Regiotaxi Utrecht
Geplaatst: 21 jun 2004 16:04
Sinds 1 juni is het vervoer voor mensen die slecht ter been zijn hier in Utrecht vervangen door de Regiotaxi.Voorheen reisden deze mensen met de Mobinet.
Deze kon gebeld worden tegen lokaal tarief; de regiotaxi kan je bellen a 10 cent per minuut.
Geen probleem...als je meteen geholpen word en geld zat hebt.
Maar meestal gaat het hier om oudere invalide mensen die gebruik maken van dit vervoermiddel en die geen bergen met geld hebben.
Mijn moeder ondervind het iedere keer weer.
Ze hangt zomaar 10 minuten aan de telefoon (vaak langer) en als ze dan eindelijk iemand aan de lijn heb een het busje besteld om boodschappen te gaan doen, dan komt de taxi gewoon een uur later en word zij op de terugweg gewoon helemaal niet opgehaald.
Ze laten je zomaar zitten.
Een taxichauffeur heeft mijn moeder uiteindelijk naar huis gebracht omdat hij opgemerkt had dat zij al minimaal anderhalf uur zat te wachten en nadat hij haar verhaal had aangehoord, bracht de man mijn moeder thuis.
Eenmaal thuis aangekomen belde zij om een klacht in te dienen, maar toen hoorde zij al dat ze telefonisch niet meer bereikbaar waren.
Ze reageren nergens op.
Ik heb een hele boze email naar ze toe geschreven op 4 Juni; hij is wel gelezen...dezelfde dag, maar terug reageren ...HO MAAR!
Mijn moeder is niet de enige.....ze heeft een vriendin waarvan haar man in een zorgcentrum zit en omdat de man in een rolstoel zit maken ze ook gebruik van de regiotaxi.
Ook zij heeft negatieve ervaringen met het niet of veel te laat op komen dagen van de Regiotaxi.
In dat zorgcentrum en in een recreatiecentrum voor ouderen hebben ze zowieso al 88 klachten verzameld.
Misschien dat Radar nog tips heeft of iets hieraan kan doen??
Vriendelijke groet,
C van den Broek
Deze kon gebeld worden tegen lokaal tarief; de regiotaxi kan je bellen a 10 cent per minuut.
Geen probleem...als je meteen geholpen word en geld zat hebt.
Maar meestal gaat het hier om oudere invalide mensen die gebruik maken van dit vervoermiddel en die geen bergen met geld hebben.
Mijn moeder ondervind het iedere keer weer.
Ze hangt zomaar 10 minuten aan de telefoon (vaak langer) en als ze dan eindelijk iemand aan de lijn heb een het busje besteld om boodschappen te gaan doen, dan komt de taxi gewoon een uur later en word zij op de terugweg gewoon helemaal niet opgehaald.
Ze laten je zomaar zitten.
Een taxichauffeur heeft mijn moeder uiteindelijk naar huis gebracht omdat hij opgemerkt had dat zij al minimaal anderhalf uur zat te wachten en nadat hij haar verhaal had aangehoord, bracht de man mijn moeder thuis.
Eenmaal thuis aangekomen belde zij om een klacht in te dienen, maar toen hoorde zij al dat ze telefonisch niet meer bereikbaar waren.
Ze reageren nergens op.
Ik heb een hele boze email naar ze toe geschreven op 4 Juni; hij is wel gelezen...dezelfde dag, maar terug reageren ...HO MAAR!
Mijn moeder is niet de enige.....ze heeft een vriendin waarvan haar man in een zorgcentrum zit en omdat de man in een rolstoel zit maken ze ook gebruik van de regiotaxi.
Ook zij heeft negatieve ervaringen met het niet of veel te laat op komen dagen van de Regiotaxi.
In dat zorgcentrum en in een recreatiecentrum voor ouderen hebben ze zowieso al 88 klachten verzameld.
Misschien dat Radar nog tips heeft of iets hieraan kan doen??
Vriendelijke groet,
C van den Broek