Pagina 1 van 1
PostNL raakt pakket kwijt
Geplaatst: 16 mar 2018 19:31
door Jasbo
Onderwerp Post NL
Bericht Beste , heb een bestelling gedaan via Marktplaats en de afzender heeft het keurig verzonden [26 februari j.l.] met track code. Echter ik heb tot op heden niets ontvangen en als ik Post NL hierover benader en ook de verzender heeft veel mails en telefoontjes gepleegd dan krijg ik als antwoord PAKKETJE IS NIET TE VINDEN terwijl dat nou juist met een code zou moeten kunnen omdat hun zouden moeten weten wie als laatste de scan heeft gedaan. Ik vind dit ronduit schandalig , heb € 75,00 betaald en nu heb ik NIETS. De afzender treft geen blaam.
P.s heb van verschillende mensen gehoord [ook van de postbode] dat het nogal vaak fout gaat.
Ik vind dat post NL. zich er gemakkelijk vanaf maakt in de voorwaarden.
m.v.g. Henk.
Re: PostNL raakt pakket kwijt
Geplaatst: 16 mar 2018 23:16
door rvjapio
Sorry nog nooit problemen gehad, ook niet via marktplaats. Ik vind wel dat post nl zich moet verantwoorden als ze een t&t pakket kwijraken.
Re: PostNL raakt pakket kwijt
Geplaatst: 16 mar 2018 23:25
door chrisd1
Re: PostNL raakt pakket kwijt
Geplaatst: 17 mar 2018 00:30
door NeoDutchio
Wat verstaat u onder 'is niet te vinden'? Is de track & trace wel bekend? Heeft de verkoper wel het pakket opgestuurd of heeft deze u een nep nummer gegeven?
De afzender blijft overigens verantwoordelijk tot u het pakket heeft ontvangen. Deze zal u het geld moeten terug geven en het moeten claimen bij PostNL mits het verzekerd is.
Re: PostNL raakt pakket kwijt
Geplaatst: 17 mar 2018 01:16
door DeHardeHamer
Volgens mij doet de pakket bezorger een laatste scan af het pakket is afgeleverd. Was vroeger zelf postbezorger bij PostNL toen werden veel pakketten door ZZP ers gezord en die kregen niets betaald als de klant niet thuis was en het pakket niet in ontvangst kon nemen. Wat ze dan vaak dezen is het pakketje ergens verstoppen en een briefje in de bus gooien met pakket ligt in de kliko bv. Als postbezorger dwwd ik alleen kleinere paketten maar vaak zijn brievenbussen te klein officieel moet je het pakket dan terugbrengen naar het service centrum maar dat kost teveel tijd. dus geef je het maar af aan buurman of buurvrouw meestal ging dat wel goed... Voor iedereen die hier over de post loopt te klagen ga zelf maar eens een weekje door weer en wind dat werk onderbetaalde werk doen. Beorzorgiing is gratis bij Bol.com las ik laatst ergens voor 1o euro per jaar. Dan is er dus wel een pakketbezorger een jaar lang gratis voor je aan het werk . .... Ne ik vind het niet vreemd dat pakketjes zoek raken. diefstal onder personeel komt zelden voor btw owrdt wel vaak gedacht door mensen maar veruit me meeste bezorgers zijn betrouwbaar. Kortom wil je een betrouwbare levering betaal er dan voor en niet zeuren als er af en toe iets zoek raakt.
Re: PostNL raakt pakket kwijt
Geplaatst: 17 mar 2018 09:15
door taxikemperman
DeHardeHamer schreef:Beorzorgiing is gratis bij Bol.com las ik laatst ergens voor 1o euro per jaar. Dan is er dus wel een pakketbezorger een jaar lang gratis voor je aan het werk
En weer een reactie van HardeHamer die nergens op slaat.
Als ik met Bol.com een afspraak maak dat mijn pakketje gratis bezorgd wordt, dan hoef ik niet te betalen voor de verzendkosten.
Bol.com moet nog wel steeds betalen voor het bezorgen.
Re: PostNL raakt pakket kwijt
Geplaatst: 17 mar 2018 09:48
door stofzuigertje
In buurten met vele klachten word steeds meer op postagentschap afgeleverd....
Bezorger kreeg niets meer, langere route met minder pakjes en winkel overvol.
Ook bij mijn zal daarom binnenkort een andere bezorger komen om te voorkomen dat de winkel gaat opzeggen!
Dit is het gevolg van geliberaliseerde postmarkt dus Stem VVD en je krijgt prestaties naar beloning!
Vroeger 1 en nu 5 bedrijven die voor minder geld hetzelfde werk doen, dat kan niet goed blijven gaan!