Phoneshop verschuilt zich achter Nokia voor garantie
Geplaatst: 21 jun 2004 22:02
Op 11 april 2003 heb ik bij de Phoneshop in Den Haag een Nokia 6310i gekocht voor 129 euro + het met 2 jaar verlengen van mijn KPN abonnement.
Op 29 mei 2004 is dit toestel kapot gegaan. De ontvangst valt geheel weg als het toestel warm wordt, bijvoorbeeld na ca. 3 minuten telefoneren.
De Phoneshop erkent het probleem, maar acht zich niet verantwoordelijk. In een schriftelijke reactie op mijn klacht beweren ze mij de telefoon niet verkocht te hebben maar slechts te "bemiddelen als tussenpersoon tussen de klant en de fabrikant".
Men wil het toestel wel opsturen naar Nokia, maar Nokia heeft al aangegeven buiten de garantieperiode van een jaar het toestel niet meer gratis te kunnen (willen) repareren. Bovendien heeft men al aangegeven dat de reparatiekosten waarschijnlijk hoog zullen zijn en dat ik, als ik het toestel niet wil laten repareren 45 euro onderzoekskosten moet betalen. (Anders wordt het vernietigd.)
Heeft iemand enig idee hoe dit juridisch zit? Ik begrijp dat het allemaal best wat ingewikkelder zal zijn omdat de telecomproviders aan de toestellen meebetalen, maar als ik voor veel geld een toestel koop bij een winkel en de factuur heb om dat te bewijzen (dat is trouwens een factuur van de Phoneshop en niet van Nokia!), dan mag ik toch verwachten dat bij een storing dat toestel gerepareerd wordt. Ook als ik het al 13 maanden heb...
Op 29 mei 2004 is dit toestel kapot gegaan. De ontvangst valt geheel weg als het toestel warm wordt, bijvoorbeeld na ca. 3 minuten telefoneren.
De Phoneshop erkent het probleem, maar acht zich niet verantwoordelijk. In een schriftelijke reactie op mijn klacht beweren ze mij de telefoon niet verkocht te hebben maar slechts te "bemiddelen als tussenpersoon tussen de klant en de fabrikant".
Men wil het toestel wel opsturen naar Nokia, maar Nokia heeft al aangegeven buiten de garantieperiode van een jaar het toestel niet meer gratis te kunnen (willen) repareren. Bovendien heeft men al aangegeven dat de reparatiekosten waarschijnlijk hoog zullen zijn en dat ik, als ik het toestel niet wil laten repareren 45 euro onderzoekskosten moet betalen. (Anders wordt het vernietigd.)
Heeft iemand enig idee hoe dit juridisch zit? Ik begrijp dat het allemaal best wat ingewikkelder zal zijn omdat de telecomproviders aan de toestellen meebetalen, maar als ik voor veel geld een toestel koop bij een winkel en de factuur heb om dat te bewijzen (dat is trouwens een factuur van de Phoneshop en niet van Nokia!), dan mag ik toch verwachten dat bij een storing dat toestel gerepareerd wordt. Ook als ik het al 13 maanden heb...