Laptop ter reparatie naar MediaMarkt, schade wordt groter
Geplaatst: 01 apr 2018 15:28
Informatie
Ik heb onlangs bij Mediamarkt een MSI laptop gekocht, na ongeveer anderhalve maand ging de "D" toets eraf. Ik ben dus teruggegaan naar Mediamarkt om hem te laten repareren. Toen ik hem ongeveer 2 weken daar had laten liggen voor reparatie besloot ik eens op het serviceportaal van Mediamarkt te kijken voor informatie van mijn laptop (omdat Mediamarkt zelf geen bericht had laten horen, ook al zeiden ze dat ze dat wel zouden doen). Toen ik op het serviceportaal keek zag ik op de foto's dat ze mijn laptop hadden laten vallen en de schade nog erger was dan toen ik hem wegbracht voor reparatie, het ergste is nog wel dat ze de rekening naar mij hadden doorgeschoven. Ik heb toen een bericht gestuurd naar Mediamarkt met de vraag hoe zij dat zouden oplossen, zij zeiden dat ze wel voor de reparatie wilden betalen maar ik ben daar niet tevreden mee. Wat ik liever zou hebben is dat ik dezelfde soort laptop nieuw van Mediamarkt kan krijgen, want je weet nooit of een nog een haarscheur na de reparatie ergens in mijn laptop zit wat problemen kan veroorzaken (en dat moet je maar kunnen aantonen dat dat bij Mediamarkt gebeurd is en niet bij jezelf). Mijn vraag is of ik in dit geval ook een nieuwe laptop van Mediamarkt zou kunnen krijgen.
Brief
Goedendag,
Onze zoon van inmiddels 17 jaar, heeft vier jaar gewerkt en gespaart voor een MSI game laptop van €1500, helaas raakte na ongeveer anderhalve maand de "D" toets los van het toetsenbord, dus terug naar de mediamarkt in Rotterdam.
Daar aangekomen constateerde de servicemedewerker dat de "D" toets was afgebroken van het toetsenbord en dat de laptop opgestuurd kon worden ter reparatie. Na een uitgebreide foto sessie van de laptop te hebben genomen door de medewerker van mediamarkt hebben m'n zoon en ik de laptop daar achtergelaten . Enkele weken later ontvingen wij het bericht van de winkel dat er drukschade aan de laptop was geconstateerd die niet onder de garantie viel en de kosten voor reparatie op € 255 zou komen, dure "D" toets dacht ik nog heel even. Tot mijn zoon met wat heen en weer ge mail met de mediamarkt ineens een aantal foto's binnenkreeg waar de laptop met schade op afgebeeld stond, even dachten we nog dat dit een andere laptop was maar helaas, op de foto's stond zijn laptop met daarop afgebeeld het beeldscherm kapot en half scheef hangend aan de laptop een van de hoeken v/d laptop was kapot er zat een gat in de laptop, conclusie de laptop was onderweg van de mediamarkt naar het reparatie centrum op de grond gevallen, helaas was dit niet gemeld door de schuldige vandaar dat de reparatie zo duur moest worden natuurlijk. Natuurlijk zijn wij niet met het voorstel van mediamarkt akkoord gegaan om de laptop te repareren op hun kosten en dat we deze daarna weer terug zouden ontvangen. Wie weet wat daarna nog voor gevolgschade uit voorkomt aangezien de kapotte onderdelen wel vervangen zullen worden maar volgens mij worden de elektronische onderdelen in een laptop er niet beter op worden na een flinke smak op de grond. In de winkel hebben we om een nieuwe laptop gevraagd en anders graag m n zoon zijn geld terug. Daar kunnen ze niet aan beginnen werd er doodleuk gezegd, het enigste wat de mediamarkt wil doen is de total losse laptop opknappen en aan ons teruggeven !
Mijn vraag aan u is, mag de mediamarkt dit zo afhandelen ?
met vriendelijke groet, Victor en zoon Bram Smit
Ik heb onlangs bij Mediamarkt een MSI laptop gekocht, na ongeveer anderhalve maand ging de "D" toets eraf. Ik ben dus teruggegaan naar Mediamarkt om hem te laten repareren. Toen ik hem ongeveer 2 weken daar had laten liggen voor reparatie besloot ik eens op het serviceportaal van Mediamarkt te kijken voor informatie van mijn laptop (omdat Mediamarkt zelf geen bericht had laten horen, ook al zeiden ze dat ze dat wel zouden doen). Toen ik op het serviceportaal keek zag ik op de foto's dat ze mijn laptop hadden laten vallen en de schade nog erger was dan toen ik hem wegbracht voor reparatie, het ergste is nog wel dat ze de rekening naar mij hadden doorgeschoven. Ik heb toen een bericht gestuurd naar Mediamarkt met de vraag hoe zij dat zouden oplossen, zij zeiden dat ze wel voor de reparatie wilden betalen maar ik ben daar niet tevreden mee. Wat ik liever zou hebben is dat ik dezelfde soort laptop nieuw van Mediamarkt kan krijgen, want je weet nooit of een nog een haarscheur na de reparatie ergens in mijn laptop zit wat problemen kan veroorzaken (en dat moet je maar kunnen aantonen dat dat bij Mediamarkt gebeurd is en niet bij jezelf). Mijn vraag is of ik in dit geval ook een nieuwe laptop van Mediamarkt zou kunnen krijgen.
Brief
Goedendag,
Onze zoon van inmiddels 17 jaar, heeft vier jaar gewerkt en gespaart voor een MSI game laptop van €1500, helaas raakte na ongeveer anderhalve maand de "D" toets los van het toetsenbord, dus terug naar de mediamarkt in Rotterdam.
Daar aangekomen constateerde de servicemedewerker dat de "D" toets was afgebroken van het toetsenbord en dat de laptop opgestuurd kon worden ter reparatie. Na een uitgebreide foto sessie van de laptop te hebben genomen door de medewerker van mediamarkt hebben m'n zoon en ik de laptop daar achtergelaten . Enkele weken later ontvingen wij het bericht van de winkel dat er drukschade aan de laptop was geconstateerd die niet onder de garantie viel en de kosten voor reparatie op € 255 zou komen, dure "D" toets dacht ik nog heel even. Tot mijn zoon met wat heen en weer ge mail met de mediamarkt ineens een aantal foto's binnenkreeg waar de laptop met schade op afgebeeld stond, even dachten we nog dat dit een andere laptop was maar helaas, op de foto's stond zijn laptop met daarop afgebeeld het beeldscherm kapot en half scheef hangend aan de laptop een van de hoeken v/d laptop was kapot er zat een gat in de laptop, conclusie de laptop was onderweg van de mediamarkt naar het reparatie centrum op de grond gevallen, helaas was dit niet gemeld door de schuldige vandaar dat de reparatie zo duur moest worden natuurlijk. Natuurlijk zijn wij niet met het voorstel van mediamarkt akkoord gegaan om de laptop te repareren op hun kosten en dat we deze daarna weer terug zouden ontvangen. Wie weet wat daarna nog voor gevolgschade uit voorkomt aangezien de kapotte onderdelen wel vervangen zullen worden maar volgens mij worden de elektronische onderdelen in een laptop er niet beter op worden na een flinke smak op de grond. In de winkel hebben we om een nieuwe laptop gevraagd en anders graag m n zoon zijn geld terug. Daar kunnen ze niet aan beginnen werd er doodleuk gezegd, het enigste wat de mediamarkt wil doen is de total losse laptop opknappen en aan ons teruggeven !
Mijn vraag aan u is, mag de mediamarkt dit zo afhandelen ?
met vriendelijke groet, Victor en zoon Bram Smit