LEAPP iPhone - garantie is te verwaarlozen....
Geplaatst: 14 mar 2018 11:12
Vol goede moed kocht ik in Januari 2017 een refurbished 5S Iphone. Gekozen voor de duurste uitvoering om een zo goed mogelijk exemplaar te pakken te krijgen.
De eerste 9 maanden gingen vlekkeloos totdat er steeds meer stof in de behuizing kwam. Dit hoopte vooral op bij de camera en deze werd onbruikbaar. Op naar LEAPP Eindhoven, alwaar men de stof verwijderde en ik wee aan de slag kon. Echter, de stof kwam terug en omdat ik niet in de buurt was van een LEAPP vestiging en mijn camera dringend nodig had koos ik voor een reparateur (erkend uiteraard) . Die constateerde dat het toestel wel eerder schoongemaakt was, maar niet gerepareerd. De stof kwam naar binnen doordat een onderdeel van de telefoonluidspreker gescheurd was. De erkende reparateur heeft dat probleem verholpen. In de winkels van LEAPP repareren ze dus niet, maar doen aan symptoom bestrijding. Waardeloos dus.
Na 1jaar was de accu inmiddels overleden, en 50% korting op een accu van 60 euro bracht me wederom naar LEAPP eindhoven. Echter, men kan niet meer repareren op de locatie. Of een retourtje naar een anderhalf uur verder gelegen repairshop.... of 2! weken je telefoon kwijt. Daar ik de telefoon ook zakelijk gebruik is dit een regeling van niets natuurlijk. Leapp is niet thuis, en wil niets meer doen. De accu heb ik bij die erkende reparateur maar laten vervangen voor de zelfde prijs als bij LEAPP, maar dan binnen 15 minuten en een goede bak koffie.
Het moraal? Er is niets zo duur dan een goedkope Iphone van een refurbisher. met name LEAPP laat het afweten. Even doorsparen de volgende keer voor een nieuwe telefoon. wellicht een ander merk ook...
De eerste 9 maanden gingen vlekkeloos totdat er steeds meer stof in de behuizing kwam. Dit hoopte vooral op bij de camera en deze werd onbruikbaar. Op naar LEAPP Eindhoven, alwaar men de stof verwijderde en ik wee aan de slag kon. Echter, de stof kwam terug en omdat ik niet in de buurt was van een LEAPP vestiging en mijn camera dringend nodig had koos ik voor een reparateur (erkend uiteraard) . Die constateerde dat het toestel wel eerder schoongemaakt was, maar niet gerepareerd. De stof kwam naar binnen doordat een onderdeel van de telefoonluidspreker gescheurd was. De erkende reparateur heeft dat probleem verholpen. In de winkels van LEAPP repareren ze dus niet, maar doen aan symptoom bestrijding. Waardeloos dus.
Na 1jaar was de accu inmiddels overleden, en 50% korting op een accu van 60 euro bracht me wederom naar LEAPP eindhoven. Echter, men kan niet meer repareren op de locatie. Of een retourtje naar een anderhalf uur verder gelegen repairshop.... of 2! weken je telefoon kwijt. Daar ik de telefoon ook zakelijk gebruik is dit een regeling van niets natuurlijk. Leapp is niet thuis, en wil niets meer doen. De accu heb ik bij die erkende reparateur maar laten vervangen voor de zelfde prijs als bij LEAPP, maar dan binnen 15 minuten en een goede bak koffie.
Het moraal? Er is niets zo duur dan een goedkope Iphone van een refurbisher. met name LEAPP laat het afweten. Even doorsparen de volgende keer voor een nieuwe telefoon. wellicht een ander merk ook...