LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sportboxx levert geen kaarten op afgesproken moment

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
barb70
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2018 10:09

Sportboxx levert geen kaarten op afgesproken moment

Ongelezen bericht door barb70 »

Ik heb in december via internet een Sportboxx gekocht voor 2 kaarten voor een voetbalwedstrijd, aanstaande zondag, 1 april dus. In januari heb ik de wedstrijd daadwerkelijk gereserveerd en ik kreeg ook een ontvangstbevestiging en dat ik 1 week van te voren de kaarten per mail zou ontvangen. Inmiddels is het woensdag en ik heb de kaarten nog steeds niet. Het bedrijf is onbereikbaar, telefonisch niet, per mail komt er geen reactie, en ook op facebook reageert men gewoon niet. Zijn er meer mensen met deze ervaringen van dit bedrijf? Ik kan op internet echt nergens wat aan klachten vinden, dat heb ik voor ik de box kocht ook gedaan en ook toen, geen negatieve dingen te vinden. Daarom toch met vertrouwen dit gedaan. De boxen worden ook verkocht bij Primera, Bruna, Bijenkorf enz, echt niet de minste bedrijven. Daarnaast stellen zij met diverse goede doelen samen te werken. Ook de Eredivisie zelf wordt genoemd. Maar voorlopig zit ik wel met een fikse strop op dit moment.....

https://www.sportboxx.com/nl

Speedy123
Berichten: 2003
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Sportboxx levert geen kaarten op afgesproken moment

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Helaas bent u waarschijnlijk het slachtoffer van het zoveelste tegoed bonnenbedrijf. Elk jaar zitten mensen met tegoedbonnen die ze gekocht hebben maar niet kunnen verzilveren. Toch blijven mensen maar tegoed bonnen kopen, in alle soorten en maten.

Het enige wat ik kan zeggen, trap er niet in. Elke keer weer is er gedonder met tegoed bonnen of met de kleine lettertjes die mensen niet goed gelezen hebben. Soms ontvangt men helemaal niets, soms krijgt men geen wisselgeld terug als de waarde van de bon hoger is dan het product of de dienst die ermee aangeschaft wordt, andere keren kunt u de bon maar bij een beperkt aan zaken inwisselen. Soms is de bon ineens verlopen, bleken ze maar beperkt geldig te zijn. Noem het maar op, het is altijd ellende.

Er is maar een soort tegoed bon die u kunt vertrouwen, die niet verloopt en die overal geaccepteerd wordt en dat is de ECB bon. In diverse eenheden te koop met waarde varierent van 5 euro tot 500 euro. Deze bonnen worden overal in Euopa geaccepteerd. Alle andere bonnen kunt u het beste links laten liggen, er komt altijd gedonder van. Trap er niet in, ruil geen ECB bon in voor een andere inferieure bon.

Ook waar de bonnnen verkocht worden maakt niets uit, dat geeft geen enkele garantie over de betrouwbaarheid van de bon. Wel geeft het kopen bij een winkel iets meer zekerheid dan online, u kunt de winkel aanspreken. Maar beperk u tot ECB bonnen en nimmer meer een andere bon. Scheelt een hoop ellende.

Ter achtergrond van uw bon, in 2015 zag Marcel Weenink (voor de redactie, dit is informatie uit publieke bron) een gat in de bonnenmarkt, boeken bon, de pluim, de bongo bon, hotel bon, reis bon, diner bon, bonnen te over echter een sport bon, die bestond nog niet. In de sportwereld werden alleen ECB bonnen geaccepteerd. Toen werd het bedrijf Sportboxx in 2015 opgericht. Impero BV en Emeah Beheer BV traden toe als bestuurder. Voortvarend sloten ze deals met een paar voetbalclubs waaronder NAC en winkelketens zoals de Read shop. Begin 2017 zien we dat het gestort kapitaal van 10.000 euro verhoogd wordt naar 410.000 euro. Ze hadden wilde plannen om Europa te veroveren met hun sport bon. In begin 2018 treed Emeah Beheer BV af als bestuurder, alleen de BV Impero met Marcel Weenink als enige werknemer blijft over. En nu april 2018 krijgt u uw voetbalkaartjes niet geleverd maar u kunt ook geen contact krijgen met Sportboxx. Ik zou zeggen trek uw eigen conclusie.

Waarom gaat het elke keer mis met bonnen? De reden is vrij eenvoudig. De koper wil dat de bon net zoveel waard is dan het bedrag dat de koper ervoor betaald. Dus stel, u koopt een Sportboxx van 100 euro, dan wilt u er ook twee kaartjes van 50 euro mee kunnen kopen als u naar het voetballen wilt gaan. Echter de winkel waarin de bon verkocht wordt, wil ook een percentage van de opbrengst, immers zij stallen de bonnen uit en verkopen ze aan haar klanten. Laten we zeggen dat ze 20 procent willen hebben van de verkoopprijs.

Maar Sportboxx heeft ook haar kosten en wil ook wat verdienen. Dus laten we zeggen dat die toch wel 30 procent (ook puur fictief. ik heb geen idee wat hun percentage is) van de opbrangst wil hebben om de kosten te dekken en wat winst te maken. Dan blijft er nog maar 50 procent over voor de voetbalclub. Ze moeten u dus kaartjes verkopen met 50 procent korting. En dan ontstaan de problemen, is de wedstrijd niet populair en is er genoeg plek, dan wil een club best wel kaartjes met korting leveren om het stadion vol te krijgen, echter zijn de kaartjes in trek en bijna uitverkocht, dan wil de club geen korting geven. En dan ontstaat er een probleem met de levering.

We zien dit elke keer, restaurants die maar een paar tafels met bonnen betaald willen hebben en niet op de drukke zaterdag, hotels die eisen dat in ruil voor de acceptatie van de bon u er ook moet dineren, noem het maar op. Elke keer zien we hetzelfde. Meestal vroeg of laat gaat de bonnenverkoper failliet, mensen die bonnen hebben gekocht krijgen niets meer geleverd, want degene die de dienst of het product moet leveren, wordt niet meer betaald. De opbrengst van de bon zit vaak allang niet meer in het bonnenbedrijf. En zo gaat het al tientallen jaren in Nederland.

Gesloten