Pagina 1 van 1

Traagheid procedure Huurcommissie

Geplaatst: 17 apr 2018 18:42
door Wim2007
Vanwege een meningsverschil met mijn verhuurder over de onderhoudsstaat van de woning heb ik een procedure aanhangig gemaakt bij de Huurcommissie. Het gaat om een verzoekschriftprocedure. Tot mijn grote verbazing en irritatie duurt het al weken voordat mijn klacht, na al een termijn van 6 weken gehanteerd te hebben om mijn verhuurder in de gelegenheid te stellen de gebreken op te lossen, in behandeling wordt genomen. Een dossiernummer is inmiddels toegekend maar een verzoek om betaling voor de kosten van de procedure laat maar op zich wachten. Om contact op te nemen met de Huurcommissie, zo staat op de website, zou een telefoonnummer gebeld kunnen worden die vermeld zou moeten staan op de bevestiging (e-mail) van de aanmelding van de verzoekschriftprocedure. Daarin staat echter geen telefoonnummer vermeld. Is dit de normale gang van zaken?

Re: Traagheid procedure Huurcommissie

Geplaatst: 17 apr 2018 22:42
door sylvesterb
Wim2007 schreef:Vanwege een meningsverschil met mijn verhuurder over de onderhoudsstaat van de woning heb ik een procedure aanhangig gemaakt bij de Huurcommissie. Het gaat om een verzoekschriftprocedure. Tot mijn grote verbazing en irritatie duurt het al weken voordat mijn klacht, na al een termijn van 6 weken gehanteerd te hebben om mijn verhuurder in de gelegenheid te stellen de gebreken op te lossen, in behandeling wordt genomen. Een dossiernummer is inmiddels toegekend maar een verzoek om betaling voor de kosten van de procedure laat maar op zich wachten. Om contact op te nemen met de Huurcommissie, zo staat op de website, zou een telefoonnummer gebeld kunnen worden die vermeld zou moeten staan op de bevestiging (e-mail) van de aanmelding van de verzoekschriftprocedure. Daarin staat echter geen telefoonnummer vermeld. Is dit de normale gang van zaken?
Geen idee maar op de website staat gewoon een telefoonnummer. Bel ze eens om navraag te doen.

Re: Traagheid procedure Huurcommissie

Geplaatst: 18 apr 2018 16:01
door Wim2007
sylvesterb schreef:Geen idee maar op de website staat gewoon een telefoonnummer. Bel ze eens om navraag te doen.
Heb ik gedaan en na het nodige rondbellen gemerkt dat ze bereikbaar zijn op een gratis 0800-nummer (0800-4887243). Verder gehoord dat het inmiddels meer dan 3 maanden kan duren voordat een zaak in behandeling wordt genomen (gerekend vanaf het moment dat de gebreken worden gemeld bij de verhuurder). Schijnt te maken te hebben met een grote instroom aan zaken. Voor een huurder die in een huis woont met ernstige gebreken is dat erg lang naar mijn idee.

Re: Traagheid procedure Huurcommissie

Geplaatst: 18 apr 2018 17:19
door stofzuigertje
Zolang de gebreken niet hersteld zijn en dat moet voor bepaalde datum klaar zijn, anders geen huurverhoging en daarom is het nu extra druk!

Re: Traagheid procedure Huurcommissie

Geplaatst: 01 mei 2018 15:29
door Wim2007
stofzuigertje schreef:Zolang de gebreken niet hersteld zijn en dat moet voor bepaalde datum klaar zijn, anders geen huurverhoging en daarom is het nu extra druk!
Voor het herstellen staat een termijn van zes weken na het indienen van (model)formulieren met klachten. Pas na die zes weken kan een verzoekschriftprocedure worden gestart. Een procedure om te komen tot huurverlaging kan dus inmiddels minimaal 3 maanden duren. Dit staat los van de jaarlijkse huurverhoging die per 1 juli in gaat. Het lijkt eerder te maken te hebben met politieke keuzen die deze onderbezetting bij de Huurcommissie hebben veroorzaakt dan met iets anders.