Pagina 1 van 1
Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 30 mar 2018 19:56
door Renegade1966
Na vele problemen met Tele2 inzake onze alles in 1 pakket heb ik besloten om mijn contract niet te verlengen. Einddatum van dit contract is 18 mei en heb dit ook netjes doorgegeven en bevestiging van ontvangen.
Nu krijg ik vandaag een mail van tele2 waarin de opzegging een maand vervroegd is waardoor ik binnen de contracttermijn opgezegd zou hebben.
Ik heb gebeld met tele2 en nu blijkt dat onze nieuwe provider NLEX op 18 april zal aansluiten op dezelfde aderpaar als tele2 waardoor tele2 verplicht is mee te werken aan deze migratie.
Nu word ik opgezadeld met kosten voor opzeggen binnen contracttermijn.
Ik vind dit heel erg raar dat ik voor deze kosten moet opdraaien terwijl hun eenzijdig het contract vroegtijdig beeindigen.
Kan dit zomaar??
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 31 mar 2018 10:15
door Icasheb
Maar je hebt er dus wel voor gekozen om NLEX in te laten gaan op 18 april? Want het is inderdaad zo dat niet dubbel geleverd kan worden en dat tele2 dit dan beschouwt als een opzegging binnen contract, want hun kunnen niet meer leveren na 18 april, omdat u dan NLEX in laat gaan. Waarom NLEX dan niet in laten gaan op 18 mei? Dan is het probleem opgelost lijkt me.
Want zijn de extra kosten die erbij komen? Voor zover ik weet zal dat de resterende abonnementskosten in 1 x zijn.
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 31 mar 2018 11:46
door Renegade1966
Ik zou niet weten waarom ik NLEX op 18 mei zou moeten laten ingaan, bijna iedere woning heeft 2 aderparen. Je kunt dus 2 providers naast elkaar hebben.
Ik vind het gewoon raar dat dit zonder overleg zomaar kan en mij dan met kosten opzadelen zonder daar om gevraagd te hebben.
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 31 mar 2018 12:12
door Dorfje
Quote: "..bijna iedere woning heeft 2 aderparen. Je kunt dus ..."
Je zegt zelf BIJNA iedere woning. Die van jou dus niet. Heb je hier van tevoren navraag naar gedaan?
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 31 mar 2018 12:37
door sylvesterb
Renegade1966 schreef:Ik zou niet weten waarom ik NLEX op 18 mei zou moeten laten ingaan, bijna iedere woning heeft 2 aderparen. Je kunt dus 2 providers naast elkaar hebben. Ik vind het gewoon raar dat dit zonder overleg zomaar kan en mij dan met kosten opzadelen zonder daar om gevraagd te hebben.
Niet iedere woning heeft 2 aderparen. Tele2 mag/kan de aanvraag van een andere provider niet tegenhouden. Jij doet een aanvraag bij een ander en zij zijn wettelijk verplicht om hier aan mee te werken. De enige oplossing is om de aanvraag bij NLEX op het einde van het contract in te laten gaan en niet een maand eerder.
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 31 mar 2018 12:48
door tttlocke
Renegade1966 schreef:Ik zou niet weten waarom ik NLEX op 18 mei zou moeten laten ingaan, bijna iedere woning heeft 2 aderparen. Je kunt dus 2 providers naast elkaar hebben.
Ik vind het gewoon raar dat dit zonder overleg zomaar kan en mij dan met kosten opzadelen zonder daar om gevraagd te hebben.
u heeft er dus voor gekozen om NLEX per 18 april in te laten gaan?
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 31 mar 2018 13:08
door sylvesterb
snuffel1 schreef:Renegade1966 schreef:Ik zou niet weten waarom ik NLEX op 18 mei zou moeten laten ingaan, bijna iedere woning heeft 2 aderparen. Je kunt dus 2 providers naast elkaar hebben.
Ik vind het gewoon raar dat dit zonder overleg zomaar kan en mij dan met kosten opzadelen zonder daar om gevraagd te hebben.
Sec gezien heeft u gedacht dat u twee lijnen had en zowel Tele2 en NLEX naast elkaar konden leveren. Met excuus maar die gedachte is wel heel erg dom want KPN is eigenaar van het telefoon/DSLnetwerk en staat maar één aansluiting per woonadres toe. In uw geval zou de afkoopsom één maand bedragen want u heeft NLEX toestemming gegeven om per 18 april te gaan leveren.
Onzin, KPN Wholesale (en KPN ook zelf) staat gewoon 2 lijnen naast elkaar toe als er twee aderparen zijn (en als je een ISRA20 hebt, wat soms voorkomt op woonadressen kun je 20 lijnen naast elkaar nemen), weet niet waar je die onzin dat ze maar 1 aansluiting toestaan per woonadres vandaan haalt.
Uitzondering is wanneer je een overname doet van een bestaande lijn dan wordt de actieve lijn genomen om de verbinding op te realiseren. Hiermee krijgt de oude aanbieder ook een bericht dat de verbinding is afgesloten en dat ze het contract moeten beeindigen.
Concreet heeft TS hier dus eenzijdig door NLEX zijn contract laten beëindigen en staat dit los van Tele2.
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 31 mar 2018 17:21
door Renegade1966
Pffff, er zijn blijkbaar mensen hier die precies weten wat ik in mijn wonig voor kabels heb e.d.
Vooral de reactie van snuffel11 slaat kant nog wal.
Dachten jullie nu echt dat ik dit niet van tevoren gechecked heb?
Ik werk zelf in de telecom echter heb dit bewust zo op deze manier gedaan om een vloeiende overloop van internet/telefonie te hebben.
Er kan bij de nieuwe aanvraag altijd iets mis gaan is mijn ervaring.
En ja, tele2 is verplicht om mee te werken mocht er geen 2e aderpaar zijn.
Concreet gezien heb ik NLEX geen opdracht gegeven voor mij op te zeggen bij tele2 dus ben ik van mening dat hier toch iets niet klopt.
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 31 mar 2018 17:42
door grun
Renegade1966 schreef:Concreet gezien heb ik NLEX geen opdracht gegeven voor mij op te zeggen bij tele2 dus ben ik van mening dat hier toch iets niet klopt.
Ik denk dat u juist wel de opzegging van Tele2 beter aan NLEX had kunnen overlaten, dan kunnen ze de werkzaamheden onderling coordineren. U hebt dat proces nu verstoort en dan kan het mis gaan.
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 31 mar 2018 17:50
door Revoked
Renegade1966 schreef:...
Ik werk zelf in de telecom echter heb dit bewust zo op deze manier gedaan om een vloeiende overloop van internet/telefonie te hebben.
Er kan bij de nieuwe aanvraag altijd iets mis gaan is mijn ervaring.
En ja, tele2 is verplicht om mee te werken mocht er geen 2e aderpaar zijn. ..
Dan weet je dus ook dat voor een vloeiende overgang je gebruik moet maken van een overstapservice. En de latende provider moet altijd meewerken, niet "mocht er..."
Je had ook een nieuwe aanvraag kunnen doen op je vrije aderpaar. Je weet hoe dat werkt. Dan had je overigens ook dubbele kosten gehad, dus dan had je hier ook weer een onzinnig topic kunnen openen.
Het is je eigen fout, je hebt geen vraag en we kunnen je er niet mee helpen. Vooral niet omdat je hier alleen maar hoort wat je niet wil horen.
Succes.
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 31 mar 2018 18:14
door sylvesterb
Renegade1966 schreef:Concreet gezien heb ik NLEX geen opdracht gegeven voor mij op te zeggen bij tele2 dus ben ik van mening dat hier toch iets niet klopt.
Maar NLEX heeft het aderpaar in gebruik genomen waarover Tele2 haar diensten levert, hiermee heb je dus eenzijdig de overeenkomst beeindigd. Je moet dus echt bij NLEX zijn. De premium providers geven vaak uit coulance 1 maandjes gratis, maar ik weet niet hoe een low budget provider als NLEX hiermee omgaat.
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 31 mar 2018 18:59
door Revoked
sylvesterb schreef:Renegade1966 schreef:Concreet gezien heb ik NLEX geen opdracht gegeven voor mij op te zeggen bij tele2 dus ben ik van mening dat hier toch iets niet klopt.
Maar NLEX heeft het aderpaar in gebruik genomen waarover Tele2 haar diensten levert, hiermee heb je dus eenzijdig de overeenkomst beeindigd. Je moet dus echt bij NLEX zijn. De premium providers geven vaak uit coulance 1 maandjes gratis, maar ik weet niet hoe een low budget provider als NLEX hiermee omgaat.
Niet uit coulance, maar vanwege de gemaakte afspraken die horen bij de uitvoering van de overstapservice. TS heeft echter een SingleUser(ULL)-aanvraag gedaan, waardoor er automatisch wordt geleverd over het eerste aderpaar. Bij een SLL-aanvraag wordt er geleverd over het vrije aderpaar.
Daar TS het toch allemaal beter weet ( want: werkt in de telecom ) vervallen onze bijdrages in de categorie "dat wil ik niet horen, klant is toch koning?"
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 31 mar 2018 23:26
door Renegade1966
Ok, blijkbaar zijn hier allemaal telecomspecialisten die er een sport van maken om iemand met een vraag en een mening kunnen afzeiken.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik tele2 tot einde contract er naast wil houden aangezien dit contract nog maar een maand duurde en ik geen risico wil lopen.
Dit was geen probleem. Dan mag ik er toch ook van uit gaan dat het correct wordt nageleefd?
Ik heb dus geen single user aanvraag gedaan.
Jammer dat er niet op een normale manier gecommuniceerd kan worden op dit forum.
Fijne avond
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 31 mar 2018 23:30
door Julie4444
Renegade1966 schreef:Ok, blijkbaar zijn hier allemaal telecomspecialisten die er een sport van maken om iemand met een vraag en een mening kunnen afzeiken.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik tele2 tot einde contract er naast wil houden aangezien dit contract nog maar een maand duurde en ik geen risico wil lopen.
Dit was geen probleem. Dan mag ik er toch ook van uit gaan dat het correct wordt nageleefd?
Ik heb dus geen single user aanvraag gedaan.
Jammer dat er niet op een normale manier gecommuniceerd kan worden op dit forum.
Fijne avond
Tja, blijkbaar was niet mogelijk wat jij wilde en was Tele2 gedwongen om te stoppen met leveren. Daar kunnen ze zelf ook niks aan doen, want dat is het gevolg van jouw eigen actie/keuze om een nieuw abonnement te laten ingaan voordat de termijn op was. Vervelend natuurlijk! Maar wel hoe het zit.
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 01 apr 2018 06:48
door grun
Renegade1966 schreef:Ok, blijkbaar zijn hier allemaal telecomspecialisten die er een sport van maken om iemand met een vraag en een mening kunnen afzeiken.
[...]
Jammer dat er niet op een normale manier gecommuniceerd kan worden op dit forum.
In het hele topic staat geen overtogen woord, ook wordt u nergens afgezeken. Uw mening wordt gerespecteerd, alleen heb ik (en anderen) een andere mening die gebaseerd is op lange ervaring met overstappen. Maar andere meningen dan de uwe worden meteen door u terzijde geschoven omdat het niet is wat u verwachtte te horen. Eigenijk doet u precies wat u ons verwijt...
Re: Eenzijdig vervroegd opzeggen door Tele2
Geplaatst: 01 apr 2018 07:31
door Icasheb
Renegade1966 schreef:Ok, blijkbaar zijn hier allemaal telecomspecialisten die er een sport van maken om iemand met een vraag en een mening kunnen afzeiken.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik tele2 tot einde contract er naast wil houden aangezien dit contract nog maar een maand duurde en ik geen risico wil lopen.
Dit was geen probleem. Dan mag ik er toch ook van uit gaan dat het correct wordt nageleefd?
Ik heb dus geen single user aanvraag gedaan.
Jammer dat er niet op een normale manier gecommuniceerd kan worden op dit forum.
Fijne avond
Hoi,
Toevallig werk ik al even in de telecom en doe ik ook breedband aansluitingen. En nee, niemand in dit topic zeikt je af.
Persoonlijk ben ik niet anders gewend dan wat de rest hier al beaamt. Je laat nlex ingaan op 18 april, dus dan stopt tele2 met leveren. Logisch. Maar wat maakt het uit? Het contract moet je hoe dan ook uitzingen, linksom of rechtsom. Het word een maand eerder stop gezet, dus dan betaal je die laatste maand iets eerder. Ook komen er geen extra kosten bij kijken dan dat ze die ene maand eerder in rekening brengen (ga ik vanuit, aangezien ik nog geen antwoord had gekregen op die vraag) .
Als je niet wilt dat tele2 eerder stop met leveren, kies dan voor overstapservice. Op die manier gaat alles vloeiend in elkaar over.
Enige wat je kan doen is nlex bellen en vragen of ze een maand later kunnen leveren en dan vervolgens tele2 weer bellen en aangeven dat ze nog een maand door kunnen leveren. Maar voor die ene maand zou ik persoonlijk de moeite niet nemen.