Gaat de verzekeraar (Interpolis) op de stoel zitten van de zorgverzekeraar?
Wegens ziekte heb ik kosten gemaakt die ik ook vergoed heb gekregen. Behalve de kosten voor een bezoek bij de eerste hulp van een ziekenhuis (Paramaribo) van € 60,--. Eerst heb ik deze kosten moeten indienen bij de zorgverzekeraar; deze vergoed deze kosten niet en het bedrag wordt vervolgens onder het eigen risico gebracht. Interpolis zegt op haar beurt:
Artikel 17:
Wat als de schade dubbel verzekerd is?
De andere verzekering gaat voor. • Als de verzekerde daarop verzekerd is als onze verzekering niet zou bestaan. • Wij betalen wel de schade boven het maximale bedrag van de andere verzekering. – We betalen niet uw eigen risico bij die andere verzekering.
Ik snap niet dat als je je verzekert voor oa geneeskundige kosten in het buitenland dat je de kosten die vallen onder her eigen risico niet vergoed worden.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag over dubbele verzekering
Re: Vraag over dubbele verzekering
Dan de uitleg nog maar eens goed lezen. De kosten die u gehad hebt, vallen onder het eigen risico en Interpolis vergoedt geen kosten die onder het eigen risico vallen.
Volgende keer een reisverzekering nemen die ook het eigen risico vergoedt.
Volgende keer een reisverzekering nemen die ook het eigen risico vergoedt.
-
Re: Vraag over dubbele verzekering
Er zit een verschil tussen niet vergoed worden en kosten die vallen onder het eigen risico. U hebt uw rekening ingediend bij uw zorgverzekeraar en die kosten vallen onder het eigen risico. Het wordt dus wel vergoed, maar wordt betaald uit uw eigen potje. Stel dat u uw eigen risico al verbruikt had dit jaar was er wel een uitbetaling gedaan. Deze rekening kunt u dan niet nog een keer ergens anders declareren, want dat heeft u al gedaan.