb gekregen.
Dat geldt ook als ik een 5 persoons auto huur waarin ik alleen rijd.
-
Alles is duurder voor alleenstaanden. Niet alleen een vakantie. Huis, auto, eten, meubels noem maar op.
Dit is geen straf maar gewoon een economische kwestie. U huurt de kamer en of daar nu 1 of 2 personen in slapen is niet zo relevant. Alleen ontbijt gebruikt de 2e persoon niet, meestal is dat zo'n 10-15 euro per persoon.jacqueline 1 schreef:Wie heeft er ook last van als je alleen op vacantie gaat daarvoor gestrafd wordt omdat je niet met meerdere gaat. Bovendien is de toeslag per reisorganisatie verschillend. Waarom worden de alleen gaande vacantiegangers gediscrimineerd.
Overigens wordt vakantie al ongeveer 80 jaar met een k geschreven
Een hotel heeft vaak maar een paar echte eenpersoonskamers, net zoals ze ook niet, of weinig drie- of vierpersoonskamers hebben. Daar is weinig vraag naar, dus dan is het handiger om een tweepersoonskamer voor een enkele persoon in te zetten. En die wordt van een persoon even vies als van twee, en kost dus evenveel geld qua verwarming en schoonmaken. Ik heb dat, toen ik alleen reisde, nooit als "straf" ervaren.jacqueline 1 schreef:Wie heeft er ook last van als je alleen op vacantie gaat daarvoor gestrafd wordt omdat je niet met meerdere gaat. Bovendien is de toeslag per reisorganisatie verschillend. Waarom worden de alleen gaande vacantiegangers gediscrimineerd.
Ik denk dat een eenpersoonskamer per persoon niet duurder zal zijn dan een tweepersoonskamer met twee badkamers, twee tv's en -indien van toepassing- twee parkeerplaatsen. Maar omdat veel van die zaken bij een tweepersoonskamer niet dubbel hoeven, is een tweepersoonskamer per persoon gewoon goedkoper. En zul je in de regel daar ook per persoon minder voor hoeven te betalen.
Hetzelfde zullen gezinnen ervaren bij veel aanbiedingssites. Daar gaat het in het gros van de gevallen om tweepersoonsreizen met tweepersoonskamers en kom je ook als gezin, dat graag een familiekamer zou willen, niet aan je trekken.Wat ik wel irritant vind is dat ik geen gebruik kan maken van leuke aanbiedingen. Zo had een tijdje geleden de spoordeelwinkel een leuke aanbieding. Maar toen ik de aanbieding nog eens goed doorlas was die alleen geldig vanaf 2 personen.
Even een vergelijk: Ik betaal ook nooit in het openbaar vervoer, het rijdt immers toch wel.....Geisha schreef:maar gewoon het hele bedrag? Nee. En al helemaal niet als het hotel toch niet vol zit en de kamer leeg zou zijn als ik niet geboekt had. .
Een hotel is een zuiver commerciële instelling. Zeker als het hotel niet helemaal vol zit is het de kunst toch voldoende geld binnen te halen om te kunnen blijven bestaan.
Anderzijds, gelukkig kan niemand je verplichten in een "te duur" hotel een kamer te boeken.
Dan heb je al helemaal niets te klagen.Geisha schreef:Denk dat ik daarom ook zo vaak een "upgrade" heb gekregen.
Is natuurlijk een heel stomme stelling, dat je meer betaalt. Je betaalt altijd MINDER. Als je met twee gaat moet je immers een reissom TWEE keer betalen, dat is altijd meer dan EEN keer met toeslag. Terwijl je ook gewoon maar één kamer krijgt.
-
Je betaalt de gehuurde accommodatie, dat is logisch. Bij Sudtours betaalde ik daarbij 1 vliegticket . Na de overgang sinds 2018 naar Sunweb betaal en krijg ik 2 vliegtickets. Het voordeel is dat ik lekker ruim zit op 2 stoelen (wel voor 2 inchecken), maar voor vertrek van het vliegtuig komen ze wel vragen hoe het zit want ze missen 1 persoon met dezelfde naam. En dan zeg je dat diegene niet komt en het is goed. Helaas op de terugweg kan je niet zelf inchecken voor 2 personen, dus zit je niet meer zo ruim.
Ook bij bijna iedere reis betaal je bijna altijd extra voor een 1 persoon kamer en vaak in verhouding is dat veel tov de totaal prijs. Als alleenstaande wordt je op veel gebieden gestraft, niet alleen als je op vakantie gaat.
Ook bij bijna iedere reis betaal je bijna altijd extra voor een 1 persoon kamer en vaak in verhouding is dat veel tov de totaal prijs. Als alleenstaande wordt je op veel gebieden gestraft, niet alleen als je op vakantie gaat.