Pagina 1 van 1

Geen vergoeding als Booking.com reservering annuleert

Geplaatst: 15 mar 2018 12:59
door tk.timmers
Deze Topic gaat over het volgende.
- Betaalde reservering door Booking.com geannuleerd, echter geen verdere vergoeding om een geljikwaardige accomodatie te vinden.

7.5 maand voor de geplande vakantie een Accomodatie (4sterren hotel met 3aparte slaapkamers in 1 suite, met zwembad en prive strand) op Santorini, Griekenland geboekt. Geheel betaald. Dit allemaal via Booking.com.
Tickets voor ons en de kinderen geregeld bij Transavia.
4 maanden na resereveren krijg ik een mail van Booking.com dat onze reservering is geannuleerd door het Hotel zelf.
Verder geen enkele reden erbij vernoemd.
We zouden wel ons gehele bedrag van de reservering terug krijgen.

Booking.com klantenservice meerdere malen gebeld. Te horen gekregen dat het hotel overgenomen is door een andere eigenaar.
Dat Booking.com heeft besloten om geen financiele vergoeding in te zetten om een gelijkwaardige accomodatie te kunnen financieren.
3 maanden voor de geplande datum van de vakantie zijn de prijzen voor een gelijkwaardige accomodatie dubbel zo hoog.

Rechtsbijstand ingezet voor hopenlijk een onderhandeling tussen mij en Booking.com.

Heeft iemand hier ervaring mee, en een andere oplossing?

Gr

Re: Geen vergoeding als Booking.com reservering annuleert

Geplaatst: 15 mar 2018 20:26
door NeoDutchio
Als u de rechtsbijstand al heeft ingeschakeld, wat verwacht u van het forum nog?
Booking is een tussenpersoon die vraag en aanbod bij elkaar brengt. Zij kunnen dus niet verantwoordelijk gehouden worden als een hoteleigenaar zijn hotel verkoopt en de nieuwe eigenaar schijnbaar geen gasten wil. Voor de rest kunt u het beste de rechtsbijstand niet voor de voeten lopen, wie weet vinden zij wel een gaatje.