LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitkering UWV

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
M.Looman

uitkering UWV

Ongelezen bericht door M.Looman »

:evil: Beste redaktie,
ik heb een wao uitkering van Cadans UWV, Sins 1979 kreeg ik die uiterlijk op de 15e van elke maand, nu kreeg ik vorige maand een brief dat dit per mei op de 23e van elke maand over gemaakt zou worden. Ik vroeg me af of dit zomaar kon want dan schiet er voor mij ineens een week bij in. Hun antwoord was dat zij vooruit betalen, dus dan kan het. En ze lieten het in de maand mei ingaan dan hadden we ook al vakantie geld, dus de minste pijn. Ik vind dit niet kloppen en maak me er elke keer weer kwaat om, want er is zo maar een week verdwenen uit mijn portemone. Ik herinner me ook nog dat ik in 1979 een paar maanden op m'n uitkering heb moeten wachten zonder voorschot, ik moest maar bij vrienden lenen, dus van dat vooruit betalen geloof ik ook niks Wilt u mij hier antwoord op geven

Annelies de B.

Re: uitkering UWV

Ongelezen bericht door Annelies de B. »

Hoezo jeschiet er een week bij in? Je krijgt het toch vooruit. Nou dan en dan doen ze het ook nog als je vakantiegeld krijgt. Ik vind het gezwammel zulke klachten.

Notebook

Ongelezen bericht door Notebook »

Na 25 JAAR(!!!) één wijziging in een uitkering en er gaat iemand klagen, ga je schamen !!!! Je hebt 300 maanden lang netjes je geld gehad, er zijn redenen natuurlijk dat je niet kan werken, maar onze boekhouder vergeet het ook wel eens, en dan hebben we het ook een week later dan normaal. Er zijn landen waar ze nog nooit van een uitkering hebben gehoord, dus prijs jezelf gelukkig dat je hier woont (wat dat betreft), ze doen het netjes bij de vakantiegeld maand (krijg je vakantiegeld als je een uitkering hebt, dat is nieuw voor mij) zodat je er het minst last van hebt, ik vind dat ze het keurig hebben gedaan. Tssss, 1x in de 25 jaar een weekje moeten wachten. Ik hoop dat je het overleefd hebt...

advies

Ongelezen bericht door advies »

Ik ken dit verhaal!
Je kreeg de uitkering de 15e.
Elke 15e, over de maand ervoor, bv 15 februari, over de maand januari.
Of je nou de 15e of de 23e februari je uitkering over januari had gehad, blijft hetzelfde!!
Nu krijg je het 23 juni, over de maand mei...blijft toch hetzelfe!!

Ze hebben het netjes gedaan, tijdens de vakantie-geld maand ( ja, ook bij een uitkering krijgt een mens in mei vankantie geld - die je overigens zelf spaart en in mindering wordt gebracht op je maandelijkse wao).

Ze hebben dit gedaan, om de week te overbruggen, maar een week geld missen is dus NIET het geval.

Misschien is het nu duidelijker, en heeft de redactie weer een probleem minder te behandelen.

MR.ONZIN

Ongelezen bericht door MR.ONZIN »

Deze maand ook weer ontvangen op de 14e wat is het probleem ???

advies

Zoals ik al schreef ; er is geen probleem!!
Jij bewijst het maar weer!!

Maar de berichtgeving klopt dat het de 23e wordt, heb jij mazzel, zal het de volgende maand de 23e zijn...hoe dan ook, een week geld mislopen is KOLDER!!!

margje

Ongelezen bericht door margje »

Uitkering telaat?

Ik krijg nog niet zoalang een uitkering, dus veel ervaring heb ik niet.
Wat ik wel weet is, dat de uitkering al betaald wordt op de 15. dus ik krijg elke maand mijn geld ruim twee weken te vroeg!!!!!!!!!.
dus absoluut geen nabetaling, maar juist vooruit. MAAR wanneer je het altijd op dezelfde datum krijgt raak je daaraan gewend, en meen je er ook reeds de 15 recht op te hebben. werkelijkheid is dat je er pas de laatste dag van de maand recht? op hebt.
groetjes janny

advies

Dus meneer Looman, what's the problem??

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ja dat ken ik

Gast

Meneer Looman moet weer aan het werk, dat krijg je met 300 maanden op je reet zitten.

advies

De blaren zullen er wel opzitten :?: :lol:

Gast

Looman mag blij zijn dat hij geld krijgt zeg.......
Erg makkelijk hè, niks doen en toch iedere maand geld gestort krijgen.....
Willen we dat allemaal niet???

MR.ONZIN

U weet niet wat Looman mankeerd dus oordeel niet :!:

Gast

Daarom mag hij nog wel blij zijn dat hij geld krijgt.
In de meeste landen krijgen ze dat niet hoor, wel kunnen werken of niet.....

advies

Met gast eens.
1x een verandering en iets later geld krijgen, en meteen op z'n kop staan!
Juist als deze man/vrouw inderdaad veel mankeert, moet'ie maar iets meer blijheid en dankbaarheid tonen dat het in Nederland allemaal zo goed geregeld is en al die jaren al een uitkering verstrekt wordt...15e of 23e maakt geen zak uit, hij/zij wordt voorzien van geld voor levensonderhoud en daar gaat het om!

Gast

Precies advies, alleen denken mensen die dat geld krijgen dat het de normaalste zaak van de wereld is en worden nog kwaad dat ze minder krijgen dan mensen die er iedere dag keihard voor moeten werken.
Ik krijg mijn geld altijd pas de laatste week van de maand en ik werk er nog wel voor.

advies

Juist :wink:

En eh, nog niet te treuren voor hem/haar, want als je minder inkomen hebt (uitkering dus ) krijg je huursubsidie, kwijtschelding voor belastingen, bij een beetje goede verzekeringsmaatschappij krijg je ook nog premie-vrijstelling voor je overlijdensrisico-verzekering als je in de wao komt etc etc etc etc.

MR.ONZIN

Vanmiddag kontact gehad met clienten lijn Amsterdan UWV hun is het niet bekend dat dit in het algemeen gebeurt. Dus toch 14/15 elke maand. Is dit onzin of niet :?:

Gast

Looman wees blij dat je nog een uitkering hebt.

Ik heb niks geen werk, geen uitkering.

Krijg geen ww.omdat ze zeggen je bent vrijwillig werkeloos.

Kan de oprotpremie opeten!!!!!!!!!!!! Leuk he.

Heb ik jaren premie voor betaald.
Maar heb nog steeds hoop een baan te vinden.

MR.ONZIN

En er was zeker geen Ontslag vergunning aanwezig oeoeoe wat jammer !!!!

Gesloten