Pagina 1 van 1

Regio Verlager belt over overstap Eneco naar Eon

Geplaatst: 12 mar 2018 15:58
door dannygorter
Afgelopen vrijdag ben ik door Regio Verlager (KvK: 70876584) benaderd met de boodschap dat Eneco is overgenomen door Eon en dat alle klanten verplicht moeten overstappen op Eon.
Bij mijn reactie dat bij een overname dit automatisch gebeurt werd mij verteld dat dit via een aanbieding van hun moet en dat zij zijn ingeschakeld omdat er zoveel klanten moeten worden overgezet.

Ten eerste is het Eneco die Eon overneemt en niet andersom. Ten tweede is er geen reden dat hier een bedrijfje tussen zit.

Er wordt aangestuurd op een aanbod dat je vervolgens via een link in de mail online kan inzien en bevestigen.

Ik zie bij de KvK dat het hier een VoF betreft die in februari dit jaar is opgericht. Ik hoop dat ze snel uit de lucht gehaald worden. Fijn dat de eigenaren hoofdelijk aansprakelijk zijn.

Bij deze de waarschuwing, ga hier niet op in! En voeg zoveel mogelijk toe aan dit bericht op dit forum zodat het zichtbaar wordt.

Met vriendelijke groet,


Danny Gorter

Re: Regio Verlager belt over overstap Eneco naar Eon

Geplaatst: 13 mar 2018 12:35
door juliomariner
Inderdaad lijkt me zeer onbetrouwbaar. Wat een kulverhaal dat iverstappen alleen via hen kan

Re: Regio Verlager belt over overstap Eneco naar Eon

Geplaatst: 13 mar 2018 12:41
door piet987654
Bij dit soort telefoontjes vertel ik altijd dat ik dit gesprek opneem voor het geval dat. Of dat echt het geval is??? Tja dat weet alleen ik.

Re: Regio Verlager belt over overstap Eneco naar Eon

Geplaatst: 15 mar 2018 01:38
door suusen_h
ik werd ook benaderd, er werd mij ook verteld dat ik moest gaan overstappen en dat ik geen keuze had, en ik wilde er over nadenken maar dat mocht niet....
De persoon die mij belde(mannelijke stem) was ook heel opdringerig

Ik heb al aangifte gedaan omdat ik het niet vertrouw dus laten wij met ze alle zorgen dat dit stopt

Re: Regio Verlager belt over overstap Eneco naar Eon

Geplaatst: 15 mar 2018 13:14
door Moneyman
suusen_h schreef:ik werd ook benaderd, er werd mij ook verteld dat ik moest gaan overstappen en dat ik geen keuze had, en ik wilde er over nadenken maar dat mocht niet....
De persoon die mij belde(mannelijke stem) was ook heel opdringerig

Ik heb al aangifte gedaan omdat ik het niet vertrouw dus laten wij met ze alle zorgen dat dit stopt
Aangifte... tuurlijk. Waarvan en tegen wie?

Re: Regio Verlager belt over overstap Eneco naar Eon

Geplaatst: 15 mar 2018 14:28
door Lady1234
suusen_h schreef:ik werd ook benaderd, er werd mij ook verteld dat ik moest gaan overstappen en dat ik geen keuze had, en ik wilde er over nadenken maar dat mocht niet....
De persoon die mij belde(mannelijke stem) was ook heel opdringerig

Ik heb al aangifte gedaan omdat ik het niet vertrouw dus laten wij met ze alle zorgen dat dit stopt
Maar bent u nou overgestapt of niet?

Voortaan die telefoontjes direct beƫindigen. Hoe opdringerig ze ook zijn.

Re: Regio Verlager belt over overstap Eneco naar Eon

Geplaatst: 16 mar 2018 01:28
door stofzuigertje
Als iemand zegt dat is moet overstappen zit ik in de verkeerde trein!

Bij overname van een bedrijf is vrijwel altijd dat beide nog enige tijd naast elkaar blijven bestaan dus totaal geen reden voor overstap.
Wel kun je bij via hun overstappen de verkoper provisie kreeg en daar ging het om.

Net als Vodafone Ziggo samen gingen word het geregeld en hoef je niets te doen.
Trap nooit in gladde verkopers die alleen maar handtekening willen voor hun provisie.

Regio verlager, dat gewoon dat ze op laagste niveau zaken doen en de boel belazeren..... Regionaal de boel op laag niveau belazeren!