Pagina 1 van 1

Garantie Procedure Badkamerwinkel.nl

Geplaatst: 04 apr 2018 19:34
door Ard van Uythoven
We hebben bij badkamerwinkel.nl een thermostaatkraan gekocht voor de Douche.
De kraan geeft alleen koud of heel heet water.
Badkamerwinkel.nl geeft steeds aan dat de fabrikant contact met ons opneemt over deze klacht, maar je hoort keer op keer niets.
Het lijkt er sterk op dat badkamerwinkel.nl hier bewust beleid op voert om je te ontmoedigen, om er op deze manier vanaf te komen.
Zijn er meer soortgelijke ervaringen met deze firma?

Re: Garantie Procedure Badkamerwinkel.nl

Geplaatst: 09 apr 2018 05:07
door Speedy123
Op hun site staat het volgende:
Alle producten op Badkamerwinkel.nl zijn nieuwe A-merken. Bij Badkamerwinkel.nl krijg je gewoon de volledige fabrieksgarantie. Dat wil zeggen dat wij de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant volgen en hanteren. Voor een gedetailleerd overzicht van deze richtlijnen en voorwaarden verwijzen wij naar de site van de betreffende fabrikant. Mocht je een probleem hebben met een geleverd product, dan lost Badkamerwinkel het snel en vakkundig op. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via [email protected].
Het is een beetje tegenstrijdig, bij mij wordt de suggestie gewekt dat badkamerwinkel.nl garantie claims probeert te verleggen naar de fabrikant en dat ze er zelf onderuit proberen te komen echter de zin dat Badkamerwinkel het snel en vakkundig oplost suggereert weer dat ze wel degelijk zelf voor hun klanten aan de slag gaan om de garantie claim op te lossen.

Wat u nu het beste kunt doen is schriftelijk (of per email dat telt tegenwoordig ook als schriftelijk) de garantie claim indien bij Badkamerwinkel,nl en hun een redelijke termijn stellen om het probleem op te lossen. Indien ze dat niet binnen de termijn doen, kunt u ze in gebreke stellen en de koop ontbinden.

Re: Garantie Procedure Badkamerwinkel.nl

Geplaatst: 09 apr 2018 06:53
door crazyme
Ard van Uythoven schreef:We hebben bij badkamerwinkel.nl een thermostaatkraan gekocht voor de Douche.
De kraan geeft alleen koud of heel heet water.
Badkamerwinkel.nl geeft steeds aan dat de fabrikant contact met ons opneemt over deze klacht, maar je hoort keer op keer niets.
Het lijkt er sterk op dat badkamerwinkel.nl hier bewust beleid op voert om je te ontmoedigen, om er op deze manier vanaf te komen.
Zijn er meer soortgelijke ervaringen met deze firma?
Ik denk dat de fabrikant laks is met reageren en dat badkamerwinkel zijn verantwoordelijkheid hiervoor moet nemen,

Garantie kunnen ze op deze manier niet ontlopen, daar heeft u gewoon recht op, en de manier waarop ze dat organiseren doet daar niets aan af.

Ik ken badkamerwinkel als een correcte organisatie, ik zou ze dus vragen uw claim zelf te behandelen aangezien de fabriek niet thuis geeft.

Re: Garantie Procedure Badkamerwinkel.nl

Geplaatst: 09 apr 2018 08:39
door stofzuigertje
De Koude douche in begin is normaal...... daarna bij regelen en het is geen aan uit kraan.
Tot het Nokje mag deze niet boven de 38 graden komen dus heet worden.

Maar welk merk en wanneer gekocht, vele gaan door kalk of vuil vast zitten en slechter werken.
Daarom, Ikea verkoopt ook leuke Thermo kranen en die zeggen eerst even de temperatuurknop enkele slagen heen en weer draaien!
Dan komt de kalk en vuil los en dan pas waterkraan aan andere kant open......
Dan blijft het Thermo deel wel langer werken en gaat niet vastzitten....

PS, je hebt toch wel de zeefjes aan ingang gemonteerd.... want soms zit in de warme leidingen veel kalk die in brokjes los komt!

Re: Garantie Procedure Badkamerwinkel.nl

Geplaatst: 09 apr 2018 12:45
door vroem
stofzuigertje schreef:De Koude douche in begin is normaal...... daarna bij regelen en het is geen aan uit kraan.
Tot het Nokje mag deze niet boven de 38 graden komen dus heet worden.

Maar welk merk en wanneer gekocht, vele gaan door kalk of vuil vast zitten en slechter werken.
Daarom, Ikea verkoopt ook leuke Thermo kranen en die zeggen eerst even de temperatuurknop enkele slagen heen en weer draaien!
Dan komt de kalk en vuil los en dan pas waterkraan aan andere kant open......
Dan blijft het Thermo deel wel langer werken en gaat niet vastzitten....

PS, je hebt toch wel de zeefjes aan ingang gemonteerd.... want soms zit in de warme leidingen veel kalk die in brokjes los komt!
weet je wel wat een thermostaatkraan is? niets bijregelen.. hij moet min of meer gelijk oppakken op de ingestelde temperatuur. wanneer de jouwe dat niet doet en bijgeregeld moet worden is die (ook) kapot...
Het is juist wel., qua temerpatuur die ingesteld is, een aan/uit kraan..

Re: Garantie Procedure Badkamerwinkel.nl

Geplaatst: 10 apr 2018 09:18
door Moneyman
vroem schreef:
stofzuigertje schreef:De Koude douche in begin is normaal...... daarna bij regelen en het is geen aan uit kraan.
Tot het Nokje mag deze niet boven de 38 graden komen dus heet worden.
weet je wel wat een thermostaatkraan is? niets bijregelen.. hij moet min of meer gelijk oppakken op de ingestelde temperatuur. wanneer de jouwe dat niet doet en bijgeregeld moet worden is die (ook) kapot...
Het is juist wel., qua temerpatuur die ingesteld is, een aan/uit kraan..
Gelijk oppakken op de ingestelde temperatuur? Echt niet. Hoe moet het koude water dat nog in de leidingen zit er dan uit?

Re: Garantie Procedure Badkamerwinkel.nl

Geplaatst: 10 apr 2018 09:34
door vroem
ja ok met heel even tijd om water op te pakken afhankelijk ervan hoe ver de badkamer van de ketel of boiler zit (wanneer je geen ringleiding hebt). maar dat is alleen even doorlooptijd, niet ook nog mengsel koud/warm regelen.

Re: Garantie Procedure Badkamerwinkel.nl

Geplaatst: 10 apr 2018 09:46
door stofzuigertje
@ Moneyman, hartelijk dank voor de koude douche!

Ik noemde het warmte draaien en knopje indrukken van Ikea omdat deze anders gaat vastzitten en dan pas koude douche open zetten tot het warm word...
Vele willen gelijk juiste water en dat lukt alleen met boiler naast de douche!

Het zou mijn niets verbazen als de Topic starten de niet altijd even duidelijke instructie niet begreep of half gelezen heeft.
Geen merk of type kraan dus is het nu een dure Grohe of OK huismerk van €39,95 bij Gamma?

Tip, zet eerst de wastafel de hete kraan open... leiding & water heet en dan zul je minder lang de koude douche voelen!

Re: Garantie Procedure Badkamerwinkel.nl

Geplaatst: 10 apr 2018 10:35
door Brahms
Het gaat over een nieuwe kraan, dus al het geklets over zeefjes, vuil en kalk is hier niet van toepassing.

Re: Garantie Procedure Badkamerwinkel.nl

Geplaatst: 10 apr 2018 11:33
door Erthanax
Precies. De klacht is bovendien
De kraan geeft alleen koud of heel heet water.
Kennelijk werkt het regelmechaniek in de (nieuwe!) kraan niet. Dat lijkt mij non-conform. (Ga uw gang heren :wink: .)

Re: Garantie Procedure Badkamerwinkel.nl

Geplaatst: 10 apr 2018 11:39
door Moneyman
Erthanax schreef:Precies. De klacht is bovendien
De kraan geeft alleen koud of heel heet water.
Kennelijk werkt het regelmechaniek in de (nieuwe!) kraan niet. Dat lijkt mij non-conform. (Ga uw gang heren :wink: .)
Eens. Gewoon druk opvoeren bij leverancier. Jij hebt niets met de fabrikant te maken.

Re: Garantie Procedure Badkamerwinkel.nl

Geplaatst: 10 apr 2018 11:42
door vroem
Vele willen gelijk juiste water en dat lukt alleen met boiler naast de douche!
dat lukt ook met een ringleiding. moet je wel een boiler hebben en geen combi-ketel. En het is iets wat gelijk bij de bouw aangebracht moet worden anders heb je wel heel veel hak en breekwerk..