Naamwijziging ticket Ryanair: diverse misstanden
Geplaatst: 31 mar 2018 18:34
Afgelopen week vlogen wij met Ryan-air naar Sofia. Wachtend in de rij om te boarden, werden onze tickets gecontroleerd. Onze namen bleken niet in orde. (Onze dochter had voor ons geboekt en aangezien Ryan-air op de site enkel om de namen van de passagiers vroeg, had ze niet de namen uit ons paspoort overgenomen, later bij het inchecken werd enkel om paspoortnummer en vervaldatum gevraagd, dus ook daar viel het verschil niet op).
Afijn, we werden uit de rij gehaald, er werd gebeld, wij mochten zo niet mee... of we een creditcard hadden? en dan maar even €320 wilden betalen. De namen werden ter plekke gewijzigd. Overdonderd volgden we de instructies. Toen ik later in het vliegtuig op de app, mijn boeking bekeek, zag ik dat de namen nog steeds niet correct waren. Bij mijn man ontbrak een letter en bij mij stond nog steeds de achternaam van mijn man en niet mijn meisjesnaam vermeld. Geen haan die daar naar kraaide.
Op de luchthaven van Sofia meteen even uitleg gevraagd bij de balie van Ryan-air. De jongedame vond het een vreemde gang van zaken, zag het hele probleem niet en raadde ons aan het geld bij Ryan-air terug te vragen.
en dát heb ik dus geprobeerd, maar ik kan op de site van Ryan-air met geen mogelijkheid een berichtje kwijt, óf je hebt keuzemenu's met voorgeprogrammeerde tekst óf ik werd doorgezet en kwam op een site ... met excuses dat deze niet meer actief was.
Kortom, zijn er drie zaken die volgens ons écht niet kunnen:
- €320 om 2 namen te veranderen staat niet in verhouding tot de prijs van de vlucht.
- onze namen zijn foutief aangepast, dus we hebben gereisd met verkeerde namen, maar dat was dan opeens geen probleem meer
- het feit dat Ryan-air onbereikbaar is voor deze klacht
Ik vind dit een misstand en vind dat ik er iets mee moet ... maar wát? waar kan ik met deze klacht terecht?
Afijn, we werden uit de rij gehaald, er werd gebeld, wij mochten zo niet mee... of we een creditcard hadden? en dan maar even €320 wilden betalen. De namen werden ter plekke gewijzigd. Overdonderd volgden we de instructies. Toen ik later in het vliegtuig op de app, mijn boeking bekeek, zag ik dat de namen nog steeds niet correct waren. Bij mijn man ontbrak een letter en bij mij stond nog steeds de achternaam van mijn man en niet mijn meisjesnaam vermeld. Geen haan die daar naar kraaide.
Op de luchthaven van Sofia meteen even uitleg gevraagd bij de balie van Ryan-air. De jongedame vond het een vreemde gang van zaken, zag het hele probleem niet en raadde ons aan het geld bij Ryan-air terug te vragen.
en dát heb ik dus geprobeerd, maar ik kan op de site van Ryan-air met geen mogelijkheid een berichtje kwijt, óf je hebt keuzemenu's met voorgeprogrammeerde tekst óf ik werd doorgezet en kwam op een site ... met excuses dat deze niet meer actief was.
Kortom, zijn er drie zaken die volgens ons écht niet kunnen:
- €320 om 2 namen te veranderen staat niet in verhouding tot de prijs van de vlucht.
- onze namen zijn foutief aangepast, dus we hebben gereisd met verkeerde namen, maar dat was dan opeens geen probleem meer
- het feit dat Ryan-air onbereikbaar is voor deze klacht
Ik vind dit een misstand en vind dat ik er iets mee moet ... maar wát? waar kan ik met deze klacht terecht?