LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoverzekering

Andere onderwerpen over auto en vervoer
hoev

autoverzekering

Ongelezen bericht door hoev »

Ik was verzekerd bij Voogd en Voogd.
In november 2017 heb ik blikschade veroorzaakt.
Schade bedrag € 203,00
Voogd en Voogd deelde mij mede, dat ik de schade beter zelf kon betalen ivm de bonus.malus regeling
Heb ik niet gedaan: mijn standpunt is, als ik een auto verzeker en ik veroorzaak een schade dan moet mijn autoverzekeraar die betalen.
Heeft Voogd en Voogd ook gedaan.
Gevolg:
Mijn premie ging € 350,00 per jaar omhoog en mijn trede op de bonus/malus ladder is geworden -3
Hoe kan zo iets?
Ik heb al 47 jaar een rijbewijs.
Ik ben geen roekeloze rijder.
Ik geb weleens blikschades veroorzaakt, maar die zijn op een hand te tellen.
Waarvoor dient het bonus/malus systeem nu voor?
Dat de verzekeraars geen schede hoeven uit te betalen.
Dat de consument de klos is?
De verzekeraars hebben de bonus/malus regeling bedacht on hen te beschermen tegen roekeloos rijgedrag.
Ok.
Maar in mijn geval slaat de verzekeraar toch wel een beetje door.
Ik heb geen enkel inzicht gekregen hoe de -3 is berekend.
Mijn vraag: Kunt of wilt u aan mijn probleem aandacht besteden.

BreejKC

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door BreejKC »

Daar heb je verzekeringsvoorwaarden voor, beste hoev. Als u deze eerst eens doorgenomen had voordat u die beslissing tot betaling door de verzekering genomen had, dan had u dat vooraf geweten. Hoe lang u al verzekerd bent staat daar geheel los van. Verzekeren is een ingewikkeld financieel product en vraagt, zeker als er iets aan de hand is, een zekere zorgvuldigheid bij het nemen van een beslissing. Emotionele beslissingen die ik proef in uw verhaal, hoe begrijpelijk misschien ook en zoals u die waarschijnlijk gemaakt heeft, staan daar geheel los van. U heeft het op het principe van 'lang verzekerd te zijn' gegooid, maar als het in de voorwaarden staat, waar u ooit voor getekend heeft en als die voorwaarden veranderd zijn daar niet de consequentie uit getrokken heeft, dan gaan die voor.

Natuurlijk is het zuur dat voor een schade van even € 200,00 u alleen het eerste jaar al een premieverhoging van € 350,00 heeft gekregen. En dan de volgende jaren nog. Dat was een dure beslissing van u. Vandaar dat uw verzekeraar u nog geadviseerd heeft die schade zelf te betalen, want zij hadden wel verstand van zaken. Eerder een compliment waard voor de verzekeraar dat zij u daar vooraf nog op gewezen hebben. Maar goed, u dacht het beter te weten en zit nu met de gebakken peren.

Wellicht kunt u nog eens met uw verzekeraar contact opnemen en in een rustig en goed gesprek aanbieden de € 203,00 schade die zij uitgekeerd hebben aan hun terug te betalen. Met enige coulance, omdat u zo lang bij ze verzekerd ben geweest, accepteren zij dat misschien en draaien zij het aantal opgebouwde schadevrije jaren weer terug en wordt u niet geconfronteerd met die premieverhoging.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

hoev schreef:Ik was verzekerd bij Voogd en Voogd.
Schade bedrag € 203,00
Voogd en Voogd deelde mij mede, dat ik de schade beter zelf kon betalen ivm de bonus.malus regeling
Heb ik niet gedaan: mijn standpunt is, als ik een auto verzeker en ik veroorzaak een schade dan moet mijn autoverzekeraar die betalen.
Gevolg:
Mijn premie ging € 350,00 per jaar omhoog en mijn trede op de bonus/malus ladder is geworden -3
Hoe kan zo iets?
De verzekeraars hebben de bonus/malus regeling bedacht on hen te beschermen tegen roekeloos rijgedrag.
Ok.
Je verhaal bewijst alleen maar dat principes duur zijn en dat het best handig is je in eigen product te verdiepen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo’n beste chauffeur bent u dan niet dat u na 47 jaar rijbewijs vóór die laatste schade pas op trede 2 stond.

Per schade gaat u vijf jaar omlaag in de schadevrije jaren.

Neem contact op met uw verzekeraar. Binnen een jaar kunt u meestal de schade nog voor eigen rekening nemen en dan wordt de premie weer hersteld.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Binnen het lopende jaar wel maar niet na betaaldatum nieuwe jaar......
Gewoon te laat en beetje Dom zij onze Huidige Koningin ooit.

Lady1234

stofzuigertje schreef:Binnen het lopende jaar wel maar niet na betaaldatum nieuwe jaar......
Gewoon te laat en beetje Dom zij onze Huidige Koningin ooit.
Binnen een jaar na die schadeuitkering. Dus als dat korter was dan een jaar, kan dat nog steeds. :D

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Je verhaal bewijst alleen maar dat principes duur zijn en dat het best handig is je in eigen product te verdiepen.
En dat het soms ook handig is om naar je adviseur te luisteren, als die aangeeft dat zelf betalen waarschijnlijk handiger is.

Voor de no-claim korting maakt het niet uit hoe hoog de schade is. Er wordt alleen geconstateerd dát er schade wordt geclaimd. Of dat nu 100 euro is of 10.000 make niet uit voor het feit dat er schade geclaimd is.

Je had ook kunnen kiezen voor een verzekeraar met 'no-claim beschermer'. Dan gaan je schadevrije jaren wel omlaag, maar wordt de premie bij de huidige verzekeraar niet aangepast. Dan heb je dus alleen laat van de schade als je van verzekeraar overstapt. Ook zijn er verzekeraars waarbij je wel extra treedes omhoog blijft gaan als je aan de top van de no-claim korting zit. Bij een schade ga je dan dus wel een paar tredes naar beneden, maar de korting blijft hetzelfde.

stofzuigertje

@ Lady4321,
Niet 1 jaar na schade maar in verzekeringsjaar...
Als je vlak na betalen schade kreeg mag je 11 maanden wachten maar bij 1 maand voor de factuur... dus tussen schade en betaal datum zelf betalen mag wel bij de meeste en na betalen komt het nieuwe jaar voor jou verzekeraar...
Bij maand betalingen is er ook een Jaar datum en lastiger zichtbaar, dat is op je groene kaart of polis zichtbaar.

Als je na betalen een andere korting kreeg is het niet meer mogelijk.... voor die grens datum nog wel....
Dan betaal je vaak hoge bedrag en word het gecorrigeerd......

Wel vreemd 47 jaren en rijden als Puber?
47+18= tenminste 69 jaren oud en vele zitten dan op 80% met No Claim beschermer na een jaar of 20 of meer schadevrij rijden!

Lady1234

@stofzuiger.
Dat hangt helemaal van je verzekeraar af, maar de meesten hanteren binnen een jaar na de schade.

Bedenktijd na claimen schade
Als je schade meldt, maakt de verzekeraar een bedrag naar je over. Hiermee kun je de schade betalen. Je valt hierdoor terug in schadevrije jaren. Als je achteraf besluit dat dit je dit toch niet wilt, kun je dit nog terugdraaien. Misschien is het toch goedkoper om de schade zelf te betalen, omdat je premie enorm omhoog gaat. Of heb je ineens een financiële meevaller waardoor je de schade zelf kunt betalen. In deze gevallen kun je het schadebedrag terugbetalen aan de verzekeraar en zo een hogere premie voorkomen. Hoelang je hiervoor de tijd hebt, verschilt per verzekeraar. Deze informatie kun je terugvinden in de polisvoorwaarden.. Bron Independer

Geen gevolgen voor de schadevrije jaren:

- Als wij het totale bedrag van de schade dat wij hebben betaald van je terug hebben gekregen, omdat je de schade
alsnog voor eigen rekening neemt. Je moet het bedrag dan wel hebben terugbetaald binnen 12 maanden nadat wij
onze laatste betaling hebben gedaan.
Bron polisvoorwaarden Ditzo

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

hoev schreef: Mijn premie ging € 350,00 per jaar omhoog en mijn trede op de bonus/malus ladder is geworden -3
Hoe kan zo iets?
Heb je die 4 of 5 andere blikschades ook door je verzekeraar laten betalen? Wanneer waren die blikschades?

Als je inmiddels 5 of 6 blikschades hebt in 47 jaar tijd, waarvan niet duidelijk is wanneer dat was, behalve de laatste dan... Die 47 jaar zegt me niet zoveel, eerlijk gezegd. Als je bijvoorbeeld 40 jaar geen enkele schade hebt gehad, en die 5 of 6 zijn van de afgelopen 7 jaar, dan wordt het toch echt een heel ander verhaal. Dan vind ik de afgelopen 7 jaar veel relevanter om je rijstijl/rijvaardigheid in te schatten.

stofzuigertje

Als je al overgestapt bent is er niets meer terug te draaien...
En zelf betalen moet binnen verzekeringsjaar dus niet binnen jaar na schade...

Lady1234

stofzuigertje schreef:Als je al overgestapt bent is er niets meer terug te draaien...
En zelf betalen moet binnen verzekeringsjaar dus niet binnen jaar na schade...
De Ts is niet overgestapt en blijkbaar hebt u de voorwaarden niet gelezen,

stofzuigertje

@ Lady 1234,

Van Ditzo wist ik niet, maar meeste hebben tot premie datum.... en niet 1 jaar.

Voogd&Voogd, is dit verzekeraar zelf of een tussenpersoon die elders iets onder brengt.. ik vermoed laatste maar weet niet zeker.....

Ik zie dat ik veel kan afsluiten bij V&V en dat jou Ditzo op dit punt beter is als mijn Univé en vele anderen...
Een studie welke maatschappij welke afwijkende voorwaarden heeft doorspitten zie ik niet zitten....
Pas voor overstap doe ik dat pas.

Als je gelijk hebt kun je dus gewoon alles laten uitbetalen en tussenpersoon negeren en 1 jaar na schade of bij premie datum, afhankelijk voorwaarden dit alsnog zelf betalen.... als de verhoging voor meerdere jaren hoger is dan de schade....

Wel ben ik het met HOEV eens, als je zo op 80% korting kunt blijven terwijl je elk jaar de schade achteraf zelf voldoet, hoe veilig ben je dan?
Inderdaad lees ik niets van overstap... blijkbaar ander topic door elkaar gehaald....

Ik kon online geen voorwaarden vinden of mijn premiebetaaldatum of jou 1 jaar geld bij deze.
Bij mijn verzekeraar moet het bedrag voor de premiedatum binnen zijn dus als ik op laatste dag dit overboek komt het te laat binnen....

Ik heb even bij Ditzo gekeken en zowel de premie als enkele voorwaarden doorgelezen en ik blijf lekker bij de Onderlinge met winstdeling....
Ook zonder winstdeling al voordeliger.....

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

stofzuigertje schreef:@ Lady 1234,

Van Ditzo wist ik niet, maar meeste hebben tot premie datum.... en niet 1 jaar.

Voogd&Voogd, is dit verzekeraar zelf of een tussenpersoon die elders iets onder brengt.. ik vermoed laatste maar weet niet zeker.....

Ik zie dat ik veel kan afsluiten bij V&V en dat jou Ditzo op dit punt beter is als mijn Univé en vele anderen...
Een studie welke maatschappij welke afwijkende voorwaarden heeft doorspitten zie ik niet zitten....
Waarom doe je dan zulke stellige beweringen als je blijkbaar niet eens weet waar je het over hebt?

Lady1234

@stofzuiger

Voogd & Voogd is een gevolmachtigde voor verzekeraars.

De voorwaarden van de Ditzo autoverzekering waren slechts een voorbeeld.

Maar blijkbaar kent u uw eigen polis niet. Ook bij Unive is hetzelfde van toepassing, lees ze maar eens door. Geldt trouwens voor alle verzekeraars.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

hoev schreef:Voogd en Voogd deelde mij mede, dat ik de schade beter zelf kon betalen ivm de bonus.malus regeling
Warme douche voor Voogd & Voogd. Het is immers op basis van jouw verzekeringspolis een prima advies.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

hoev schreef:Ik was verzekerd bij Voogd en Voogd.
Schade bedrag € 203,00
In uw geval een prima advies. Zij hebben er verstand van
In Uw geval prima want principe is principe
Gevolg:
Hoe kan zo iets?
Dat kunt U in de voorwaarden nalezen, want het staat daar vermeld. En vergeet niet dat principes soms gewoon geld kosten
Probeer het eens met Google. Die geeft meestal wel zinnige antwoorden.
Ok.
Als U met u mij bedoeld bij deze dan.

Gesloten