Incasso Gerechtsdeurwaarde Rosmalen namens Lindorff B.V.
Geplaatst: 06 apr 2018 23:17
Begin april 2018 heb ik een brief ontvangen van Gerechtsdeurwaarder Rosmalen namens Lindorff B.V. ivm een bestelling uit 2003 bij een postorderbedrijf. Hun verzoek was of ik een een schuld van bijna 5000 euro wilde betalen en dat ik binnen 7 dagen moest reageren. De hoofdsom was iets van 1700 euro maar door rente en juridische kosten werd het opeens bijna 5000 euro!!
Natuurlijk raak je in paniek. Ik heb toen gebeld naar het postorderbedrijf met de vraag wat voor spullen er zijn besteld en op welk adres. Maar deze kon niet zien om wat voor spullen het ging.
Vervolgens heb ik mij direct gemeld bij juridisch loket voor advies (NEEM NOOIT DIRECT CONTACT OP MET DE DEURWAARDER MAAR VRAAG EERST OM JURIDISCH ADVIES WANT ANDERS BEKEN JE SCHULD WAT MISSCHIEN NIET TERECHT IS). Ik ben toen op afspraak langsgegaan bij juridisch loket en heb toen mijn verhaal gedaan. Er is een brief voor mij opgesteld door het juridisch loket waarin er is gevraagd het dossier te sluiten omdat het mij niet bekend was dat ik ooit bij deze firma heb besteld. Er is in de brief ook gevraagd om bewijsstukken waaruit zou blijken dat ik een bestelling zou hebben geplaatst mochten zij niet eens zijn met sluiting van het dossier.
Een paar dagen later kreeg ik een brief van Rosmalen dat deze stukken zouden worden opgevraagd bij Lindorff B.V.
Na weer een paar dagen later kreeg ik een brief van Rosmalen met een vonnis uit 2005 en 2 a4tjes met spullen die ik zou hebben besteld en of ik binnen 5 dagen wilde reageren voor een betaling. Dit a4tje was nog niet eens van het postorder bedrijf zelf! Nadat ik deze brief en stukken heb ontvangen ben ik weer naar het juridisch loket gegaan voor advies over hoe nu te handelen. Zij hebben mij toen doorverwezen naar een advocaat. De advocaat heeft ook mijn verhaal aangehoord en toen een brief gestuurd naar Rosmalen met het verzoek facturen, rekening overzichten, kredietovereenkomst etc. op te sturen binnen 5 dagen. Indien Rosmalen deze stukken niet kon aanleveren heeft mijn advocaat verzocht het dossier te sluiten anders zou ik in verzet gaan.
Rosmalen heeft het bes[roken met Lindorff B.V. en vermoedelijk gevraagd om de gevraagde stukken door mijn advocaat. Een paar dagen later kreeg ik goed nieuws van mijn advocaat: Rosmalen heeft de zaak gesloten en ik hoef niets te betalen.
Dit vertel ik nu in het kort omdat ik anderen met mijn verhaal wil helpen om je niet zomaar bang te laten maken door Lindorff B.V. want zij kopen oude vorderingen op en geven deze vervolgens aan een gerechtsdeurwaarder. Nooit heb ik iets gehoord van dit postorderbedrijf dat ik een schuld bij ze had. Nooit heb ik een brief ontvangen van Lindorff B.V. Nooit heb ik een vonnis ontvangen en na 13 jaar hoor ik opeens iets van Rosmalen terwijl ik al die tijd stond ingeschreven in de gemeentelijke basis administratie.
Ik vind het verschrikkelijk dat dit gebeurd en dat sommige mensen hiermee te maken krijgen en dit alsnog moeten gaan betalen. Laat je niet afschrikken maar neem advies op met het juridisch loket voor advies en pas op voor Lindorff B.V. want hoe ze bij mij hebben gehandeld kan echt niet! Ze proberen gewoon te vissen en wie hapt is de pineut!
Wees gewaarschuwd!
Natuurlijk raak je in paniek. Ik heb toen gebeld naar het postorderbedrijf met de vraag wat voor spullen er zijn besteld en op welk adres. Maar deze kon niet zien om wat voor spullen het ging.
Vervolgens heb ik mij direct gemeld bij juridisch loket voor advies (NEEM NOOIT DIRECT CONTACT OP MET DE DEURWAARDER MAAR VRAAG EERST OM JURIDISCH ADVIES WANT ANDERS BEKEN JE SCHULD WAT MISSCHIEN NIET TERECHT IS). Ik ben toen op afspraak langsgegaan bij juridisch loket en heb toen mijn verhaal gedaan. Er is een brief voor mij opgesteld door het juridisch loket waarin er is gevraagd het dossier te sluiten omdat het mij niet bekend was dat ik ooit bij deze firma heb besteld. Er is in de brief ook gevraagd om bewijsstukken waaruit zou blijken dat ik een bestelling zou hebben geplaatst mochten zij niet eens zijn met sluiting van het dossier.
Een paar dagen later kreeg ik een brief van Rosmalen dat deze stukken zouden worden opgevraagd bij Lindorff B.V.
Na weer een paar dagen later kreeg ik een brief van Rosmalen met een vonnis uit 2005 en 2 a4tjes met spullen die ik zou hebben besteld en of ik binnen 5 dagen wilde reageren voor een betaling. Dit a4tje was nog niet eens van het postorder bedrijf zelf! Nadat ik deze brief en stukken heb ontvangen ben ik weer naar het juridisch loket gegaan voor advies over hoe nu te handelen. Zij hebben mij toen doorverwezen naar een advocaat. De advocaat heeft ook mijn verhaal aangehoord en toen een brief gestuurd naar Rosmalen met het verzoek facturen, rekening overzichten, kredietovereenkomst etc. op te sturen binnen 5 dagen. Indien Rosmalen deze stukken niet kon aanleveren heeft mijn advocaat verzocht het dossier te sluiten anders zou ik in verzet gaan.
Rosmalen heeft het bes[roken met Lindorff B.V. en vermoedelijk gevraagd om de gevraagde stukken door mijn advocaat. Een paar dagen later kreeg ik goed nieuws van mijn advocaat: Rosmalen heeft de zaak gesloten en ik hoef niets te betalen.
Dit vertel ik nu in het kort omdat ik anderen met mijn verhaal wil helpen om je niet zomaar bang te laten maken door Lindorff B.V. want zij kopen oude vorderingen op en geven deze vervolgens aan een gerechtsdeurwaarder. Nooit heb ik iets gehoord van dit postorderbedrijf dat ik een schuld bij ze had. Nooit heb ik een brief ontvangen van Lindorff B.V. Nooit heb ik een vonnis ontvangen en na 13 jaar hoor ik opeens iets van Rosmalen terwijl ik al die tijd stond ingeschreven in de gemeentelijke basis administratie.
Ik vind het verschrikkelijk dat dit gebeurd en dat sommige mensen hiermee te maken krijgen en dit alsnog moeten gaan betalen. Laat je niet afschrikken maar neem advies op met het juridisch loket voor advies en pas op voor Lindorff B.V. want hoe ze bij mij hebben gehandeld kan echt niet! Ze proberen gewoon te vissen en wie hapt is de pineut!
Wees gewaarschuwd!