Reaal/Wel of niet een woekerpolis
Geplaatst: 17 mar 2018 20:34
Beste mensen.
Onlangs toch maar eens gekeken op de site van consumentenclaim.nl, naar wederom een info programma op t.v., terwijl wij toch echt dachten alles goed gecontroleerd te hebben.
Wij hebben een navigatiehypotheek, hierin kun je dus kiezen voor een beleggingsvorm of de traditionele spaarhypotheek.
Wij hebben dus gekozen voor de traditionele spaarhypotheek.
In het verleden met onze tussenpersoon al eens een waardeoverzicht opgevraagd en contact gehad met Reaal.
Zij bevestigen in de mail het volgende:
Uw polissen zijn 100% een hypotheekrenterekening wat dus inhoud dat het geen beleggingsverzekering is en omdat het geen beleggingsverzekering is kan het ook geen woekerpolis zijn. Telefonisch hebben ze mij ook medegedeeld dat wij ons eind kapitaal gewoon halen.
Als dit door Reaal bevestigt krijgt en we van consumentenclaim te horen krijgen, ook nadat we alle polissen hebben opgestuurd, dat we toch een woekerpolis hebben, wie spreekt dan de waarheid?
Consumentenclaim zegt dat Reaal en ook onze tussenpersoon altijd zullen ontkennen dat wij een woekerpolis hebben. Maar waarom bevestigd Reaal dan in de mail dat er niets aan de hand is? Zal Reaal hun klant gewoon voorliegen en bevestigingen mailen terwijl ze weten dat ze fout zitten!?
Kan iemand ons tips geven, of hebben dit ook meegemaakt?
Wat adviseert men ons hier?
Alvast bedankt voor alle antwoorden.
Groetjes Moon-8
Onlangs toch maar eens gekeken op de site van consumentenclaim.nl, naar wederom een info programma op t.v., terwijl wij toch echt dachten alles goed gecontroleerd te hebben.
Wij hebben een navigatiehypotheek, hierin kun je dus kiezen voor een beleggingsvorm of de traditionele spaarhypotheek.
Wij hebben dus gekozen voor de traditionele spaarhypotheek.
In het verleden met onze tussenpersoon al eens een waardeoverzicht opgevraagd en contact gehad met Reaal.
Zij bevestigen in de mail het volgende:
Uw polissen zijn 100% een hypotheekrenterekening wat dus inhoud dat het geen beleggingsverzekering is en omdat het geen beleggingsverzekering is kan het ook geen woekerpolis zijn. Telefonisch hebben ze mij ook medegedeeld dat wij ons eind kapitaal gewoon halen.
Als dit door Reaal bevestigt krijgt en we van consumentenclaim te horen krijgen, ook nadat we alle polissen hebben opgestuurd, dat we toch een woekerpolis hebben, wie spreekt dan de waarheid?
Consumentenclaim zegt dat Reaal en ook onze tussenpersoon altijd zullen ontkennen dat wij een woekerpolis hebben. Maar waarom bevestigd Reaal dan in de mail dat er niets aan de hand is? Zal Reaal hun klant gewoon voorliegen en bevestigingen mailen terwijl ze weten dat ze fout zitten!?
Kan iemand ons tips geven, of hebben dit ook meegemaakt?
Wat adviseert men ons hier?
Alvast bedankt voor alle antwoorden.
Groetjes Moon-8