Pagina 1 van 3
Re: onnodig dure tarieven Breda-Antwerpen ipv Roosendaal-Ant
Geplaatst: 29 mar 2018 07:08
door kweenie
Even kort samengevat, als ik het hoog begrijp heb je vanaf april de keus of je een snellere en duurdere reis wilt of een goedkopere en tragere reis. En dat vind je een probleem.
Ik denk dat veel andere mensen dat juist wel een eerlijke situatie vinden. En een situatie waar we ook in Nederland steeds meer naartoe gaan. Volgens mij is Nederland een van weinige landen waar je voor een snelle intercity even veel betaalt als voor een traag boemeltje.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 29 mar 2018 08:41
door NeoDutchio
venantius schreef:Voor (enigszins) compensatie zou ik het eerlijk vinden, als NS op haar website enkele reizen Breda-Noorderkempen v.v. nu gaat aanbieden voor 2 euro.
Waarom zou u nog meer gecompenseerd moeten worden? U valt met uw 65+ al in andere tarieven. Daarbij maakt u de prijzen niet bij NS.
Uw manier van praten hier is ook verre van fatsoenlijk te noemen. Praten over klunzen en slooptreinen is nou niet iets waar u vrienden mee maakt. Maar het staat u vrij om bij deze ‘klunzen’ te vragen of de Fyra weer mag terugkeren. Zal ik er voor u een sleepkabel aan hangen zodat u de trein kan trekken. Dat was namelijk het probleem van de Fyra, die reed niet.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 29 mar 2018 19:13
door Lady1234
Waarom gaat u niet per auto? Kunt u reizen zoals u wilt.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 29 mar 2018 19:39
door NeoDutchio
venantius schreef:Laat ik dan maar volstaan, dat je op de NL website goedkoper uit bent, dan op de Belgische website, voor genoemd ticket.
De term 'klunzen' vind ik hier volkomen gerechtvaardigd, als mijn mening, waardoor miljoenen reizigers nu gedupeerd worden.
Dat die Fyra niet reed was precies de schuld van die klunzen, alsmede de nu afgedwongen omreis via Breda met nieuwe prijzen
Ook het 50% korting weekend-tarief verdwijnt (waar ik als 65+ niets aan heb) maar wellicht komen de protesten na 11-4-2018.
Genoemde stop-trein noemen ze in Belgie zelf een 'varkenskop' en zou vermoedelijk in Nederland worden afgekeurd.
Dat u nog plaats heeft in die trein als daar miljoenen mensen gebruik van maken.
Tja, dat de 50% korting weekend tarief waar u toch geen gebruik van maakt verdwijnt maakt voor u dus niets uit. Er veranderd zoveel in de wereld. En het mooiste is dat er ook een hoop nieuws voor terug komt.
En dat de NS goedkoper is dan de Belgische spoorwegen is ook niets nieuws. Het is een ander bedrijf en ieder bedrijf mag zijn eigen prijzen hanteren. Daarbij hebben ze in België een ander BTW tarief.
Kort gezegd: u roept een hoop, maar zegt niets.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 29 mar 2018 22:13
door Moneyman
venantius schreef:Als 65+ reis ik per bus, 1 jaar, voor 65+53 euro, door Zeeland (inclusief interliner 395 naar Rotterdam-Zuidplein) en Vlaanderen, wat goed te kombineren is, met weekend-vrij 1e klas voor 29 euro per maand en het vaste retour-treintarief voor 65+ van 6,50 euro in Belgie. Bijv. een retourtje Groningen-Antwerpen (maar mag elke andere plaats in NL en Belgie zijn) kost met weekend-vrij via Roosendaal nu nog 10 euro. Maar dat gaat per 11 april 2018 duurder worden! vanwege de NS+politieke klunzen die NL m.i. heeft.
Eerst kon je relatief goedkoop in 32 minuten per Fyra van Rotterdam naar Antwerpen reizen. Die is inmiddels verdwenen door genoemde klunzen, zodat de peperdure Thalys nu geen concurrent meer heeft en snel en goedkoop naar Antwerpen reizen, daarmee definitief verleden tijd is. Ik dacht dat het niet slechter kon, maar dat gebeurt toch na 11-4-2018. Na 11-4-2018 kun je via Roosendaal alleen nog per met graffitie versierde (sloop) stoptrein naar Antw.
Als ik er in dezelfde tijd als VOOR 11-4-2018 (ca 65 minuten) wil zijn wordt ik nu door NS gedwongen via Breda te reizen, maar dat kost veel meer als via genoemde Roosendaal met als extra ongenoegen, tevens nog een extra wachttijd in Roosendaal..
(En Antwerpen is nu eenmaal de eerste stad na Roosendaal, als je verder in Belgie wil reizen..)
Als je toch in een fatsoenlijke trein en binnen een redelijke termijn van Rotterdam naar Antwerpen v.v. e.v. wil, is het m.i. verstandig om GEEN gebruik te maken van de Belgische internationale website maar voor de internationale website van NS te kiezen.
Als ik na 11-4-2018 op zondag via Belgie van Brugge naar Rotterdam wil (ipv voor 1,75 euro met veerboot via breskens en vlissingen) met mijn genoemde abonnementen dan koop ik nu een belgisch retour Brugge-Noorderkempen voor 6,50 euro ( mijn terugreis mag in Noorderkempen, een 65+ die terug wil dan gratis hebben
Op de NS site kost een enkele reis Noorderkempen-Breda 5 euro en daarna dus weer gratis verder.. Maar op de Belgische website kost diezelfde enkele reis nu 6 euro, dus op een retourtje scheelt dat dan 2 euro.. Daarentegen betaal ik op de Belgische website vanaf Roosendaal naar elk Belgisch station 10,10 ipv 6,50 euro zodat ik dan in het weekend per enkele reis via Roosendaal maar 2 x 1,80 euro 'grenstoeslag' betaal (waar is de EU?) ipv 2 x 5euro (NL site) of 2 x 6euro (Belgische site) als ik genoemd ongerief NA 11-4-2018 voor lief wil nemen, (met geen dank aan genoemde m.i. klunzen.)
Interessant. En nu? Wat is je doel met dit topic?
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 30 mar 2018 08:59
door witte angora
kweenie schreef:Even kort samengevat, als ik het hoog begrijp heb je vanaf april de keus of je een snellere en duurdere reis wilt of een goedkopere en tragere reis. En dat vind je een probleem.
Ik denk dat veel andere mensen dat juist wel een eerlijke situatie vinden. En een situatie waar we ook in Nederland steeds meer naartoe gaan. Volgens mij is Nederland een van weinige landen waar je voor een snelle intercity even veel betaalt als voor een traag boemeltje.
Helemaal vreemd is dat niet. Ik ben afhankelijk van het trage boemeltje om op de grotere stations te komen en gebruik te kunnen maken van de snellere intercity. Niet dat ik het erg zou vinden, maar het zou toch bizar zijn dat ik voor het laatste deel van de reis minder zou hoeven te betalen om thuis te komen dan een ander die op dit station niet hoeft uit te stappen.
Aan de andere kant, degenen die van hoofdstation naar hoofdstation moeten reizen hebben per uur dus de keuze uit 2 intercity's en 2 boemeltjes, ik heb dus alleen die 2 boemeltjes, dat is ook wel weer zo.
Zullen af en toe dingen gewoon eens accepteren zoals het is?
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 30 mar 2018 10:44
door witte angora
ManchesterU15 schreef:[Oorspronkelijk bericht verwijderd door de Moderator]
Ik betaal 33 euro voor de tweede klas, en geloof me, ik maak er goed gebruik van.
Van de zomer wil ik een keer naar Antwerpen, met de Intercity Brussel en een weekend vrij kaart kost me dat 14 euro. Tel uit je winst, ga maar eens met de auto... Ok, als ik in april zou gaan zou het me 8,80 kosten, dat is bijna gratis, het gaat straks wat duurder worden, maar dan nog... Voor 14 euro retour naar het buitenland, kom op...
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 30 mar 2018 19:57
door Dossiermap
venantius schreef:Ik heb mijn doel bereikt.
Gefelicteerd dan maar.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 30 mar 2018 22:30
door gosewijn
Volgens mij had hij bijna of het zelfde probleem ,begin dit jaar.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 31 mar 2018 17:51
door gosewijn
Ik bedoel de Bus , weetje wel . Wat je allemaal verwijderd hebt, daar zat je ook te zeuren dat je meer moest betalen.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 31 mar 2018 18:52
door moederslink
@venantius : uw verhaal is erg lang geworden met veel bij - en randzaken die m.i. uw verhaal alleen maar lastiger te volgen maken.
U heeft het over reizen van Groningen naar Antwerpen, door Zeeland reizen , Belgische websites, Nederlandse websites etc etc ....
Het gaat er toch om dat , vlg de topictitel , u nu moet reizen of via Breda naar Antwerpen , duurder en langer onderweg, of anders alleen nog maar in een met graffiti besmeurd vies boemeltje/ stoptreintje , zoals u zegt , vanuit Roosendaal?
We gaan het meemaken na 11 april a.s.
Ook dat zal heus wel weer wennen tenslotte, neem lekker wat te lezen mee en u komt er wel.....
En u heeft uw doel bereikt, schrijft u...welk doel had u voor ogen? Het alleen kenbaar maken op dit forum?
Ok dat is gelukt dus , maar ik kan er niets aan veranderen en u zeer waarschijnlijk dus ook niet...
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 01 apr 2018 00:08
door Brahms
Hoeveel 65+ uur Zeeland en Brabant zullen regelmatig op jaarbasis reizen naar Antwerpen.
Dat doe je eens twee keer per jaar, dan heb je Antwerpen ook wel weer gezien.
Dan maakt een paar Euro toch ook niet al te veel uit.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 01 apr 2018 01:19
door Costnix
Ik hoef alleen maar vanaf Roosendaal Grens te betalen in het weekend. ;-D
En dat boemeltje vindt ik niet erg.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 01 apr 2018 09:41
door Brahms
Die restauratie Roosendaal is inderdaad dicht gegaan omdat de porties veels te groot waren, iedereen kon begrijpen dat dat niet lang goed kon gaan.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 01 apr 2018 10:04
door NeoDutchio
En de poortjes gaan op elk station dicht om zo de zwartrijders te weren waardoor er minder controles zijn, dus minder personeel, meer opbrengsten met lagere kosten.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 01 apr 2018 10:17
door witte angora
venantius schreef:Het gaat na 9-4-2018, vanwege wellicht veel zuinige Hollanders, vast nog erg druk worden, in dat boemeltje
Volgens mij, nog dezelfde (serie), als sinds ca 1983, toen ik in die regio woonde.
O, maar dat wordt dan erg gezellig in dat boemeltje, of niet dan. Als iedereen koffie meeneemt en een lekkere gevulde koek, dan is het plaatje helemaal compleet, of niet dan.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 01 apr 2018 10:55
door Brahms
NeoDutchio schreef:En de poortjes gaan op elk station dicht om zo de zwartrijders te weren waardoor er minder controles zijn, dus minder personeel, meer opbrengsten met lagere kosten.
Dat valt tegen, op ruim 80 stations gaan de poortjes dicht.
Verder kan opgemerkt worden dat de poortjes voor de doelgroep, de bewuste zwartrijder, een zeer makkelijk te nemen "hindernis" is.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 01 apr 2018 11:27
door ZeerPrivé
witte angora schreef:
O, maar dat wordt dan erg gezellig in dat boemeltje, of niet dan. Als iedereen koffie meeneemt en een lekkere gevulde koek, dan is het plaatje helemaal compleet, of niet dan.
Koffie en een gevulde koek? Dat is een veel te grote uitgave voor de gierige, excuus zuinige Nederlander. Bovendien zit iedereen met smartphone of tablet in zijn hand. Vroeger is er echt niet meer.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 11 apr 2018 12:41
door Erthanax
Waardevolle tip, voor het onwaarschijnlijke geval dat ik per trein van Breda naar Knokke zou willen reizen.
In Nederland gaat de NS er volgens mij vanuit dat je volgens de meest gebruikelijke route reist. Doorgaans is dat de kortste, sprinter of intercity maakt bij NS dan inderdaad niet uit.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Geplaatst: 11 apr 2018 13:52
door Moneyman
Erthanax schreef:Waardevolle tip, voor het onwaarschijnlijke geval dat ik per trein van Breda naar Knokke zou willen reizen.
Nou, zeg dat. Wat de meerwaarde van de verhalen voor de consument in het algemeen is, is mij een raadsel.