Samenreiskorting NS extra activeren?
Geplaatst: 27 mar 2018 18:27
Vorige week reisden mijn partner en ik naar Nijmegen met de pas voor samenreiskorting -40%.
Via de Ns kaartverkoopautomaat op het station in Tiel activeer ik mijn anonieme ov kaart voor de samenreiskorting.
Op het scherm zie ik, dat de korting voor de gehele dag geldig is.
We gaan met de Arriva trein naar Elst waar we moeten overstappen naar een NS trein richting Nijmegen. Tijdens het uitchecken zag ik dat mijn korting op de NS reis niet de korting berekend maar Arriva wel.
Vreemd dacht ik nog.
Voordat de dag om was willen we terugreizen en ik zie weer dat de NS reis zonder korting is.
Later in de Arriva trein vroeg ik de conducteur of je voor de terugreis de samenreiskorting weer moet activeren.
“Nee hoor” zei hij. “Geef de kaart maar eens en zal het controleren” Nadat hij dit had gedaan zei hij,” ja, de korting wordt berekend”.
Heel erg vreemd dat ik via een NS kaartverkoopautomaat wel de korting van Arriva krijg en niet als ik reis met de NS. Nadat ik met de klantenservice van de NS had gebeld, deelde een medewerker me mee dat ik dan voor de NS opnieuw de samenreiskorting moet activeren. Nou dan moet je, je wel haasten omdat de aansluiting niet te missen.
Zouden ze dit niet makkelijker kunnen maken? Waarom extra moeten activeren? Want het was toch de hele dag geldig volgens het NS kaartverkoopautomaat?
Via de Ns kaartverkoopautomaat op het station in Tiel activeer ik mijn anonieme ov kaart voor de samenreiskorting.
Op het scherm zie ik, dat de korting voor de gehele dag geldig is.
We gaan met de Arriva trein naar Elst waar we moeten overstappen naar een NS trein richting Nijmegen. Tijdens het uitchecken zag ik dat mijn korting op de NS reis niet de korting berekend maar Arriva wel.
Vreemd dacht ik nog.
Voordat de dag om was willen we terugreizen en ik zie weer dat de NS reis zonder korting is.
Later in de Arriva trein vroeg ik de conducteur of je voor de terugreis de samenreiskorting weer moet activeren.
“Nee hoor” zei hij. “Geef de kaart maar eens en zal het controleren” Nadat hij dit had gedaan zei hij,” ja, de korting wordt berekend”.
Heel erg vreemd dat ik via een NS kaartverkoopautomaat wel de korting van Arriva krijg en niet als ik reis met de NS. Nadat ik met de klantenservice van de NS had gebeld, deelde een medewerker me mee dat ik dan voor de NS opnieuw de samenreiskorting moet activeren. Nou dan moet je, je wel haasten omdat de aansluiting niet te missen.
Zouden ze dit niet makkelijker kunnen maken? Waarom extra moeten activeren? Want het was toch de hele dag geldig volgens het NS kaartverkoopautomaat?