Tomos fast & furious scooters
Geplaatst: 08 mar 2018 16:34
KOOP HIER NOOIT!!!!
Ik wacht al 4 weken op de levering van een tomos snor. Besteld op 11 februari. Het enige wat ik heb gekregen is een bevestigingsmail. Ik heb het volledige bedrag van 1634 betaald.
Na 13 dagen geen bericht of telefoontje heb ik contact opgenomen om te vragen wanneer ze van plan zijn een bericht te sturen over de levering o.i.d.
Maar toen kreeg ik via de telefoon al te horen dat als ik op deze toon spreken dat hij op zou hangen. Dus ik zei tegen hem de klant is koning niet waar? Waarop degene zegt nou zo werkt dat niet bij mij..
Toen heb ik hem het verzoek gedaan om mij terug te betalen.. omdat ik hier weinig vertrouwen in heb.. niks bleek minder waar te zijn ik kreeg het antwoord dat ik maar een mail moest sturen, om dit verzoek in te dienen. Zo gezegd zo gedaan. Dit is de reactie.
Indien wij onverhoopt niet in staat zijn binnen 12 weken te leveren dan kan de koop worden ontbonden.
Nou ben ik toevallig consument. En werkzaam als jurist. Ik ken de regels. Er is niks geleverd maar wel betaald. Zelfs na 4 weken nog geen bericht of telefoontje, is er sprake van dwaling (art. 6:228 BW) ik heb ze daar gisteren van op de hoogte gebracht. En dat ik volledig het recht heb te overeenkomst te ontbinden.
Dat wil dus zeggen dat ik al vanaf 23 februari bezig ben mijn geld terug te krijgen, van iets wat ik niet heb gekregen. Wat normaal gesproken zonder enige twijfel noch wrijfing terug betaald zou moeten worden. Zelfs al had ik de brommer 13 dagen gehad 50 km op gereden en me dan bedacht. Hadden ze me het terug moeten geven. Omdat de consument recht heeft het product uit te proberen. Binnen 14 dagen na levering van product. Mag de overeenkomst zonder enige kosten worden ontbonden!!
Nou vond ik op de website een artikel over annulering van de koopovereenkomst waar 250 euro van wordt gevraagd. Wat uiteraard ook niet mag. En zeker niet als argument op naam zetten etc..
Kortom dit bedrijf neemt de regels in de wet niet zo nou. Waarop ik een rechtzaak ga beginnen. Zulke malefide praktijken in Nederland mogen geen kans krijgen. En nog meer mensen op te lichten.
Trap overigens niet in de recensies op hun website. Deze worden gecontroleerd door eigen personeel en vervolgens geplaatst. Omdat mijn recensie en een van een kennis niet wordt geplaatst.
Ik wacht al 4 weken op de levering van een tomos snor. Besteld op 11 februari. Het enige wat ik heb gekregen is een bevestigingsmail. Ik heb het volledige bedrag van 1634 betaald.
Na 13 dagen geen bericht of telefoontje heb ik contact opgenomen om te vragen wanneer ze van plan zijn een bericht te sturen over de levering o.i.d.
Maar toen kreeg ik via de telefoon al te horen dat als ik op deze toon spreken dat hij op zou hangen. Dus ik zei tegen hem de klant is koning niet waar? Waarop degene zegt nou zo werkt dat niet bij mij..
Toen heb ik hem het verzoek gedaan om mij terug te betalen.. omdat ik hier weinig vertrouwen in heb.. niks bleek minder waar te zijn ik kreeg het antwoord dat ik maar een mail moest sturen, om dit verzoek in te dienen. Zo gezegd zo gedaan. Dit is de reactie.
Indien wij onverhoopt niet in staat zijn binnen 12 weken te leveren dan kan de koop worden ontbonden.
Nou ben ik toevallig consument. En werkzaam als jurist. Ik ken de regels. Er is niks geleverd maar wel betaald. Zelfs na 4 weken nog geen bericht of telefoontje, is er sprake van dwaling (art. 6:228 BW) ik heb ze daar gisteren van op de hoogte gebracht. En dat ik volledig het recht heb te overeenkomst te ontbinden.
Dat wil dus zeggen dat ik al vanaf 23 februari bezig ben mijn geld terug te krijgen, van iets wat ik niet heb gekregen. Wat normaal gesproken zonder enige twijfel noch wrijfing terug betaald zou moeten worden. Zelfs al had ik de brommer 13 dagen gehad 50 km op gereden en me dan bedacht. Hadden ze me het terug moeten geven. Omdat de consument recht heeft het product uit te proberen. Binnen 14 dagen na levering van product. Mag de overeenkomst zonder enige kosten worden ontbonden!!
Nou vond ik op de website een artikel over annulering van de koopovereenkomst waar 250 euro van wordt gevraagd. Wat uiteraard ook niet mag. En zeker niet als argument op naam zetten etc..
Kortom dit bedrijf neemt de regels in de wet niet zo nou. Waarop ik een rechtzaak ga beginnen. Zulke malefide praktijken in Nederland mogen geen kans krijgen. En nog meer mensen op te lichten.
Trap overigens niet in de recensies op hun website. Deze worden gecontroleerd door eigen personeel en vervolgens geplaatst. Omdat mijn recensie en een van een kennis niet wordt geplaatst.