| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Megapool / Harense smid
-
st-emilion
Megapool / Harense smid
Ik vraag me af of er al mensen zijn die iets gehoord hebben van de Harense smid over apparaten die bij megapool in reparatie gegaan zijn net voordat deze failliet is gegaan.
Ik heb een formulier ingevuld van de Harense smid over mijn DVD speler die toen in reparatie was, ik heb daarop een reactie gehad op 10 mei j.l dat als mijn DVD weer boven water was ik hier over bericht zou ontvangen, maar tot op heden is mijn DVD waarschijnlijk nog niet terecht.
Graag zou ik van anderen reacties horen hoe het verder is gegaan.
Groetjes.
Ik heb een formulier ingevuld van de Harense smid over mijn DVD speler die toen in reparatie was, ik heb daarop een reactie gehad op 10 mei j.l dat als mijn DVD weer boven water was ik hier over bericht zou ontvangen, maar tot op heden is mijn DVD waarschijnlijk nog niet terecht.
Graag zou ik van anderen reacties horen hoe het verder is gegaan.
Groetjes.
-
St Emilion
Re: Megapool / Harense smid
Ik vraag me af of er helemaal geen mensen zijn die met dit voorval te maken hadden?
-
dens
De curator van Megapool al gevraagd? Ik weet niet zoveel over faillisementen maar het lijkt me logisch dat je recht hebt op teruggave van je (defecte) apparaat. Het is tenslotte jouw eigendom. Succes!
-
gabybos
ik moet je teleurstellen maar jouw eigendom staat als laatste op het lijste van schuldeisers ,je kan fluiten naar je dvd speler . jammer maar zo zit de maatschappij in elkaar .
-
maarten104
Hallo,
Dat je kan fluiten naar je DVD-speler is onzin. Jij hebt betaald voor die DVD-speler en het blijft jouw eigendom. Bovendien is de kans klein dat die DVD-speler bij Megapool zou staan omdat Megapool zelf geen technische dienst heeft. Ik denk dat hij bij de importeur staat of bij een reparatiedienst welke reparaties voor Megapool doet. De kans is groot dat op dit moment dit bedrijf de apparaten vast houd omdat ze nog geld tegoed hebben van Megapool.
Gewoon nog even geduld hebben...
Dat je kan fluiten naar je DVD-speler is onzin. Jij hebt betaald voor die DVD-speler en het blijft jouw eigendom. Bovendien is de kans klein dat die DVD-speler bij Megapool zou staan omdat Megapool zelf geen technische dienst heeft. Ik denk dat hij bij de importeur staat of bij een reparatiedienst welke reparaties voor Megapool doet. De kans is groot dat op dit moment dit bedrijf de apparaten vast houd omdat ze nog geld tegoed hebben van Megapool.
Gewoon nog even geduld hebben...
-
Gast
dat is ook onzin, je zou dit alleen kwijtraken als de belastingdeurwaarder beslag had gelegd bij megapool.Geplaatst op 28 Jul 2004 23:27 door maarten104
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Dat je kan fluiten naar je DVD-speler is onzin. Jij hebt betaald voor die DVD-speler en het blijft jouw eigendom.
dit noemen ze dan bodembeslag, maar bij faillisementen is hier helemaal geen sprake van.
dat zou wat moois zijn zeg, ik zie het al helemaal voor me, klant geeft iets in reparatie, de leverancier gaat over de kop en de klant kan naar zijn geld en artikel fluiten.
dat zou absurt zijn.
-
Gast
Megapool is overgenomen, daarbij blijf je recht houden op een reparatieservice.
Wanneer je een apparaat inlevert voor reparatie dan krijg je altijd een afgiftebewijs met de voorwaarden mee naar huis. Meestal zit er op een reparatie vier tot zes weken. Wanneer deze periode is verstreken kan je met je afgiftebewijs een creditering eisen. Immers een bedrijf moet binnen de vastgestelde periode repareren. Doet het bedrijf dit niet dan moet er een creditering opgestart worden.
Ik hoop dus dat je nog in het bezit bent van je afgiftebewijs.
Wanneer je een apparaat inlevert voor reparatie dan krijg je altijd een afgiftebewijs met de voorwaarden mee naar huis. Meestal zit er op een reparatie vier tot zes weken. Wanneer deze periode is verstreken kan je met je afgiftebewijs een creditering eisen. Immers een bedrijf moet binnen de vastgestelde periode repareren. Doet het bedrijf dit niet dan moet er een creditering opgestart worden.
Ik hoop dus dat je nog in het bezit bent van je afgiftebewijs.
-
st-emilion
ik ben zeker in het bezit van dit bewijs.
Ook heb ik inmiddwls kontakt gehad met de Harense -smid deze hebben mij gevraagd nog even af te wachten omdat nog niet alles achterhaald was.
Als ik eind september nog niks gehoord heb ga ik vast en zeker je advies opvolgen
Ook heb ik inmiddwls kontakt gehad met de Harense -smid deze hebben mij gevraagd nog even af te wachten omdat nog niet alles achterhaald was.
Als ik eind september nog niks gehoord heb ga ik vast en zeker je advies opvolgen
-
Gast
Ik hoop dat het gaat lukken, want je hebt recht op je apparaat.
Zelf werk ik op de klantenservice van een groot bedrijf. Hier heb ik elke dag te maken met allerlei reparaties. Bij ons is de reparatietermijn 4 weken. Wanneer het apparaat niet binnen deze vier weken terug is wordt er een creditering opgestart. Een leverancier heeft dan nog 5 dagen de tijd het apparaat terug te sturen. Gebeurt dit niet dan krijgt de klant zijn geld terug. Het is dan verder de zorg van onze organisatie om het geld op de leverancier te verhalen. De klant hoeft hier immers niet de dupe van de te worden.
Deze voorwaarden staan bij ons trouwens ook op de achterzijde van het afgiftebewijs gedrukt. Is dit bij u niet zo dan kunt u altijd vragen of de reparatievoorwaarden naar u toegemaild kunnen worden.
Succes
Zelf werk ik op de klantenservice van een groot bedrijf. Hier heb ik elke dag te maken met allerlei reparaties. Bij ons is de reparatietermijn 4 weken. Wanneer het apparaat niet binnen deze vier weken terug is wordt er een creditering opgestart. Een leverancier heeft dan nog 5 dagen de tijd het apparaat terug te sturen. Gebeurt dit niet dan krijgt de klant zijn geld terug. Het is dan verder de zorg van onze organisatie om het geld op de leverancier te verhalen. De klant hoeft hier immers niet de dupe van de te worden.
Deze voorwaarden staan bij ons trouwens ook op de achterzijde van het afgiftebewijs gedrukt. Is dit bij u niet zo dan kunt u altijd vragen of de reparatievoorwaarden naar u toegemaild kunnen worden.
Succes
-
Adam Morgan
Wanneer het apparaat niet binnen deze vier weken terug is wordt er een creditering opgestart.
En wat nou, als zo'n bedrijf dat niet doet?
-
maarten104
Het gaat in deze topic toch ook om een faillisement en niet om de belastingdeurwaarder.dat is ook onzin, je zou dit alleen kwijtraken als de belastingdeurwaarder beslag had gelegd bij megapool.
dit noemen ze dan bodembeslag, maar bij faillisementen is hier helemaal geen sprake van.
De regel is dat je mag verwachten dat een reparatie binnen een redelijke termijn(termijn niet nader beschreven) gereed is. En een termijn van 4-6 weken is al helemaal niet haalbaar aangezien de overname van Megapool al een aantal weken op zich heeft laten wachten.Wanneer je een apparaat inlevert voor reparatie dan krijg je altijd een afgiftebewijs met de voorwaarden mee naar huis. Meestal zit er op een reparatie vier tot zes weken. Wanneer deze periode is verstreken kan je met je afgiftebewijs een creditering eisen
Daarnaast gaat het niet om 1 apparaat maar om duizenden apparaten die stuk voor stuk moeten worden gelocaliseerd en vaak ook nog gerepareerd moeten worden want ik denk niet dat de technische diensten van de leveranciers van Megapool die apparaten na het faillisement in behandeling hebben genomen.
Na talloze e-mail en faxberichten sinds 5 april krijg ik een tweede vage reactie van de Harendse Smid per mail:
"Geachte,
Inmiddels zijn we maanden verder en misschien bent u wel in de
tussentijd geholpen.
Na gesprek met Euro Center vorige week, kan ik u doorgeven dat u tot
Euro Center
kunt wenden. U kunt bij de technische dienst van het bedrijf gaan
informeren en/of via
hun internetsite: http://www.eurocenter.be .
Ik hoop u voldoende te hebben geïnfomeerd.
Met vriendelijke groet,
Begeleiding Megapool Reparaties Nederland
& Werkvoorbereiding De Harense Smid BV.
Ik ben een maand geleden zelf bij Eurocenter geweest, die konden niets opvissen. Deze vriendelijke mensen hebben zelf De Harense Smid aangeschreven om het toestel te eisen.
Van het hogervermelde akkoord wisten ze mij vandaag te melden daar niets van te weten....
"Geachte,
Inmiddels zijn we maanden verder en misschien bent u wel in de
tussentijd geholpen.
Na gesprek met Euro Center vorige week, kan ik u doorgeven dat u tot
Euro Center
kunt wenden. U kunt bij de technische dienst van het bedrijf gaan
informeren en/of via
hun internetsite: http://www.eurocenter.be .
Ik hoop u voldoende te hebben geïnfomeerd.
Met vriendelijke groet,
Begeleiding Megapool Reparaties Nederland
& Werkvoorbereiding De Harense Smid BV.
Ik ben een maand geleden zelf bij Eurocenter geweest, die konden niets opvissen. Deze vriendelijke mensen hebben zelf De Harense Smid aangeschreven om het toestel te eisen.
Van het hogervermelde akkoord wisten ze mij vandaag te melden daar niets van te weten....
-
jam.b
heb op de site van harense smid formulier ingevuld aangaande megapool
plus garantie niets van gehoord na 10 dagen mail gestuurd ook niets gehoord
bestaat harense smid eigenlijk wel?????.
plus garantie niets van gehoord na 10 dagen mail gestuurd ook niets gehoord
bestaat harense smid eigenlijk wel?????.
-
dirric
Ik heb bij aankoop van mijn tv een extra megapool garantie gekocht mijn tv is stuk en heb hem ter reparatie samen met de garantie certificaat en de aankoop bon aangeboden bij de harense smid
Na 8 week krijg ik bericht dat de reparatie 370 euro gaat kosten en ik geen gebruik kan maken van de megapool garantie omdat het certificaat nummer niet geregistreed staat .
Zijn er meer mensen die hier mee temaken hebben gehad ?
Het is wel een makkelijke mannier om van een dure reparatie af te komen ik heb alles op papier maar kan om een wazige reden die ik zelf niet kan kontroleren geen gebruik maken van de garantie
Groeten
Na 8 week krijg ik bericht dat de reparatie 370 euro gaat kosten en ik geen gebruik kan maken van de megapool garantie omdat het certificaat nummer niet geregistreed staat .
Zijn er meer mensen die hier mee temaken hebben gehad ?
Het is wel een makkelijke mannier om van een dure reparatie af te komen ik heb alles op papier maar kan om een wazige reden die ik zelf niet kan kontroleren geen gebruik maken van de garantie
Groeten
-
Erik Simons
Harense smid bestaat wel.Ze kunnen alleen hun service verhaal niet waar maken! Ik heb gelezen in het AD een grote kop: HARENSE SMID IRRITEERT KLANTEN. Normaal duurt een reparatie van een apparaat 3 tot 4 dagen. Nu 3 tot 4 weken. Voor de service kun je beter hun deur voorbijgaan! Voor mij is het duidelijk de Harense Smid service is nog slechter als die van Megapool
-
j.bot
U krijgt tenminste nog bericht van harense smid.
ik heb ook megapool plus garantie ook alles ingevuld
ook diverse mails gestuurd maar ik hoor helemaal niks
en harense smid maar reklame maken met hun 150
service monteurs maar ik denk dat als je zoveel monteurs
in dienst heb je behoorlijke slechte spullen levert.
ik heb ook megapool plus garantie ook alles ingevuld
ook diverse mails gestuurd maar ik hoor helemaal niks
en harense smid maar reklame maken met hun 150
service monteurs maar ik denk dat als je zoveel monteurs
in dienst heb je behoorlijke slechte spullen levert.
-
Gast
Is vervelend. Maar ik begrijp de Harense Smid ook wel, als zij dit niet bij de verzekering van de Megapool plusgaranties kunnen verhalen gaan ze dit niet zomaar betalen. Je bent dus de dupe geworden van de slechte administratie bij Megapool, want zij hebben dat via een verzekeringsmaatschappij verder geregeld en als je daar dus niet in het bestand voorkomt heb je kortweg gezegd pech.....
-
j.bot
hoezo begrijpt u harense smid ze hebben de megapool plus garantie
over genomen en dat komen ze niet na. er kan na zes weken op zijn minst
toch wel kontakt opgenomen worden van hoe of wat doen ze ook niet.
ze hebben nu een reclame op tv wij doen alles om klanten te houden.
nou neem maar van mij aan dat ze de kant van megapool opgaan.
over genomen en dat komen ze niet na. er kan na zes weken op zijn minst
toch wel kontakt opgenomen worden van hoe of wat doen ze ook niet.
ze hebben nu een reclame op tv wij doen alles om klanten te houden.
nou neem maar van mij aan dat ze de kant van megapool opgaan.
-
Gast
Ik kan zeggen dat ik uitstekende ervaringen heb met de Harense Smid. Ben onlangs nog bij ze in de winkel geweest en tijdens een gesprek heeft men het mij ook uitgelegd waarom het allemaal wat lang duurt. Een technische dienst die berekend is op zo'n dertig filialen krijgt opeens ook de reparaties van meer dan tachtig megapoolfilialen erbij. vind je het gek dat het wat langer duurt?! wees toch blij dat ze het uberhaupt voor je gaan regelen!! want als zij de megapool niet hadden overgenomen, dan was je pas echt de dupe van een faillissement!!