Fraude uren thuiszorg: verslechtering gezondheid client
Geplaatst: 21 mar 2018 12:47
Mijn vader heeft ruim een jaar geleden een herseninfarct gekregen. Na 3 maanden revalideren, is hij thuis met hulp. Op basis van een indicatie vanuit de WMO is er zorg via een Zorginstantie geregeld. Afgesproken is dat er 4x per week, soms 3x ambulante begeleiders komen. Nu blijkt dat zorg sinds november 2017 niet wordt nagekomen, dat met uren gefraudeerd en mijn vader achteruit is gegaan. Dit alles heeft plaatsgevonden na wisseling eerste begeleider.
Gebleken is dat er nadien uren gedeclareerd worden die niet gedraaid worden. Inzicht/uitleg hierover wil men niet geven. Ook rapportages die men zou moet schrijven gedurende de bezoeken over de toestand van mijn vader evenmin. Hoewel hiertoe apart een kwartier gedeclareerd wordt.
Een lang verhaal kort. Tot op heden loop ik tegen een muur aan, want de organisatie werkt niet mee. Het rechtstreeks benaderen van de regiomanager en hoger heeft ook niet mogen baten. De Klachtencommissie evenmin.
Allerlei redenen als, Wet bescherming pesoonsgegevens, wilsbekwaamheid, het kwijt kunnen raken van de post, geen machtiging, worden opgeworpen. Door deze gronden opzij te zetten, is erkend dat ik rapportages mag ontvangen. De rapportage betreft slechts 1 week in februari 2018. Hoewel ik aldus sinds november 2017 aan het vragen ben om.
Er is ondertussen door de organisatie gekozen, mijn mails en verzoeken niet langer te beantwoorden. Het opwerpen van het belang van de client, mijn vader, werkt ook niet. Terwijl ik ondertussen signalen van ander instantie krijg dat hij achteruit is gegaan. Dit bewijs heb ik ook overgelegd, zonder hierop een reactie te mogen krijgen.
Kortom: ik heb nog steeds geen inzicht in zaken aangaande mijn vader, maar ook niet het verslag van de klachtencommissie welke mijn klacht heeft afgedaan. Er is ondertussen door verder speurwerk bevestigd dat er meer gaande is, o.a. met uren e.d. en het belang van een client niet altijd voorop staat. Laatste lijkt mij een zeer kwalijke zaak. Temeer daar we met mensen te maken die al kwetsbaar zijn.
Gebleken is dat er nadien uren gedeclareerd worden die niet gedraaid worden. Inzicht/uitleg hierover wil men niet geven. Ook rapportages die men zou moet schrijven gedurende de bezoeken over de toestand van mijn vader evenmin. Hoewel hiertoe apart een kwartier gedeclareerd wordt.
Een lang verhaal kort. Tot op heden loop ik tegen een muur aan, want de organisatie werkt niet mee. Het rechtstreeks benaderen van de regiomanager en hoger heeft ook niet mogen baten. De Klachtencommissie evenmin.
Allerlei redenen als, Wet bescherming pesoonsgegevens, wilsbekwaamheid, het kwijt kunnen raken van de post, geen machtiging, worden opgeworpen. Door deze gronden opzij te zetten, is erkend dat ik rapportages mag ontvangen. De rapportage betreft slechts 1 week in februari 2018. Hoewel ik aldus sinds november 2017 aan het vragen ben om.
Er is ondertussen door de organisatie gekozen, mijn mails en verzoeken niet langer te beantwoorden. Het opwerpen van het belang van de client, mijn vader, werkt ook niet. Terwijl ik ondertussen signalen van ander instantie krijg dat hij achteruit is gegaan. Dit bewijs heb ik ook overgelegd, zonder hierop een reactie te mogen krijgen.
Kortom: ik heb nog steeds geen inzicht in zaken aangaande mijn vader, maar ook niet het verslag van de klachtencommissie welke mijn klacht heeft afgedaan. Er is ondertussen door verder speurwerk bevestigd dat er meer gaande is, o.a. met uren e.d. en het belang van een client niet altijd voorop staat. Laatste lijkt mij een zeer kwalijke zaak. Temeer daar we met mensen te maken die al kwetsbaar zijn.