Conflict met energiebedrijf INNOVA - hoge overstapboete €730
Geplaatst: 16 mar 2018 13:22
Conflict met energiebedrijf INNOVA - hoge overstapboete €730
En daar heb ik dan een aanmaning van INNOVA gekregen. Met de nodige dreigementen!
Klantnummer 2064821
d.d. 8-3-2018.
Ik kreeg een overstapboete als particuliere afnemer van totaal opgeteld €730,93.
En pas op voor de deurwaarde!
Dit is mijn verhaal:
INNOVA claimt deze extra boete omdat ik ooit een zakelijk (zgn voordeliger) contract aanging. Dit was al misleiding omdat het beslist niet voordeliger is gebleken. Dit contract werd afgesloten op naam van een Stichting dat in september 2014 werd opgeheven. Dus vanaf die tijd was dat contract niet meer geldig. Geen bedrijf = geen contract zou ik denken. Pas eind 2016 dacht ik er aan dat contract op te zeggen en te veranderen naar een particulier contract. In overleg met INNOVA werd dit contract dus zonder enige boeteclausule overgezet in een particulier contract.
In april 2017 verhuisde ik en verlengde mijn lopende particuliere contract, geen enkel probleem.
In april 2018 veranderde ik van maatschappij, dacht voordeliger uit te zijn.
Op 1-5-2018 kreeg ik de eindafrekening van het oude contract. Er werd €250,00 ingehouden als opzegvergoeding. Zo hoort het, dat was de deal. Zo doen energiemaatschappijen dat.
Een week later op 9-5-2018 kreeg ik nog een factuur met nogmaals een 'opzegvergoeding' van maar liefst €465,93! Dat moest een fout zijn en hier is meerdere malen over gecommuniceerd. Inmiddels is dit door de aanmanig verhoogd naar € 480,93.
Het totale bedrag voor overstappen naar andere leverancier zou mij € 730,93 gaan kosten.
Bijna mijn AOW maand inkomen!
Ik zie geen enkel wettelijke grond dat INNOVA het recht geeft om een particulier contract te beboeten met een verlopen, reeds beëindigd zakelijk.
Ik heb al vele mailtjes met INNOVA over dit onderwerp uitgewisseld, maar INNOVA blijft volharden in hun niet onderbouwde recht.
INNOVA is een zgn zakelijke onderneming. Wees gewaarschuwd, bij de eindafrekening blijkt de vriendelijkheid gestorven te kunnen zijn.
Erg onfatsoenlijk om een medeburger van 70 jaren zo lastig te vallen.
Enig idee hoe ik hieraan kan ontkomen?
En daar heb ik dan een aanmaning van INNOVA gekregen. Met de nodige dreigementen!
Klantnummer 2064821
d.d. 8-3-2018.
Ik kreeg een overstapboete als particuliere afnemer van totaal opgeteld €730,93.
En pas op voor de deurwaarde!
Dit is mijn verhaal:
INNOVA claimt deze extra boete omdat ik ooit een zakelijk (zgn voordeliger) contract aanging. Dit was al misleiding omdat het beslist niet voordeliger is gebleken. Dit contract werd afgesloten op naam van een Stichting dat in september 2014 werd opgeheven. Dus vanaf die tijd was dat contract niet meer geldig. Geen bedrijf = geen contract zou ik denken. Pas eind 2016 dacht ik er aan dat contract op te zeggen en te veranderen naar een particulier contract. In overleg met INNOVA werd dit contract dus zonder enige boeteclausule overgezet in een particulier contract.
In april 2017 verhuisde ik en verlengde mijn lopende particuliere contract, geen enkel probleem.
In april 2018 veranderde ik van maatschappij, dacht voordeliger uit te zijn.
Op 1-5-2018 kreeg ik de eindafrekening van het oude contract. Er werd €250,00 ingehouden als opzegvergoeding. Zo hoort het, dat was de deal. Zo doen energiemaatschappijen dat.
Een week later op 9-5-2018 kreeg ik nog een factuur met nogmaals een 'opzegvergoeding' van maar liefst €465,93! Dat moest een fout zijn en hier is meerdere malen over gecommuniceerd. Inmiddels is dit door de aanmanig verhoogd naar € 480,93.
Het totale bedrag voor overstappen naar andere leverancier zou mij € 730,93 gaan kosten.
Bijna mijn AOW maand inkomen!
Ik zie geen enkel wettelijke grond dat INNOVA het recht geeft om een particulier contract te beboeten met een verlopen, reeds beëindigd zakelijk.
Ik heb al vele mailtjes met INNOVA over dit onderwerp uitgewisseld, maar INNOVA blijft volharden in hun niet onderbouwde recht.
INNOVA is een zgn zakelijke onderneming. Wees gewaarschuwd, bij de eindafrekening blijkt de vriendelijkheid gestorven te kunnen zijn.
Erg onfatsoenlijk om een medeburger van 70 jaren zo lastig te vallen.
Enig idee hoe ik hieraan kan ontkomen?