Een verhaal over Stipte en de service die zij bieden.
In 2016 werd er een voorlichtingsavond gehouden door Glasvezel De Wolden en de providers waaruit je kon kiezen. Helaas was ik verhinderd. Mijn beide buren zijn geweest en na overleg hebben we alle 3 gekozen voor Stipte.nl(voorheen Scarlet)
Abonnement afgesloten en wachten tot we zouden worden aangesloten. Verwachting was december 2016. Het trekken van de kabels en de aansluiting op glasvezel werd ernstig vertraagd. Na een aantal toestanden met glasvezel De Wolden over het beschadigden van mijn riool (met alle gevolgen van dien) kwam uiteindelijk het verlossende telefoontje in juni 2017 zouden we worden aangesloten op de glasvezel. Helaas 2 dagen voor de afgesproken datum bericht: aansluiting wordt uitgesteld. Er is een nieuwe datum afgesproken in september. Kwam ook door de vakantie van mij dat dit zo lang duurde. Stipte zou ervoor zorgen dat mij lopende abonnement niet eerder stip gezet zou worden. Helaas in augustus was alles door Stipte opgezegd en kon ook niet meer hersteld worden dus we zaten 3 weken zonder internet- tv - vaste telefoon. Hebben we overleeft natuurlijk maar wel erg onhandig. Er zijn vele telefoontjes geweest over de afgesproken aansluiting. In september werden we dan aangesloten. Helaas het deed het niet want er moest ergens nog een knop omgezet worden. Uiteindelijk was alles eind september 2017 geregeld. Fijn voor iedereen. Tussen september 2017 en januari 2018 functioneerde lang niet als naar behoren. Verbinding viel regelmatig weg en wifi werkte erg slecht. Met oog op de verhuizing heb ik mijn abonnement opgezegd. Ik was wel klaar met Stipte (inmiddels overgenomen door de M7 group)
Het opzeggen ging niet zonder slag of stoot. Ik had een contract tot september 2018 en heb dit moeten afkopen. Dat heb ik gedaan Betaald in februari met de garantie dat ik tot 1 april verbinding zou houden. Jullie raden het al: vanaf maandag 12 maart hebben we niks meer geen vaste telefoon - tv of internet. Natuurlijk heb ik direct die zelfde maandag gebeld: nee mevrouw u heeft geen verbinding. ( daarvoor bel ik immers?) Na een aantal vragen is er een ticket aangemaakt voor de netwerk beheerder die binnen 5 werkdagen contact zou opnemen. ( niet handig met 2 zonen die in de tentamen week zitten maar goed we hebben ons gered)
Nu zijn we de 5 werkdagen voorbij dus nog maar eens bellen...... nee mevrouw wij eten met wat de reden is dat er nog niet gebeld is. Ik vraag het voor u na............ U krijgt bezoek van de netwerkbeheerder...... wanneer weten we niet....... nee dus niet binnen 5 werkdagen...... nee daar hebben wij als bedrijf geen invloed op..... ja ik begrijp dat dat heel vervelend is..... nee u krijgt niet de naam of het nummer van de netwerkbeheerder..... nee wij gaan ook niet bellen met ze .....ja heel spijtig.......nee u kunt niet een leidinggevende spreken die gaat alleen over HR zaken...... Ik kan verder niets voor u doen. U kunt digitaal een klacht indienen. Dank u wel en een prettige dag.......
Iemand nog een tip?
Ik zet het bericht op openbaar dus delen mag
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met aansluiting bij Stipte
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 mar 2018 13:43
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Problemen met aansluiting bij Stipte
Het lijkt erop dat Stipte je verbinding heeft opgezegd dan gaat een netwerkbeheerder weinig voor je betekenen. Bij een provider vragen naar een leidinggevende heeft weinig zin, deze gaan inderdaad over HR zaken en hebben geen technische kennis.E Boesveld schreef:Een verhaal over Stipte en de service die zij bieden.
In 2016 werd er een voorlichtingsavond gehouden door Glasvezel De Wolden en de providers waaruit je kon kiezen. Helaas was ik verhinderd. Mijn beide buren zijn geweest en na overleg hebben we alle 3 gekozen voor Stipte.nl(voorheen Scarlet)
Abonnement afgesloten en wachten tot we zouden worden aangesloten. Verwachting was december 2016. Het trekken van de kabels en de aansluiting op glasvezel werd ernstig vertraagd. Na een aantal toestanden met glasvezel De Wolden over het beschadigden van mijn riool (met alle gevolgen van dien) kwam uiteindelijk het verlossende telefoontje in juni 2017 zouden we worden aangesloten op de glasvezel. Helaas 2 dagen voor de afgesproken datum bericht: aansluiting wordt uitgesteld. Er is een nieuwe datum afgesproken in september. Kwam ook door de vakantie van mij dat dit zo lang duurde. Stipte zou ervoor zorgen dat mij lopende abonnement niet eerder stip gezet zou worden. Helaas in augustus was alles door Stipte opgezegd en kon ook niet meer hersteld worden dus we zaten 3 weken zonder internet- tv - vaste telefoon. Hebben we overleeft natuurlijk maar wel erg onhandig. Er zijn vele telefoontjes geweest over de afgesproken aansluiting. In september werden we dan aangesloten. Helaas het deed het niet want er moest ergens nog een knop omgezet worden. Uiteindelijk was alles eind september 2017 geregeld. Fijn voor iedereen. Tussen september 2017 en januari 2018 functioneerde lang niet als naar behoren. Verbinding viel regelmatig weg en wifi werkte erg slecht. Met oog op de verhuizing heb ik mijn abonnement opgezegd. Ik was wel klaar met Stipte (inmiddels overgenomen door de M7 group)
Het opzeggen ging niet zonder slag of stoot. Ik had een contract tot september 2018 en heb dit moeten afkopen. Dat heb ik gedaan Betaald in februari met de garantie dat ik tot 1 april verbinding zou houden. Jullie raden het al: vanaf maandag 12 maart hebben we niks meer geen vaste telefoon - tv of internet. Natuurlijk heb ik direct die zelfde maandag gebeld: nee mevrouw u heeft geen verbinding. ( daarvoor bel ik immers?) Na een aantal vragen is er een ticket aangemaakt voor de netwerk beheerder die binnen 5 werkdagen contact zou opnemen. ( niet handig met 2 zonen die in de tentamen week zitten maar goed we hebben ons gered)
Nu zijn we de 5 werkdagen voorbij dus nog maar eens bellen...... nee mevrouw wij eten met wat de reden is dat er nog niet gebeld is. Ik vraag het voor u na............ U krijgt bezoek van de netwerkbeheerder...... wanneer weten we niet....... nee dus niet binnen 5 werkdagen...... nee daar hebben wij als bedrijf geen invloed op..... ja ik begrijp dat dat heel vervelend is..... nee u krijgt niet de naam of het nummer van de netwerkbeheerder..... nee wij gaan ook niet bellen met ze .....ja heel spijtig.......nee u kunt niet een leidinggevende spreken die gaat alleen over HR zaken...... Ik kan verder niets voor u doen. U kunt digitaal een klacht indienen. Dank u wel en een prettige dag.......
Iemand nog een tip?
Ik zet het bericht op openbaar dus delen mag
Als je de garantie op papier hebt dat je tot 1 april verbinding zou houden dan kun je herstel eisen. Heb je niets op papier staan dan is de eind datum het moment dat je het contract hebt afgekocht. In je verhaal wordt niet duidelijk waarom je vooraf al je contract afkoopt, dit had je toch beter na 1 april kunnen regelen. Maar goed dat is achteraf eenvoudig te zeggen.
Je zal toch schriftelijk een klacht moeten indienen, en dat is fijn want dan heb je iets op papier, geef ze een redelijke termijn (10 werkdagen) om het te herstellen en eis compensatie voor de periode dat je geen verbinding hebt.
Vermeldt duidelijk in je klacht dat als ze de verbinding niet herstellen je het contract eenzijdig beëindigd en terugbetaling van alle abonnementsgelden tot eind contract terug eist.
Wanneer ze hier niet akkoord mee gaan melden dat je de kwestie gaat voorleggen bij de geschillen commissie telecom.
Re: Problemen met aansluiting bij Stipte
Als zij te vroeg stoppen.....
En indien de afkoop voor lopende contract per auto incasso is gedaan kun je die terug halen tot 2 maanden.
Doe dat maar, voor niet geleverde dienst tot afgesproken datum + vergoeding voor geen internet en duur mobiel of op School moeten blijven voor verbinding.
Laat hun nu maar eens zweten want als zij de regels niet uitvoeren en te vroeg opzeggen is opzeg boete ook onredelijk.
Als zij op tijd hadden geleverd was je contract eerste jaar al verlopen dus hun vertraging en te vroeg afsluiten is dubbele fout.
Na terug halen wel zelf even de maanden tot geleverde datum betalen...
En indien de afkoop voor lopende contract per auto incasso is gedaan kun je die terug halen tot 2 maanden.
Doe dat maar, voor niet geleverde dienst tot afgesproken datum + vergoeding voor geen internet en duur mobiel of op School moeten blijven voor verbinding.
Laat hun nu maar eens zweten want als zij de regels niet uitvoeren en te vroeg opzeggen is opzeg boete ook onredelijk.
Als zij op tijd hadden geleverd was je contract eerste jaar al verlopen dus hun vertraging en te vroeg afsluiten is dubbele fout.
Na terug halen wel zelf even de maanden tot geleverde datum betalen...