Pagina 1 van 1

Hoge kosten voor (geen) reparatie Samsung

Geplaatst: 15 mar 2018 17:21
door Koemans
Bij mn mobiel,de Samsung S8 aangeschafd in nov. 2017,is de selfie stand wazig. Heb hier Samsung over gebeld en ze probeerde hier via een speciale scherm wat aan te doen wat niet mogelijk was. Hierop werd me meegedeeld dat ik Samsung reparatie moest inschakelen en dat dat uiteraard binnen de garantie valt. Eenmaal gedaan en nog extra in de omschrijving vermeld dat ik de beschermcase eraf gehaald had om te kijken of ik erzelf iets aan kon doen door vb de lens extra schoon te maken en dat ik hem toen liet vallen waardoor er een barstje links boven in scherm is ontstaan, heb dit ook vermeld aan de telefoon met de Samsung medewerker. De volgende dag keurig opgehaald en 2 dagen later krijg ik een mailtje van de reparateur van Samsung genaamd Dynafix. Ik had 3 keuzes, 1 Laten repareren kosten €320,26 batterij en camera worden vervangen en ik zou updates krijgen 2 Ongerepareerd terug krijgen van de camera kosten €59,29 3 Telefoon achterlaten met meeverzonden accessoires en er worden geen kosten berekend. Heb gelijk Samsung gebeld en kort samengevat werd meegedeeld dat dit de 3 keuzes zijn waar ik uit moest kiezen en dat het in de voorwaarden vermeld stond. Waarop ik vroeg waar deze voorwaarde dan werd vermeld want ik kwam het niet tegen bij het invullen van de retour opdracht. Dat kon hij ook niet en dat ze niks voor mij konden betekenen en als ik hier niet tevreden mee ben dat ik het juridisch moest proberen. Hoe nu verder want ik vertik het om uit deze 3 keuzes te moeten kiezen, kan slecht tegen onrecht.

Re: Hoge kosten voor (geen) reparatie Samsung

Geplaatst: 15 mar 2018 20:19
door NeoDutchio
Helaas voor u heeft u de telefoon laten vallen. Buiten het scheurtje kan er ook interne schade ontstaan zijn. Als deze schade ook bij de camera zit heeft u de schijn tegen. Had u een schadevrije telefoon opgestuurd, dan had het wel onder garantie kunnen vallen.
De geboden opties is wat er altijd aangeboden wordt als iets niet onder garantie gerepareerd wordt.

Re: Hoge kosten voor (geen) reparatie Samsung

Geplaatst: 15 mar 2018 22:05
door alfatrion
U bent niet naar de verkoper gegaan?
Als u aanspraak maakt op de garantie, dan hangt het af van de voorwaarden hoe get een en ander moet worden afgehandeld.

Re: Hoge kosten voor (geen) reparatie Samsung

Geplaatst: 16 mar 2018 08:21
door Koemans
Het laten vallen had ik beter moeten omschrijven. Het gebeurde bij het schoonmaken aan tafel dus hij is gevallen uit mn handen op tafel wat een afstand zal zijn van ca. 15 cm. Dat het glas kapot kan gaan kan ik nog begrijpen maar dat er interne schade zou opgetreden kunnen zijn vind ik ver gezocht en je mag toch wel een beetje degelijkheid verwachten of geld dat allleen bij Duitse producten. Vindt uit Samsung oogpunt wel dat ik gewaarschuwd had mogen worden dat bij andere schade wat buiten garantie valt deze gemaakt moeten worden en voordat je beroep mag doen op de garantievoorwaarden. Waar ik wel schuldig aan ben is geen screenprotector gebruikt te hebben en dat het glas buiten het barstje onder de krasjes zit.