Pagina 1 van 1
foute persoon verzekerd bij overzetten verzekering
Geplaatst: 15 apr 2018 20:58
door PDIJ
Afgelopen week heb ik gebeld naar de klantenservice van Centraal Beheer voor het aanpassen van mijn autoverzekering ivm aanschaf van een andere auto. Tijdens dit telefoongesprek werd ik uiteraard geverifieerd via mijn persoonlijke gegevens.
Vervolgens werd mij verteld dat ik mijn woongarantverzekering kon omzetten naar de nieuwe woonverzekering, wat naast een betere dekking ook goedkoper zou zijn. Tijdens het telefoongesprek is overeengekomen de oude woonverzekering om te zetten naar de nieuwe.
Twee dagen later ontving ik thuis post van Centraal Beheer op naam van de vorige eigenaar van ons huis, wat wij al heel wat jaren geleden gekocht hebben. Meestal stuur ik post op naam van iemand anders retour, maar in dit geval heb ik de klantenservice van Centraal Beheer gebeld. De klantenservice vertelde mij dat mijn nieuwe woonverzekering per ongeluk was afgesloten op naam de vorige eigenaar!
Dit betekent dat ik een paar dagen NIET verzekerd ben geweest voor mijn huis. Toevallig heb ik de klantenservice gebeld, maar anders was ik nog veel langer onverzekerd gebleven.
Ik vind het onbegrijpelijk hoe het kan dat ik een autoverzekering op mijn naam laat aanpassen en vervolgens op mijn naam de woonverzekering aangepast wordt naar een heel andere persoon.
Re: foute persoon verzekerd bij overzetten verzekering
Geplaatst: 16 apr 2018 10:37
door NeoDutchio
Overal waar gewerkt worden kunnen fouten gemaakt worden. Maar wie zegt dat u onverzekerd was? Op naam van een oude bewoners is een verzekering afgesloten, ik hoor u niets zeggen over het opzeggen van uw verzekering.
Maar even buiten alles, u belt voor een autoverzekering. Er wordt een praatje gehouden over een andere verzekering en u hapt toe zonder de voorwaarden gelezen te hebben. Zijn de condities en de dekking ook echt beter? Waarom zou een verzekeraar u een goedkopere verzekering aanbieden tegen betere condities? Oftewel minder inkomsten en meer moeten uitbetalen in geval van.
Voor mij was dit een reden om weg te gaan bij CB.
Re: foute persoon verzekerd bij overzetten verzekering
Geplaatst: 17 apr 2018 09:59
door Centraal Beheer
PDIJ schreef:Afgelopen week heb ik gebeld naar de klantenservice van Centraal Beheer voor het aanpassen van mijn autoverzekering ivm aanschaf van een andere auto. Tijdens dit telefoongesprek werd ik uiteraard geverifieerd via mijn persoonlijke gegevens.
Vervolgens werd mij verteld dat ik mijn woongarantverzekering kon omzetten naar de nieuwe woonverzekering, wat naast een betere dekking ook goedkoper zou zijn. Tijdens het telefoongesprek is overeengekomen de oude woonverzekering om te zetten naar de nieuwe.
Twee dagen later ontving ik thuis post van Centraal Beheer op naam van de vorige eigenaar van ons huis, wat wij al heel wat jaren geleden gekocht hebben. Meestal stuur ik post op naam van iemand anders retour, maar in dit geval heb ik de klantenservice van Centraal Beheer gebeld. De klantenservice vertelde mij dat mijn nieuwe woonverzekering per ongeluk was afgesloten op naam de vorige eigenaar!
Dit betekent dat ik een paar dagen NIET verzekerd ben geweest voor mijn huis. Toevallig heb ik de klantenservice gebeld, maar anders was ik nog veel langer onverzekerd gebleven.
Ik vind het onbegrijpelijk hoe het kan dat ik een autoverzekering op mijn naam laat aanpassen en vervolgens op mijn naam de woonverzekering aangepast wordt naar een heel andere persoon.
Goedemorgen!
Dit is wel slordig, zeg. Mijn collega heeft duidelijk een vergissing gemaakt. Mijn excuses daarvoor. Het huis is in ieder geval verzekerd geweest, ook al was dat niet op jouw naam. Als er wat was gebeurd in de tussentijd dan konden we zien dat onze collega een fout had gemaakt. Daar was jij dan niet de dupe van geworden. Toch wil ik je bedanken voor je oplettendheid. Als je hierover nog verder in gesprek met mij wil mag je een e-mail met je persoonsgegevens sturen naar webcare at centraalbeheer.nl
@ NeoDutchio
Onze 'oude' Woongarantverzekering wordt vervangen door een nieuwe Woonverzekering. Sommige dekkingen zijn hierbij uitgebreid en voorwaarden verruimd. Het is natuurlijk niet zo dat dit altijd goedkoper is dan de oude verzekering. Het is maatwerk. Daarom kan het voor sommige mensen anders uitpakken.
Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer
Re: foute persoon verzekerd bij overzetten verzekering
Geplaatst: 18 apr 2018 09:41
door renewouters
NeoDutchio schreef:Waarom zou een verzekeraar u een goedkopere verzekering aanbieden tegen betere condities?
Dat kan toch wel. Zomaar een paar redenen die me te binnen schieten (maar er zijn er ongetwijfeld meer):
- Een bedrijf wil het aantal producten beperken. Op een individuele klant verdienen ze dan wellicht minder maar overall kunnen de kostenbesparingen door het hebben van minder producten toch positief zijn.
- Veranderende marktomstandigheden. Als een concurrent een beter product heeft kan je natuurlijk proberen de klant dom te houden en hopen dat hij niet overstapt, maar je kunt ook proactief een beter alternatief aanbieden om te voorkomen dat de klant opeens weg is. Een klant terughalen of nieuwe klanten binnenhalen is altijd veel duurder dan een bestaande klant vast te houden.