Bovendien varieert het altijd van pomp tot pomp, het ene moment is de ene het goedkoopste, het andere moment de andere
Daarvoor zijn er in Nederland handig hulpmiddelen, zodat je zelf altijd kunt bepalen waar je het goedkoopste tankt. ik gebruik de website
www.directlease.nl\tanken . Kies uw brandstofsoort en de omgeving waar je wilt tanken. Met gekleurde buttons wordt aangegeven welke brandstofleveranciers het meest voordelig, ietsje duurder of duur zijn. Klik zo'n button aan en je krijgt de details van die brandstofleverancier te zien. Soms wijken de prijzen in werkelijkheid iets af, soms in het nadeel, soms in het voordeel. In het nadeel zijn kennelijk brandstofleveranciers die een lagere prijs aan DirectLease doorgeven als ze daadwerkelijk hanteren. Als me dat 1 of 2x overkomen is, dan zien ze me daar nooit meer, omdat ze kennelijk bewust de kluit bedriegen om extra klantjes binnen te halen. Maar andersom is ook mogelijk. Een zelftank BP leverancier was gisteren zelfs € 0,01 per liter benzine goedkoper als op DirectLease was aangegeven.
Voor Duitsland bestaat ook zo'n actuele brandstofprijzen vergelijker. Daarvoor gebruik ik de website
http://www.clevertanken.de . Met name deze website is erg handig omdat de prijzen van uur tot uur in Duitsland kunnen verschillen. Zeer snel is deze website ook bijgewerkt met de actuele prijzen, maar er zitten enkele minuten tussen. Vandaar dat ik vorige week bij 1 van de meest voordelige benzinepompen aankwam en, voordat ik mijn betaalkaart in de betaalautomaat stak, ik de prijs met € 0,04 per liter zag stijgen. Maar daar kan geen enkele app. of website tegenop. Daarentegen, op mijn terugreis naar Nederland tankte ik ca. € 0,10 - € 0,15 per liter voordeliger, ca. 20 km. voor de grens met Nederland t.o.v. de grensplaatsen in Duitsland. Dat verschil was op genoemde website makkelijk te zien, waardoor je door gebruik hiervan toch aardig wat bare Eurootjes kunt besparen per tankbeurt.