Pagina 1 van 1

Kapot bankstel (gekocht bij Chateau D'ax te Heerlen)

Geplaatst: 11 apr 2018 20:29
door Jos Beckers
In juni 2016 hebben wij een hoekbank gekocht bij de firma Chateau D'ax te Heerlen. Daar zijn we in eerste instantie prima geholpen.
Op 17-04-2017 hebben wij de 1e melding gemaakt van los stiksel. Dit is door hun getracht te herstellen.
Op 22-10-2017 hebben wij de 2e melding gemaakt van los stiksel. Dit is wederom door hun getracht te herstellen.
Op 28-11-2017 hebben wij de 3e melding gemaakt van los stiksel. Ook weer geen succes!!.
Op 21-12-2017 hebben wij de 4e melding gemaakt van los stiksel.
Een gedeelte van het bankstel uiteindelijk opgehaald (na3 pogingen tot reparatie!) begint het overgebleven gedeelte het zelfde mankement te vertonen!! Niet normaal meer voor een bankstel van bij 6000 euro!!!
Na heel veel mails en telefoontjes met de " klantenservice" (dit blijkt overigens een onderbezette afdeling) heb ik in een officiƫle brief gedreigd met verdere stappen, waarop ook weer niet gereageerd werd. Uiteindelijk vragen ze (alweer) foto's op te sturen en zijn we weer 1 maand verder.
Geen enkel vertrouwen meer in deze firma!!!
Wat is nu verstandig om te doen?

Re: Kapot bankstel (gekocht bij Chateau D'ax te Heerlen)

Geplaatst: 12 apr 2018 11:22
door NeoDutchio
De bank is ouder dan 6 maanden, dan ligt de bewijslast bij u dat het stiksel niet goed zou zijn.

De bank die opgehaald is, is daar het stiksel wel weer goed van? Uit ervaring weet ik dat op locatie repareren vaak lastig is. Beter is om een bank terug naar een fabrikant te brengen (door de verkoper), aangezien die de ruimte en de middelen heeft om goed te repareren.

Stap 1 is waarom het stiksel los gaat zitten.

Re: Kapot bankstel (gekocht bij Chateau D'ax te Heerlen)

Geplaatst: 12 apr 2018 15:41
door JvandeW
Jos Beckers schreef:In juni 2016 hebben wij een hoekbank gekocht bij de firma Chateau D'ax te Heerlen. Daar zijn we in eerste instantie prima geholpen.
Op 17-04-2017 hebben wij de 1e melding gemaakt van los stiksel. Dit is door hun getracht te herstellen.
Op 22-10-2017 hebben wij de 2e melding gemaakt van los stiksel. Dit is wederom door hun getracht te herstellen.
Op 28-11-2017 hebben wij de 3e melding gemaakt van los stiksel. Ook weer geen succes!!.
Op 21-12-2017 hebben wij de 4e melding gemaakt van los stiksel.
Een gedeelte van het bankstel uiteindelijk opgehaald (na3 pogingen tot reparatie!) begint het overgebleven gedeelte het zelfde mankement te vertonen!! Niet normaal meer voor een bankstel van bij 6000 euro!!!
Na heel veel mails en telefoontjes met de " klantenservice" (dit blijkt overigens een onderbezette afdeling) heb ik in een officiƫle brief gedreigd met verdere stappen, waarop ook weer niet gereageerd werd. Uiteindelijk vragen ze (alweer) foto's op te sturen en zijn we weer 1 maand verder.
Geen enkel vertrouwen meer in deze firma!!!
Wat is nu verstandig om te doen?
Een vergelijkbare situatie is nog niet zo lang geleden ook besproken op Radar.

Scheur bank Chateau D'Ax

Misschien kun je daar tussen alle ruis wat nuttige informatie uit halen.
NeoDutchio schreef:De bank is ouder dan 6 maanden, dan ligt de bewijslast bij u dat het stiksel niet goed zou zijn.
Nee hoor.