LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kostendelersnorm

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door tttlocke »

snuffel1 schreef:De datum wijziging van woonadres in het BPR is steekhoudend en niet de verhuisdatum. Vanaf het moment van de wijziging is de persoon op het vorige adres uitgeschreven en wordt op het nieuwe adres ingeschreven tenzij de aangever de werkelijke verhuisdatum tot een later moment aangeeft.
Aan uw berichten is in ieder geval weinig 'steekhoudend'.

U mist het punt hier. Het gaat niet om wanneer inschrijving of uitschrijving plaatsvindt, het gaat erom op grond waarvan het mag en moet plaatsvinden.

Basisregistratie Personen. Het dient te registreren wat de werkelijke situatie is. Dat betekent dat de woonsituatie dicteert wat de correcte registratie in het register dient te zijn. En niet het omgekeerde, wat u lijkt te denken: dat wat je in het register kunt laten vastleggen, de woonsituatie impliceert.

Lady1234
Berichten: 27222
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het spreekt toch voor zich dat hij daar gaat wonen. Ik zeg ook helemaal niet dat dat in mijn eerste reactie zou staan. Het ligt gewoon compleet voor de hand day hij dat moet gaan doen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:Maar het spreekt toch voor zich dat hij daar gaat wonen. Ik zeg ook helemaal niet dat dat in mijn eerste reactie zou staan. Het ligt gewoon compleet voor de hand day hij dat moet gaan doen.
Het spreekt voor zich dat hij daar op enig moment in de toekomst zal gaan wonen. Wanneer dat is moet blijken. Hij woont er nog niet. Dat zal een reden hebben. Of en wanneer hij verhuist, is aan hem.
Opvolging van uw advies impliceerde fraude. Niet netjes om dat niet ruiterlijk te erkennen, terwijl u met zo'n bizar advies wel de discussie op scherp gezet heeft.
Eigenlijk zegt u dat wij uw berichten in het vervolg minder serieus moeten nemen, omdat u misschien niet bedoelt wat u zegt.
Wilt u dat?
Noodgedwongen neem ik het in ieder geval in overweging.
Dit kost zo te veel tijd en energie. Uw berichten voortaan met een korreltje zout nemen, zou daarbij inderdaad helpen.

Moneyman
Berichten: 30250
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:De datum wijziging van woonadres in het BPR is steekhoudend en niet de verhuisdatum. Vanaf het moment van de wijziging is de persoon op het vorige adres uitgeschreven en wordt op het nieuwe adres ingeschreven tenzij de aangever de werkelijke verhuisdatum tot een later moment aangeeft.
Het wordt wel pijnlijk duidel8jk dat je, je opmerkingen over googlewijsheid ten spijt, geen idee hebt hoe de BRP werkt.

Lady1234
Berichten: 27222
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door Lady1234 »

tttlocke schreef:
Lady1234 schreef:Maar het spreekt toch voor zich dat hij daar gaat wonen. Ik zeg ook helemaal niet dat dat in mijn eerste reactie zou staan. Het ligt gewoon compleet voor de hand day hij dat moet gaan doen.
Het spreekt voor zich dat hij daar op enig moment in de toekomst zal gaan wonen. Wanneer dat is moet blijken. Hij woont er nog niet. Dat zal een reden hebben. Of en wanneer hij verhuist, is aan hem.
Opvolging van uw advies impliceerde fraude. Niet netjes om dat niet ruiterlijk te erkennen, terwijl u met zo'n bizar advies wel de discussie op scherp gezet heeft.
Eigenlijk zegt u dat wij uw berichten in het vervolg minder serieus moeten nemen, omdat u misschien niet bedoelt wat u zegt.
Wilt u dat?
Noodgedwongen neem ik het in ieder geval in overweging.
Dit kost zo te veel tijd en energie. Uw berichten voortaan met een korreltje zout nemen, zou daarbij inderdaad helpen.
Doet u dat vooral, bespaart u in ieder geval moeite en energie. :lol:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
Doet u dat vooral, bespaart u in ieder geval moeite en energie. :lol:
Dat zei ik toch?
Uw reactie is tekenend, wat de vraag oproept of u het expres deed.
Wist u het van tevoren? Ik bedoel dat u een provocerend, maar niet serieus bedoeld, advies geeft, om hier in dit topic de kachel aan te maken? Zeg maar, als een volleerde trol?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kunnen jullie dat niet beter per PB uitvechten?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door tttlocke »

Theotrucker schreef:Kunnen jullie dat niet beter per PB uitvechten?
Ik neem aan dat u onder andere mij bedoelt?
Het antwoord is nee, want het is volledig on topic. En ook nog belangrijk.

Wat relevant is voor de beantwoording van het probleem van TS, staat of valt met: regelgeving, verplichtingen van burger en gemeente in het kader van de wet BRP, de inhoud van die wet BRP.
Serieuze zaken.
Als iemand dan een advies geeft, waarvan opvolging frauderen betekent, mogelijk gehinderd door gebrek aan kennis over die serieuze zaken, dan zijn verder reacties in dit topic gepast en noodzakelijk.
Zeker als deze adviseur er blijkt van geeft en bestendigt niet in te zien dat dat advies van haar fraude impliceert, en anderen meegaan in deze en vergelijkbare misvattingen rond de BRP. Het bagatelliseren van één en ander door eigen fouten vervolgens letterlijk weg te lachen in plaats van toe te geven, doet de kwaliteit van de informatie ook geen goed en zet mogelijk meer mensen op het verkeerde been: 'het is allemaal niet zo ernstig'.
Ook daarop is in het belang van de kwaliteit van dit forum een reactie gepast.
We willen hier toch geen mensen op het verkeerde been zetten immers?
Dat heeft niets met 'uitvechten' te maken. Maar alles met het geven van correcte informatie.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 14 apr 2018 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door mahadma »

Wat ik begrepen heb, teken je eerst een huurcontract, maar woont dan nog op je "oude" adres. Je knapt je nieuwe adres op, en rond de dag dat de verhuiswagen laadt en lost woon je op het "nieuwe" adres wat je bij de gemeente meldt en ben je per die datum uitgeschreven van het "oude" adres. Dan kan je nog zeker je "oude" adres nog verder afwerken voor de laatste inspectie maar woon je daar niet meer.

Moneyman
Berichten: 30250
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dat is exact hoe het werkt.

Lowieze
Berichten: 6652
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door Lowieze »

mahadma schreef:Wat ik begrepen heb, teken je eerst een huurcontract, maar woont dan nog op je "oude" adres. Je knapt je nieuwe adres op, en rond de dag dat de verhuiswagen laadt en lost woon je op het "nieuwe" adres wat je bij de gemeente meldt en ben je per die datum uitgeschreven van het "oude" adres. Dan kan je nog zeker je "oude" adres nog verder afwerken voor de laatste inspectie maar woon je daar niet meer.
Er zijn gemeenten waarvan de verhuurder van sociale woningen je inschrijft bij de gemeente direct na het ondertekenen van het huurcontract.
Dus volgens u "woont" u er dan nog niet?

Moneyman
Berichten: 30250
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
mahadma schreef:Wat ik begrepen heb, teken je eerst een huurcontract, maar woont dan nog op je "oude" adres. Je knapt je nieuwe adres op, en rond de dag dat de verhuiswagen laadt en lost woon je op het "nieuwe" adres wat je bij de gemeente meldt en ben je per die datum uitgeschreven van het "oude" adres. Dan kan je nog zeker je "oude" adres nog verder afwerken voor de laatste inspectie maar woon je daar niet meer.
Er zijn gemeenten waarvan de verhuurder van sociale woningen je inschrijft bij de gemeente direct na het ondertekenen van het huurcontract. Dus volgens u "woont" u er dan nog niet?
Als dat daadwerkelijk gebeurt, is het in strijd met de regelgeving.

Lady1234
Berichten: 27222
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
mahadma schreef:Wat ik begrepen heb, teken je eerst een huurcontract, maar woont dan nog op je "oude" adres. Je knapt je nieuwe adres op, en rond de dag dat de verhuiswagen laadt en lost woon je op het "nieuwe" adres wat je bij de gemeente meldt en ben je per die datum uitgeschreven van het "oude" adres. Dan kan je nog zeker je "oude" adres nog verder afwerken voor de laatste inspectie maar woon je daar niet meer.
Er zijn gemeenten waarvan de verhuurder van sociale woningen je inschrijft bij de gemeente direct na het ondertekenen van het huurcontract.
Dus volgens u "woont" u er dan nog niet?
Dat kan een verhuurder helemaal niet doen.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Tttlocke, u hebt gewoon gelijk hoor. Lekker laten kletsen allemaal.

Al huurt de zoon 10 woningen, ihkv de kostendelersnorm gaat er uiteindelijk om welke toilet de zoon doortrekt nadat hij zijn behoefte heeft gedaan.

Lowieze
Berichten: 6652
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
Lowieze schreef:
mahadma schreef:Wat ik begrepen heb, teken je eerst een huurcontract, maar woont dan nog op je "oude" adres. Je knapt je nieuwe adres op, en rond de dag dat de verhuiswagen laadt en lost woon je op het "nieuwe" adres wat je bij de gemeente meldt en ben je per die datum uitgeschreven van het "oude" adres. Dan kan je nog zeker je "oude" adres nog verder afwerken voor de laatste inspectie maar woon je daar niet meer.
Er zijn gemeenten waarvan de verhuurder van sociale woningen je inschrijft bij de gemeente direct na het ondertekenen van het huurcontract.
Dus volgens u "woont" u er dan nog niet?
Dat kan een verhuurder helemaal niet doen.
Schijnbaar wel.

Lady1234
Berichten: 27222
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je moet je legitimeren. Dan kan een verhuurder dus niet.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door mahadma »

Bij de registratie bij de gemeente moet je jezelf in persoon legitimeren, dat kan en mag een verhuurder niet doen. Verhuizen kan je wel digitaal aangeven, maar dan heb je toch je digid nodig. De eerste inschrijving in je nieuwe gemeente zal voor zover ik weet altijd in persoon moeten.

Lowieze
Berichten: 6652
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door Lowieze »

Klopt allemaal en toch regelt bijvoorbeeld woningcorporatie Ymere het inschrijven voor je als je via hen in Amsterdam gaat huren. Als je via hen in een andere plaats huurt, moet je het binnen 5 dagen na het ondertekenen van het huurcontract doen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kostendelersnorm

Ongelezen bericht door mahadma »

Lowieze schreef:Klopt allemaal en toch regelt bijvoorbeeld woningcorporatie Ymere het inschrijven voor je als je via hen in Amsterdam gaat huren. Als je via hen in een andere plaats huurt, moet je het binnen 5 dagen na het ondertekenen van het huurcontract doen.
Dit kan ymere niet doen.


Gesloten