Pingpongspel met Pronto na verkeerde levering bank
Geplaatst: 28 mar 2018 14:12
Helaas voor de tweede keer in een half jaar tijd problemen bij pronto. Begin januari een nieuw bankstel besteld, 2 x een 2,5 zits. Levertijd zou 8 weken zijn en afgelopen zaterdag hebben we dan ook onze banken opgehaald. Deze stonden al netjes geladen in de bus toen wij deze kwamen halen ( goede service dat pronto voor een bus zorgt ).
Toen we thuiskwamen zagen we bij het uitpakken echter dat we maar 1 x een 2,5 zits bank hebben gekregen, en 1 keer een deel van een hoekbank..... Aiiii dit was verkeerd gegaan. Ik heb direct de winkel gebeld en de medewerkster vertelde me dat er idd iets fout was gegaan, maar dat “onze” goede bank nog in het magazijn stond in Den Bosch. Ze zou deze direct voor ons reserveren, en ik zou afgelopen maandag gebeld worden om een afspraak te maken wanneer we de hoekbank en de andere 2,5 zits zouden omruilen. Prima service, een foutje is natuurlijk menselijk!
Maar toen begon het.... ik moest een online klachtenformulier invullen en foto’s bijvoegen van de verkeerd geleverde bank. De bank die goed was geleverd mochten we gewoon in gebruik nemen.
Maandag niets gehoord, dus opnieuw contact opgenomen. Dinsdag kreeg ik een mail van het servicecenter, dat mijn ingezonden “ klacht “ was doorgestuurd naar de producent van de bank en we moesten wachten op een reactie vanuit de fabriek. Huh? Het verhaal lijkt opeens anders te worden nu. Dus ik stuur een mail terug dat ik er vanuit was gegaan dat er voor ons een bank in het magazijn stond. Om 17.00u. belde er een mevrouw vanuit het servicecenter...... Ik hield mijn hart vast, dit leek dezelfde kant op te gaan als met onze eethoek vorig jaar
Waar ik het vandaan haalde dat mij een andere bank was beloofd vanuit het magazijn? Dit had de verkoopster mij nooit toe mogen zeggen afgelopen zaterdag. Er stond namelijk helemaal geen bank voor ons in het magazijn, en de bank die zogenaamd voor ons was gereserveerd had een andere klant inmiddels al opgehaald!
Oeps...... over kokend bloed gesproken.....
“ mevrouw ik heb begin januari een bankstel besteld, een aanbetaling gedaan en afgelopen zaterdag het gehele bedrag netjes betaald. Vervolgens leveren jullie een verkeerde bank, en kom ik in een Ping Pong spel terecht “.
Een Ping Pong spel vroeg ze? Nee helemaal geen Ping Pong spel! Zij wilde juist contact opnemen om door te geven dat het langer zou gaan duren dan afgelopen zaterdag telefonisch is medegedeeld. Deze verkoopster had geen toezegging mogen doen..... en daar zou ze nog wat van te horen krijgen!
Kortom, hoe gaan we dit oplossen? Moet ik 8 weken wachten op een nieuwe bank? Ik stelde al voor om de hele rotzooi op te komen halen en mijn geld terug te geven. Nee, dat is geen optie volgens pronto want zij hebben wettelijk gezien een termijn waarbinnen ze tot een oplossing mogen komen.
Gelukkig zag ik zojuist op de website van pronto dat onze bank op voorraad is bij veel filialen ( volgens de site zelfs in Den Bosch ). Met een gerust hart gaan we er dan ook maar vanuit dat we vandaag een telefoontje krijgen dat de bank deze week nog geleverd wordt. Kunnen we van het weekend de sierkussens in de winkel gaan kopen die we gezien hebben
Toen we thuiskwamen zagen we bij het uitpakken echter dat we maar 1 x een 2,5 zits bank hebben gekregen, en 1 keer een deel van een hoekbank..... Aiiii dit was verkeerd gegaan. Ik heb direct de winkel gebeld en de medewerkster vertelde me dat er idd iets fout was gegaan, maar dat “onze” goede bank nog in het magazijn stond in Den Bosch. Ze zou deze direct voor ons reserveren, en ik zou afgelopen maandag gebeld worden om een afspraak te maken wanneer we de hoekbank en de andere 2,5 zits zouden omruilen. Prima service, een foutje is natuurlijk menselijk!
Maar toen begon het.... ik moest een online klachtenformulier invullen en foto’s bijvoegen van de verkeerd geleverde bank. De bank die goed was geleverd mochten we gewoon in gebruik nemen.
Maandag niets gehoord, dus opnieuw contact opgenomen. Dinsdag kreeg ik een mail van het servicecenter, dat mijn ingezonden “ klacht “ was doorgestuurd naar de producent van de bank en we moesten wachten op een reactie vanuit de fabriek. Huh? Het verhaal lijkt opeens anders te worden nu. Dus ik stuur een mail terug dat ik er vanuit was gegaan dat er voor ons een bank in het magazijn stond. Om 17.00u. belde er een mevrouw vanuit het servicecenter...... Ik hield mijn hart vast, dit leek dezelfde kant op te gaan als met onze eethoek vorig jaar
Waar ik het vandaan haalde dat mij een andere bank was beloofd vanuit het magazijn? Dit had de verkoopster mij nooit toe mogen zeggen afgelopen zaterdag. Er stond namelijk helemaal geen bank voor ons in het magazijn, en de bank die zogenaamd voor ons was gereserveerd had een andere klant inmiddels al opgehaald!
Oeps...... over kokend bloed gesproken.....
“ mevrouw ik heb begin januari een bankstel besteld, een aanbetaling gedaan en afgelopen zaterdag het gehele bedrag netjes betaald. Vervolgens leveren jullie een verkeerde bank, en kom ik in een Ping Pong spel terecht “.
Een Ping Pong spel vroeg ze? Nee helemaal geen Ping Pong spel! Zij wilde juist contact opnemen om door te geven dat het langer zou gaan duren dan afgelopen zaterdag telefonisch is medegedeeld. Deze verkoopster had geen toezegging mogen doen..... en daar zou ze nog wat van te horen krijgen!
Kortom, hoe gaan we dit oplossen? Moet ik 8 weken wachten op een nieuwe bank? Ik stelde al voor om de hele rotzooi op te komen halen en mijn geld terug te geven. Nee, dat is geen optie volgens pronto want zij hebben wettelijk gezien een termijn waarbinnen ze tot een oplossing mogen komen.
Gelukkig zag ik zojuist op de website van pronto dat onze bank op voorraad is bij veel filialen ( volgens de site zelfs in Den Bosch ). Met een gerust hart gaan we er dan ook maar vanuit dat we vandaag een telefoontje krijgen dat de bank deze week nog geleverd wordt. Kunnen we van het weekend de sierkussens in de winkel gaan kopen die we gezien hebben