Wie heeft dit ook meegemaakt in het ziekenhuis?
Geplaatst: 05 apr 2018 15:50
Wie heeft er ook een zelfde slechte ervaring in ziekenhuis wanneer er na 30 minuten bellen nog geen hulp komt tijdens avonddienst? Je voelt het steeds slechter met je gaan, waardoor je uiteindelijk zelf 112 belt terwijl je in het ziekenhuis ligt.
Het was de dag van mijn operatie erg druk op de afdeling in het ziekenhuis in Brabant, er stonden namelijk veel operatie van de afdeling gepland.
Ik werd die bewuste ochtend i.p.v. 11.30 uur, onverwacht al om 9.30 uur opgehaald om naar de operatiekamer te gaan (dit vond ik gunstig en ik hoefde de ochtend niet te wachten voor ik aan de beurt was).
Helaas door complicaties tijdens mijn operatie is deze 2 uur uitgelopen en was ik er best slecht aan toe.
Mijn man werd om 13.00 uur door de arts gebeld over de situatie.
Hij besloot om 14.00 uur met dochter naar het ziekenhuis te gaan, om te wachten tot ik van de uitslaapkamer terug was. Tot 15.30 uur hebben ze samen in de wachtruimte op afdeling te gezeten en niets vernomen. Mijn man ging navraag doen bij de verpleging of ik al terug was en waarom ze nog niets hadden gehoord.
Ik was nog steeds niet terug op de afdeling, omdat ik in eerste instantie nog niet stabiel was, daarna vertelde de verpleegkundige dat het erg druk was en ze personeel te kort hadden om mij op te halen. Mijn man vertelde dat hij mij zelf wel op wou halen, maar dit kon natuurlijk niet. De verpleegkundige kon ook niet vertellen hoe laat ik precies terug zou zijn op de afdeling.
Het was uiteindelijk 17.30 uur toen ik werd opgehaald door een verpleegkundige van de afdeling en naar de kamer werd gebracht (waar ik al 3 dagen eerder was opgenomen). Er moesten nog allerlei medische handelingen worden verricht, voordat mijn man en dochter uiteindelijk bij me konden. Achteraf was dit misschien al een voorteken!
Na 22.30 uur voelde ik me niet lekker worden en doordat ik me steeds beroerder ging voelen heb ik tegen 22.45 uur op de bel gedrukt en om hulp willen vragen. Na 15 minuten was er nog niemand en ik me voelde me steeds slechter worden, waardoor ik me ging afvragen wie me wel te hulp zou kunnen komen. Met het thuisfront kon ik niet bellen, want dit was te ver weg voordat ze bij mij zouden zijn. Nog maar een keer op de bel gedrukt waar helaas nog geen reactie op kwam.
Ik voelde dat het echt niet goed met me ging en heb besloten om na een half uur wachten 112 te gaan bellen, want ik niet wist hoe dit voor mij zou gaan aflopen.
Je krijgt de centrale aan de lijn, waar ze vragen brandweer, politie of ambulance, waarop ik ambulance zei. Daarna krijg je iemand van de ambulance aan de lijn, waarop ik nog mijn naam, afdeling en kamer kon zeggen en verder weet ik niets meer totdat er een arts en verpleegkundigen aan mijn bed stonden en er allerlei acute handelingen werden verricht.
Je kunt zelf wel bedenken dat ik me niet veilig voelde op deze afdeling in dit ziekenhuis.
Hierna werd er hun best gedaan, toch voelde ik de eerste paar dagen na dit voorval dat ik hierop aangekeken werd.
Dit hele verhaal heb ik 2 dagen nadat dit was gebeurd met een hoofdverpleegkundige helemaal uitgesproken. Er zouden hierop door haar nog een paar acties worden ondernomen. Deze acties zijn helaas ook uitgebleven, waardoor ik niets meer heb vernomen.
Ik heb dit laten rusten en ervoor gekozen om zelf eerst beter te gaan worden. Nu ik eindelijk weer bijna gezond ben en me weer fit voel, wil ik mijn verhaal op papier zetten. En om te kijken of dit vaker is voorgekomen, want ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit is overkomen.
- Wie heeft ook deze ervaring? Reageer dan a.u.b.
Ik maak me namelijk ernstig zorgen hoe het gesteld is met onze zorgverlening in Nederland, waarvoor we veel geld betalen en me duidelijk afvraag of dit wel verbetering oplevert op het aantal verpleegkundige op een afdeling waar ze zorg moeten verlenen aan mensen die ziek zijn.
Dat ook de communicatie in dit ziekenhuis zeker een heel stuk kan verbeteren en er minder vanuit het protocol gewerkt moet worden, maar voor de mens.
Ik wil hier graag iets mee doen en vraag daarom of het mogelijk is dat een medewerker van Radar met mij contact op wil nemen.
- Wie kan mij hierbij helpen om actie te ondernemen?
Bedankt dat je mijn verhaal hebt gelezen.
Met vriendelijke groet, TS
Het was de dag van mijn operatie erg druk op de afdeling in het ziekenhuis in Brabant, er stonden namelijk veel operatie van de afdeling gepland.
Ik werd die bewuste ochtend i.p.v. 11.30 uur, onverwacht al om 9.30 uur opgehaald om naar de operatiekamer te gaan (dit vond ik gunstig en ik hoefde de ochtend niet te wachten voor ik aan de beurt was).
Helaas door complicaties tijdens mijn operatie is deze 2 uur uitgelopen en was ik er best slecht aan toe.
Mijn man werd om 13.00 uur door de arts gebeld over de situatie.
Hij besloot om 14.00 uur met dochter naar het ziekenhuis te gaan, om te wachten tot ik van de uitslaapkamer terug was. Tot 15.30 uur hebben ze samen in de wachtruimte op afdeling te gezeten en niets vernomen. Mijn man ging navraag doen bij de verpleging of ik al terug was en waarom ze nog niets hadden gehoord.
Ik was nog steeds niet terug op de afdeling, omdat ik in eerste instantie nog niet stabiel was, daarna vertelde de verpleegkundige dat het erg druk was en ze personeel te kort hadden om mij op te halen. Mijn man vertelde dat hij mij zelf wel op wou halen, maar dit kon natuurlijk niet. De verpleegkundige kon ook niet vertellen hoe laat ik precies terug zou zijn op de afdeling.
Het was uiteindelijk 17.30 uur toen ik werd opgehaald door een verpleegkundige van de afdeling en naar de kamer werd gebracht (waar ik al 3 dagen eerder was opgenomen). Er moesten nog allerlei medische handelingen worden verricht, voordat mijn man en dochter uiteindelijk bij me konden. Achteraf was dit misschien al een voorteken!
Na 22.30 uur voelde ik me niet lekker worden en doordat ik me steeds beroerder ging voelen heb ik tegen 22.45 uur op de bel gedrukt en om hulp willen vragen. Na 15 minuten was er nog niemand en ik me voelde me steeds slechter worden, waardoor ik me ging afvragen wie me wel te hulp zou kunnen komen. Met het thuisfront kon ik niet bellen, want dit was te ver weg voordat ze bij mij zouden zijn. Nog maar een keer op de bel gedrukt waar helaas nog geen reactie op kwam.
Ik voelde dat het echt niet goed met me ging en heb besloten om na een half uur wachten 112 te gaan bellen, want ik niet wist hoe dit voor mij zou gaan aflopen.
Je krijgt de centrale aan de lijn, waar ze vragen brandweer, politie of ambulance, waarop ik ambulance zei. Daarna krijg je iemand van de ambulance aan de lijn, waarop ik nog mijn naam, afdeling en kamer kon zeggen en verder weet ik niets meer totdat er een arts en verpleegkundigen aan mijn bed stonden en er allerlei acute handelingen werden verricht.
Je kunt zelf wel bedenken dat ik me niet veilig voelde op deze afdeling in dit ziekenhuis.
Hierna werd er hun best gedaan, toch voelde ik de eerste paar dagen na dit voorval dat ik hierop aangekeken werd.
Dit hele verhaal heb ik 2 dagen nadat dit was gebeurd met een hoofdverpleegkundige helemaal uitgesproken. Er zouden hierop door haar nog een paar acties worden ondernomen. Deze acties zijn helaas ook uitgebleven, waardoor ik niets meer heb vernomen.
Ik heb dit laten rusten en ervoor gekozen om zelf eerst beter te gaan worden. Nu ik eindelijk weer bijna gezond ben en me weer fit voel, wil ik mijn verhaal op papier zetten. En om te kijken of dit vaker is voorgekomen, want ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit is overkomen.
- Wie heeft ook deze ervaring? Reageer dan a.u.b.
Ik maak me namelijk ernstig zorgen hoe het gesteld is met onze zorgverlening in Nederland, waarvoor we veel geld betalen en me duidelijk afvraag of dit wel verbetering oplevert op het aantal verpleegkundige op een afdeling waar ze zorg moeten verlenen aan mensen die ziek zijn.
Dat ook de communicatie in dit ziekenhuis zeker een heel stuk kan verbeteren en er minder vanuit het protocol gewerkt moet worden, maar voor de mens.
Ik wil hier graag iets mee doen en vraag daarom of het mogelijk is dat een medewerker van Radar met mij contact op wil nemen.
- Wie kan mij hierbij helpen om actie te ondernemen?
Bedankt dat je mijn verhaal hebt gelezen.
Met vriendelijke groet, TS