Pagina 1 van 2

DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 22 mar 2018 17:15
door TheWinnerTakesItAll
Tot voor kort had ik eigenlijk weinig klachten over DHL, en liet de pakketjes ook meestal van mijn adres ophalen. Maar nu er twee pakketshops bij dichtbij zijn gekomen, maak ik daarvan meestal gebruik als verzender. Handig, want daarmee zijn de te verzenden pakketten een dag eerder op hun bestemming. (Meestal).

Maar de laatste weken krijg ik het ene na het andere alarmsignaal over de dienstverlening van DHL. Eén van de klanten vroeg mij nadrukkelijk NIET te verzenden met DHL vanwege de slordige en ruwe behandeling die men had ervaren, en ik ben voor die klant daarom uitgeweken naar een andere koeriersdienst.
Kort daarna ben ik zelf met een het probleem komen zitten dat een pakket dat in de pakketshop van DHL Parcel werd afgegeven opeens totaal van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen. Een serieus probleem, want het pakket moet coûte que coûte weer boven water komen.

Gemeld bij de DHL Klantenservice, zonder resultaat. Vervolg op klacht.nl, en dat forum wordt goed gevolgd door het Webcare team van DHL. Echt waar, men heeft daarvoor mensen aangesteld wiens taak het is om de op dat forum gemelde klachten op te lossen. En dat doen ze vlijtig. De meeste klachten worden binnen een dag 'opgelost', met een excuus-berichtje, en een boodschap dat men de 'claim' heeft afgerond. Pakket is niet meer vindbaar in het tracking systeem, en dus heeft het Webcare team geen middelen meer om de reden van de verduistering op te helderen. Nu weet ik de kenmerken van het pakket in kwestie, en gezien de verpakking, en het gegeven dat er naast het verzendlabel ook een pakbon in de doos zat, is het voor mij niet te begrijpen hoe zo iets zoek kan raken. Pakket is verschillende malen gescand, gesorteerd, en ingepland voor bezorging. Volgens de tracking informatie is het allemaal goed gegaan tot en met de sortering in het "landelijke sorteercentrum". Verdwenen in of nabij het sorteercentrum. De bezorger is er dus nog niet aan te pas gekomen. ONMOGELIJK !

Maar het Webcare team blijft (van achter hun beeldscherm) volhouden dat de kwestie is opgelost en afgedaan. Men is daar niet echt van de ernst van deze vermissing doordrongen, en begrijpt nog steeds niet dat het probleem pas is verholpen wanneer het pakket is gevonden.

Reactie: Sorry, onze welgemeende excuses, maar wij kunnen U verder niet helpen ...

Eh, wacht effe, we hebben de profs van RADAR nog niet op de hoogte gesteld. Bij deze ....

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 13:16
door yan
Een serieus probleem, want het pakket moet coûte que coûte weer boven water komen.
Kan ik me niet voorstellen...
Als het écht onvervangbaar is dan verstuur je het per koerier of op zijn minst verzekerd.

Blijkbaar is hier niet voor gekozen: dan is het jammer maar helaas als iets kwijt raakt, dat kan gebeuren natuurlijk.
En ja als het krijgt is wat kan DHL dan nog verder doen? op de plek waar het volgens het systeem moet liggen daar is het niet dus wat verwacht u nog meer?

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 13:57
door Moneyman
TheWinnerTakesItAll schreef:Tot voor kort had ik eigenlijk weinig klachten over DHL, en liet de pakketjes ook meestal van mijn adres ophalen. Maar nu er twee pakketshops bij dichtbij zijn gekomen, maak ik daarvan meestal gebruik als verzender. Handig, want daarmee zijn de te verzenden pakketten een dag eerder op hun bestemming. (Meestal).

Maar de laatste weken krijg ik het ene naar het andere alarmsignaal over de dienstverlening van DHL. Eén van de klanten vroeg mij nadrukkelijk NIET te verzenden met DHL vanwege de slordige en ruwe behandeling die men had ervaren, en ik ben voor die klant daarom uitgeweken naar een andere koerier.
Kort daarna ben ik zelf met een het probleem komen zitten dat een pakket dat in de pakketshop van DHL Parcel werd afgegeven opeens totaal van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen. Een serieus probleem, want het pakket moet coûte que coûte weer boven water komen.

Gemeld bij de DHL Klantenservice, zonder resultaat. Vervolg op klacht.nl, en dat forum wordt goed gevolgd door het Webcare team van DHL. Echt waar, men heeft daarvoor mensen aangesteld wiens taak het is om de op dat forum gemelde klachten op te lossen. En dat doen ze vlijtig. De meeste klachten worden binnen een dag 'opgelost', met een excuus-berichtje, en een boodschap dat men de 'claim' heeft afgerond. Pakket is niet meer vindbaar in het tracking systeem, en dus heeft het Webcare team geen middelen meer om de reden van de verduistering op te helderen. Nu weet ik de kenmerken van het pakket in kwestie, en gezien de verpakking, en het gegeven dat er naast het verzendlabel ook een pakbon in de doos zat, is het voor mij niet te begrijpen hoe zo iets zoek kan raken. Pakket is verschillende malen gescand, gesorteerd, en ingepland voor bezorging. Volgens de tracking informatie is het allemaal goed gegaan tot en met de sortering in het "landelijke sorteercentrum". Verdwenen in of nabij het sorteercentrum. De bezorger is er dus nog niet aan te pas gekomen. ONMOGELIJK !

Maar het Webcare team blijft (van achter hun beeldscherm) volhouden dat de kwestie is opgelost en afgedaan. Men is daar niet echt van de ernst van deze vermissing doordrongen, en begrijpt nog steeds niet dat het probleem pas is verholpen wanneer het pakket is gevonden.

Reactie: Sorry, onze welgemeende excuses, maar wij kunnen U verder niet helpen ...

Eh, wacht effe, we hebben de profs van RADAR nog niet op de hoogte gesteld. Bij deze ....
Vertel eens. Wat verwacht je concreet wat DHL zou moeten doen?

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 14:05
door TheWinnerTakesItAll
Vertel eens. Wat verwacht je concreet wat DHL zou moeten doen?
Ik zou het niet erg vinden wanneer de hele DHL zelf van de aardbodem zou verdwijnen.

Maar voordat ze dat gaan doen moeten ze gewoon eerst mijn pakket bezorgen. Aan de hand van hun super geavanceerde tracking systeem zullen ze moeten vaststellen waar het is gebleven. Het was geen autonoom vliegende drone .....

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 14:16
door TheWinnerTakesItAll
fonsflons schreef:
TheWinnerTakesItAll schreef: Denken dat er een mannetje in dienst is die met een beschrijving van het uiterlijk pakketjes gaat zoeken gebeurd alleen in tekenfilms. Sad but true.
Er zaten documenten (met adresgegevens) OP het pakket en ERIN. Zelfs wanneer het verzendlabel heeft losgelaten, kan het niet zijn dat de pakbon die erin zat ook is verdwenen. Een systematische fout of sabotage, maar wat precies is aan DHL om het uit te zoeken.
Volgens het tracking systeem is het voor het laatst "gezien" in een landelijk sorteercentrum. En dus kan men daaruit afleiden waar dat was.

Welke tekenfilm bedoel je ?

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 14:38
door TheWinnerTakesItAll
Zie je wel. we komen al wat dichterbij. Als het ergens in die berg ligt, dan kan ik het binnen een kwartier aanwijzen.

Nog wat meer foto's graag, want flonsflons zit dicht bij het vuur merk ik.

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 14:53
door TheWinnerTakesItAll
yan schreef: Als het écht onvervangbaar is dan verstuur je het per koerier of op zijn minst verzekerd.
Wat helpt een verzekering als het onvervangbaar is en verdwijnt ?
Een verzekering gaat het niet boven water krijgen, en is dus geen remedie ...

en verderop:
yan schreef: helaas als iets kwijt raakt, dat kan gebeuren natuurlijk
Ik maak al meer dan 30 jaar zakelijk gebruik van verschillende koeriersdiensten. (UPS, GLS, DPD, PostNL, e.a.)
Met deze vervoerders is er nog nooit een geregistreerde zending van mij of voor mij verdwenen of beschadigd. Wel met briefpost.

DHL op nummer :arrow: 1. Ja ja, voor het eerst in 2018

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 15:24
door TheWinnerTakesItAll
fonsflons schreef:Maar ik ben bang dat jouw belang betreffende de inhoud niemand harder zijn best zal laten doen bij DHL.
En dat beschrijft al aardig de kern van het wankele imago van DHL (Parcel).

De medewerkers zijn weinig betrokken, of worden onderbetaald, en kunnen na een fout ongestraft verder. De enigen die lijden zijn de verzender en ontvanger.

De diensten van DHL worden net als elders geschapen met een "business model". Met aantrekkelijke tarieven opdrachtgevers binnenhalen, en daarmee de winst optimaliseren. Dus wanneer 0,1 % mislukt, en 99,9% goed, zal het voor de bedrijfsleiding wel interessanter zijn dan 0,01% faalkans, en een kleiner marktaandeel. In een competitieve markt als de logistieke dienstverlening is het de beste manier om te "overleven".

Totdat het imago dusdanig is geschaad dat de opdrachtgevers wegblijven.

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 15:53
door TheWinnerTakesItAll
fonsflons schreef: Dat betekend gewoon dat je pech hebt gehad.
Tja, ik was gewend te werken met koeriersdiensten die een faalkans van minder dan 0,001% hadden, en mij nog nooit teleur gesteld hebben.

In ben uit de Brainport, dus met een mindset voor _ZERO_DEFECT_ , en had nog niet meegemaakt dat anderen met 0,1% tevreden zijn.

"Pech krijgen" vanwege een systeemfout komt in mijn vocabulair niet voor. En al helemaal niet wanneer de veroorzaker er mee weg komt, en zijn klant met de gebakken peren laat zitten.

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 16:09
door TheWinnerTakesItAll
Beste flonsflons, Je dwaalt als een van de 350.000 van de club een beetje af. Ik wacht nog op de aanvullende foto's, en ik las dat er ook camera's worden gebruikt in de sorteerruimten. Ga eens kijken dan wat er daar op 9 maart verkeerd is gegaan. Dat ene kubusvormige bruine doosje moet je op letten. En er waren die dag niet veel kubusvormige doosjes, kan ik je verzekeren.

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 16:46
door TheWinnerTakesItAll
Wat is dat nou flons :shock: . Alleen commentaar leveren op het forum en net doen alsof je alles weet over hoe het reilt en zeilt bij de club van 350.000 ?

Citaat van de DHL website : [quote=DHL] DHL voelt een speciale trots voor haar mensen. Een internationaal bedrijf waar diversiteit, ambitie en een collectieve Can-Do-instelling wordt gewaardeerd.[/quote]

Als dat geen perfectionisme is ...

Hup hup hup flons, zet die machinerieën en medewerkers in gang, en vind mijn KUBUS :!:

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 17:07
door Gegrand
U bent blijkbaar gewend dat er zoals in uw bedrijf een foutenkans van nagenoeg nihil is bij elk ander bedrijf.
Tsja , dat is bij de meeste andere bedrijven toch duidelijk anders en eerlijk gezegd denk ik dat u dat ook wel weet. :wink:

Maar wat ik dan niet begrijp is dat u een pakket met voor u een inhoud die onvervangbaar is doodgewoon verzend met een pakketdienst die vervoert onder AVC conditie,s (vergoeding bij schade of vermissing 3.40 euro per kg).
Zoiets laat je vervoeren door een waardetransporteur of een directe koerier waar de foutenkans nu eenmaal vele malen lager liggen.
Maar daar is dan ook de prijs naar.

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 17:16
door renewouters
TheWinnerTakesItAll schreef:
fonsflons schreef: Dat betekend gewoon dat je pech hebt gehad.
Tja, ik was gewend te werken met koeriersdiensten die een faalkans van minder dan 0,001% hadden, en mij nog nooit teleur gesteld hebben.

In ben uit de Brainport, dus met een mindset voor _ZERO_DEFECT_ , en had nog niet meegemaakt dat anderen met 0,1% tevreden zijn.

"Pech krijgen" vanwege een systeemfout komt in mijn vocabulair niet voor. En al helemaal niet wanneer de veroorzaker er mee weg komt, en zijn klant met de gebakken peren laat zitten.
Misschien moet je jouw foutloze diensten als consultant aanbieden aan al die falende pakjesbezorgers. Ik denk dat die heel graag een zero defect systeem willen ontwerpen. Je kunt minstens 200 euro per uur vragen.

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 20:14
door Lady1234
Zelfs als u het met een koerier had laten bezorgen, had het nog fout kunnen gaan. Aanrijding, auto in de brand, papieren verloren.

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 20:34
door Moneyman
TheWinnerTakesItAll schreef:
Vertel eens. Wat verwacht je concreet wat DHL zou moeten doen?
Ik zou het niet erg vinden wanneer de hele DHL zelf van de aardbodem zou verdwijnen.

Maar voordat ze dat gaan doen moeten ze gewoon eerst mijn pakket bezorgen. Aan de hand van hun super geavanceerde tracking systeem zullen ze moeten vaststellen waar het is gebleven. Het was geen autonoom vliegende drone .....
Heb je zelf ook in de gaten dat je mijn vraag vakkundig ontwijkt?

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 21:12
door TheWinnerTakesItAll
Moneyman schreef: Heb je zelf ook in de gaten dat je mijn vraag vakkundig ontwijkt?
Wat is er niet duidelijk aan de opdracht : "moeten ze gewoon eerst mijn pakket bezorgen" ?

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 21:41
door Moneyman
TheWinnerTakesItAll schreef:
Moneyman schreef: Heb je zelf ook in de gaten dat je mijn vraag vakkundig ontwijkt?
Wat is er niet duidelijk aan de opdracht : "moeten ze gewoon eerst mijn pakket bezorgen" ?
Ja, duh. Dat is duidelijk niet gelukt. Wat moet DHL daar volgens jou nu CONCREET aan doen?

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 23 mar 2018 22:29
door TheWinnerTakesItAll
... ze moeten gewoon eerst mijn pakket bezorgen.

Het pakket dat ik aan hun heb overgedragen, wat door hun wanprestatie is zoek geraakt , alsnog opsporen en bezorgen.

Concreter kan ik het niet formuleren.

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 24 mar 2018 15:27
door Nijogeth
TheWinnerTakesItAll schreef:... ze moeten gewoon eerst mijn pakket bezorgen.

Het pakket dat ik aan hun heb overgedragen, wat door hun wanprestatie is zoek geraakt , alsnog opsporen en bezorgen.

Concreter kan ik het niet formuleren.
Het is kwijt en niet te vinden, wat verwacht je dat men nu doet?

Re: DHL (Parcel): pakket (met documenten) na sortering spoorloos

Geplaatst: 24 mar 2018 18:32
door Moneyman
Nijogeth schreef:
TheWinnerTakesItAll schreef:... ze moeten gewoon eerst mijn pakket bezorgen.

Het pakket dat ik aan hun heb overgedragen, wat door hun wanprestatie is zoek geraakt , alsnog opsporen en bezorgen.

Concreter kan ik het niet formuleren.
Het is kwijt en niet te vinden, wat verwacht je dat men nu doet?
Die vraag wil The Winner zo te merken niet beantwoorden... het is natuurlijk ook veel makkelijker om alleen maar te roepen dát iets moet, zonder te concretiseren hóe iets moet.

DHL zegt: ik ben het kwijt. Dan heb je gewoon pech. Zelfs als wannabee "winner".