LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive misleidende tekst

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hoffr02
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2018 15:18

Unive misleidende tekst

Ongelezen bericht door hoffr02 »

Beste Lezer,

ik ben reeds langere tijd klant bij Unive en heb daar al mijn verzekeringen lopen. Ik ben voornemens een andere auto aan te schaffen (BMW Z4 35is) met een catalogus waarde van 92000 euro. Op het moment dat ik op de site van Unive de premie ga berekenen worden er een aantal zaken gevraagd, te weten het kenteken van de auto (hiermee kunnen ze ook de nieuwwaarde bepalen) geboortedatum adres etc. Als ik alle gegevens invul komt er een berekening uit. deze kun je vervolgens omzetten naar een overeenkomst. Echter wat schetst mijn verbazing, de aanschafwaarde welke prominent in beeld is tijdens het invullen van de site middels een groen vinkje, is helemaal niet van toepassing op mijn nieuw aan te schaffen auto. Na telefonisch overleg blijkt dat de woordkeuze niet helemaal goed is geweest echter mijn auto komt hiervoor niet in aanmerking. Ik ben van mening dat dit een misleiding is van de verzekeraar en dat desondanks dat de polisvoorwaarden ander vertellen dit niet door de beugel kan.

Groet Rob Hoffman

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Unive misleidende tekst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Begrijp ik het goed dat zij uw auto te duur vinden om te verzekeren?

stofzuigertje

Re: Unive misleidende tekst

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een iets oudere 7 serie met nog hogere waarde is totaal geen probleem.
Maar mijn Z3 ooit was bij het slot niet schadevrij... diverse hebben geprobeerd..... en ging alarm af......!

Deze was verzekerbaar maar niet AR of WA+ wegens hoge diefstal risico.
Die klanten sturen ze liever naar concurrenten en mijn Z3 vormde na diverse sporen en alarm meldingen het bewijs waarom helaas.
Daarom nu weg gedaan.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Unive misleidende tekst

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat had u anders gedaan als deze tekst correct was weergegeven?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Unive misleidende tekst

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hetzelfde kenteken misschien al vaker geclaimd bij de verzekering?

stofzuigertje

Re: Unive misleidende tekst

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor een Ex schade auto, toevallig was mijn Z3 daarom bij aankoop zeer voordelige maar daarna veel werk.....
Na het volledig spuiten wegens kleurverschil dus ook op de niet schade plekken was dit duidelijk niet eerste keer!
Ze vroegen wel bewijs van fotoreportage van herstel..... als bewijs voor zekerheid....

Unive wilde alleen WA en heeft via hun een andere maatschappij aangeboden!
Toen ze de prijs noemde, laat maar!
Dus netjes geregeld maar ik vond WA voldoende, Alarm zelf ingebouwd omdat laten doen 3x duurder was dan Ali Express en zelf doen....
Maar dan geld het niet.... moet door erkende vakman.... en daar heb ik bij Feenstra al ervaring mee hoe vakkundig ze zijn.....:-(

Wel had ik in 15 maanden 6 meldingen op mobieltje en 4x sporen van braak die mislukte en boze buren die niet konden slapen!
Daarom aan mijn dochter met garage gegeven, veilig op afgesloten park met slagboom en binnen..... wel nu weer 2 plekjes extra erbij... in 5 jaren!

Als een Z3 al zo populair is, hoef ik geen Z4 te hebben....

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Unive misleidende tekst

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Zelfs als niet autobezitter weet ik dat dit soort auto's niet standaard te verzekeren zijn. Op de website kunt u voor gewone auto's een premie opgaaf laten maken. Naast duurdere auto's kunnen ook oldtimers geen standaard verzekering krijgen(iets met schriftelijke waarde opgaaf)
Succes, er zijn verzekeraars die u een op maat gemaakte verzekering kunnen aanbieden, uiteraard tegen een aangepaste premie :wink:

Gesloten