Woongenot klinkt wellicht wat decadent, ik leef nu ruim een maand in mijn woning met ernstige wateroverlast.
In de kamer van mijn zoontje plonst het water omhoog uit het tapijt als je erop stapt, stroomt water langs de muur en vormt zich al schimmel.
In mijn Woonkamer sijpelt het water uit het laminaat waar gelopen wordt, stroomt het ook langs de muur en het klinkt alsof ik in een regenwoud woon. Verschillende bezittingen zijn door waterschade onherstelbaar vernielt. We zitten alleen nog op mijn slaapkamer of zijn buiten.
Ik woon hier al 11 jaar waarvan ik de laatste 6 jaar tenminste 2 keer per jaar heb moeten klagen over lekkages vanuit mijn plafond. Elke keer komt er dan een loodgieter even het doucheputje van de bovenburen kitten en daarmee is de kous af. De laatste keren heb ik mijn onvrede geuit over het feit dat met zo’n reparatie het probleem telkens niet verholpen blijkt. Dit werd telkens weggewuifd tot de situering waarin we nu zitten. Ruim een maand heb ik nu het gevoel dat ik in jumanji leef, m’n plafond ligt open, ik plons door m’n woning en alles ziet er maar chaotisch uit.
Ik krijg te verstaan dat ik maar mijn inboedelverzekering moet aanspreken wbt de schade en dat de woningbouw alleen verantwoording neemt voor reparatiewerkzaamheden aan m’n plafond.
Ik vind zelf gewoon dat woningbouw hierin aansprakelijk is, omdat zij het al die tijd hebben laten pappen en nathouden.
Ik zou graag zien dat ik hen hierin aansprakelijk kan stellen voor de schade en dat ik compensatie krijg voor het gebrek aan woongenot dat ik de afgelopen maand geleden heb.
Ik weet echter niet wat ik hierin kan ondernemen en welke rechten ik daarin heb.
Van juridisch loket word ik niet wijzer.
Heeft iemand hier advies?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Compensatie voor gebrek aan “woongenot”
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Compensatie voor gebrek aan “woongenot”
Duurde het dan maanden voordat de loodgieter het probleem "weer tijdelijk" kwam herstellen?Longwei2012 schreef:Woongenot klinkt wellicht wat decadent, ik leef nu ruim een maand in mijn woning met ernstige wateroverlast.
In de kamer van mijn zoontje plonst het water omhoog uit het tapijt als je erop stapt, stroomt water langs de muur en vormt zich al schimmel.
In mijn Woonkamer sijpelt het water uit het laminaat waar gelopen wordt, stroomt het ook langs de muur en het klinkt alsof ik in een regenwoud woon. Verschillende bezittingen zijn door waterschade onherstelbaar vernielt. We zitten alleen nog op mijn slaapkamer of zijn buiten.
Ik woon hier al 11 jaar waarvan ik de laatste 6 jaar tenminste 2 keer per jaar heb moeten klagen over lekkages vanuit mijn plafond. Elke keer komt er dan een loodgieter even het doucheputje van de bovenburen kitten en daarmee is de kous af. De laatste keren heb ik mijn onvrede geuit over het feit dat met zo’n reparatie het probleem telkens niet verholpen blijkt. Dit werd telkens weggewuifd tot de situering waarin we nu zitten. Ruim een maand heb ik nu het gevoel dat ik in jumanji leef, m’n plafond ligt open, ik plons door m’n woning en alles ziet er maar chaotisch uit.
Ik krijg te verstaan dat ik maar mijn inboedelverzekering moet aanspreken wbt de schade en dat de woningbouw alleen verantwoording neemt voor reparatiewerkzaamheden aan m’n plafond.
Ik vind zelf gewoon dat woningbouw hierin aansprakelijk is, omdat zij het al die tijd hebben laten pappen en nathouden.
Ik zou graag zien dat ik hen hierin aansprakelijk kan stellen voor de schade en dat ik compensatie krijg voor het gebrek aan woongenot dat ik de afgelopen maand geleden heb.
Ik weet echter niet wat ik hierin kan ondernemen en welke rechten ik daarin heb.
Van juridisch loket word ik niet wijzer.
Heeft iemand hier advies?
De schade aan je inboedel moet je inderdaad verhalen op jouw eigen verzekering, zij kunnen eventueel de woningbouw zijn verzekering aanspreken.
Wel kun je een klacht indienen bij de huurcommissie die de eventueel huur kan bijstellen naar de juistheid die bij een regenwoud woning past.
Re: Compensatie voor gebrek aan “woongenot”
U hebt pas de afgelopen maand een “gebrek aan woongenot”? Wat is dat voor idiote woonsituatie? Hebt u al eens schriftelijk geklaagd. Ga naar de huurcommissie en eis daar dat een en ander goed hersteld wordt. Wat hebt u aan een compensatie in zo’n zwembad?
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48
Re: Compensatie voor gebrek aan “woongenot”
De laatste 6 jaar lekt het tenminste 2 keer per jaar, ik bel dan meteen het servicenummer en binnen een paar dagen is er dan een afspraak met bovenburen gemaakt en is het “opgelost. Het is altijd dezelfde plek, en voorheen heb ik geen schade gehad omdat de lekkage nooit langer dan een uur was.
Sinds 4,5 weken geleden is het weer gaan lekken uit het plafond, maar erger dan voorheen, het hield niet op en op meerdere plekken, ik heb natuurlijk weer meteen het servicenummer gebeld. Deze heeft dezelfde dag een loodgieter gestuurd, maar die kon niks doen omdat het weekend was. Een paar dagen later werd het steeds erger en ik bleef bellen. Uiteindelijk hebben ze 2 weken geleden de badkamer van bovenburen helemaal opengetrokken, nagekeken en vernieuwd. Maar het lekt gewoon evenhard door en de emmer helpen niet meer. Ik ben blijven bellen, heb foto’s gestuurd. Maar ivm, vakanties, overleg, pasen en weetikveel wat is er alleen maar vertraging. Uiteindelijk gaan ze a.s. vrijdag m’n woonkamer afschermen en volgende week pas aan m’n plafond beginnen om te kijken wat er is. Dat gaat incl. reparaties ongeveer een week duren zeggen ze.
Tegen die tijd zit ik dan al 6 weken met deze waterpret.
Ik heb nog niks schriftelijks ondernomen, ik wil eerst weten wat m’n rechten zijn.
Ik kan van alles beklagen en vragen, maar als ik daar geen recht toe heb schiet het ook niet op.
Sinds 4,5 weken geleden is het weer gaan lekken uit het plafond, maar erger dan voorheen, het hield niet op en op meerdere plekken, ik heb natuurlijk weer meteen het servicenummer gebeld. Deze heeft dezelfde dag een loodgieter gestuurd, maar die kon niks doen omdat het weekend was. Een paar dagen later werd het steeds erger en ik bleef bellen. Uiteindelijk hebben ze 2 weken geleden de badkamer van bovenburen helemaal opengetrokken, nagekeken en vernieuwd. Maar het lekt gewoon evenhard door en de emmer helpen niet meer. Ik ben blijven bellen, heb foto’s gestuurd. Maar ivm, vakanties, overleg, pasen en weetikveel wat is er alleen maar vertraging. Uiteindelijk gaan ze a.s. vrijdag m’n woonkamer afschermen en volgende week pas aan m’n plafond beginnen om te kijken wat er is. Dat gaat incl. reparaties ongeveer een week duren zeggen ze.
Tegen die tijd zit ik dan al 6 weken met deze waterpret.
Ik heb nog niks schriftelijks ondernomen, ik wil eerst weten wat m’n rechten zijn.
Ik kan van alles beklagen en vragen, maar als ik daar geen recht toe heb schiet het ook niet op.
Re: Compensatie voor gebrek aan “woongenot”
Niet per sé. In de eerste plaats is een inboedelverzekering niet verplicht en kan enkel daarom al niemand worden verplicht om daar de ontstande schade te claimen. Het is wel degelijk mogelijk om de verhuurder hierop aan te spreken. Het is alleen wel zo dat de eisende partij (de huurder dus) moet aantonen dat de schade is ontstaan als gevolg van nalatigheid of handelen van de verhuurder.sylvesterb schreef:De schade aan je inboedel moet je inderdaad verhalen op jouw eigen verzekering, zij kunnen eventueel de woningbouw zijn verzekering aanspreken.
Re: Compensatie voor gebrek aan “woongenot”
Ik mag toch aannemen dat als een loodgieter in het weekend bij een dusdanige storing komt hij ook iets kan doen. Was hij zijn gereedschap vergeten of wist hij soms niet meer dat hij doordeweeks loodgieter is. Ik snap het niet helemaal.Longwei2012 schreef:..... ik heb natuurlijk weer meteen het servicenummer gebeld. Deze heeft dezelfde dag een loodgieter gestuurd, maar die kon niks doen omdat het weekend was.....